Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi bude i nadále vyvíjet vysokovýkonné modely. Budou ale jiné!

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 15. 3. 2019
129
8
Zobrazit náhledy (129)
Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 LMS Audi R8 LMS Audi R8 LMS Audi R8 LMS Audi R8 LMS Audi R8 LMS Audi R8 LMS Audi R8 LMS Audi R8 LMS Audi R8 LMS Audi R8 LMS Audi R8 LMS Audi R8 LMS Audi R8 LMS Audi R8 LMS Audi R8 LMS Audi R8 LMS Audi R8 LMS Audi R8 LMS Audi R8 LMS
Ingolstadtská automobilka hodlá i nadále pracovat na výkonných modelech. Namísto přeplňovaného pětiválce či točivých desetiválců je ale bude pohánět elektromotor.

Prvním sportovním Audi poháněným elektromotorem bude model e-tron GT. Dle vyjádření značky se jedná o úvodní krok k proměně sportovních modelů Audi. Už stávající řady RS4, RS5 a RS6 dostaly namísto točivého atmosférického osmiválce přeplňovaný šestiválec. Toto zmenšování má jediný cíl, a sice lépe vyhovět stále přísnějším emisním limitům.

Dle britských zdrojů přijde zlom v prestižní řadě R8 v roce 2022, kdy má dorazit generace poháněná elektromotorem. Zda se bude auto i nadále jmenovat R8 nebo nějak jinak, není zatím jasné. Audi přesto slibuje, že i budoucí sportovní modely značky bez ohledu na jejich pohon si zachovají DNA ikonických modelů, jakými bylo a je původní Quattro či stávající R8. Zda svým slibům Ingolstadt dostojí, ale ukáže budoucnost.

V budoucnu se kromě ultimativních modelů, jakými jsou v současné době R8 či řada RS počítá také s méně sportovními verzemi „S“. I ty mají být „více zelené“ či přesněji elektrifikované, jak prozradil Hans-Joachim Rothenbieler, člen představenstva Audi. My jen doufáme, že se jeho slova podaří naplnit. Bude to ale obtížné, neboť jak vám asi každý automobilový nadšenec potvrdí, sportovní vůz se spalovacím motorem je jiný než sportovní vůz s elektromotorem.

Automobilky se rády zaštiťují jízdními výkony, kterými elektromobily své soky se spalovacími motory mnohdy předčí. Jenže v praxi nejde jen o dynamiku v přímce, ale také o emoce. A právě tady vidíme určitou slabinu sportovních elektromobilů…

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Hammunasakra
Dnes vyšlo také ...
Hammunasakra
| 17. 3. 2019
Avatar - WinDiesel
Dnes vyšlo také ...
WinDiesel
| 16. 3. 2019
... na Autoforu:
Dle francouzských zdrojů se ale chystá náprava, přičemž ta je snad ještě překvapivější než fakt, že Audi zaspalo s novými homologacemi. Němci mají velké plány se zbrusu novým šestiválcovým turbodieselem, který byl poprvé představen pod kapotou modelu SQ5 TDI. V případě SUV pohonná jednotka nabízí 347 koní a 700 Nm točivého momentu a právě tento motor si má najít cestu do Audi S5. A z toho pak i do S4, S4 Avant a možná i S5 Sportback.
Byl by to docela zásadní krok, neboť něco jako „sportovní diesel” bylo téměř neexistující věcí i v dobách, kdy se naftové motory hřály na výsluní. Modely jako VW Golf GTD, Škoda Octavua RS TDI nebo Renault Mégane RS dCi byly spíše trochu silnějšími diesely navlečenými v hávu skutečných sportovních derivátů a výše zmíněný pojem by šlo s přimhouřeným okem navléci snad leda na BMW M550d - jinak se takových verzí dočkala leda SUV jako Audi SQ7 TDI. Pokud tedy nyní Němci přijdou s Audi S5 TDI, bude to skoro šok. Nový šestiválcový diesel svými parametry prakticky plně vyrovnává třílitrový benzinový turbomotor, který rodinu S5 kdysi poháněl. O nějaké druhé lize tedy nemůže být řeč.
Už je to fakt nesnesitelné...
ericn
| 16. 3. 2019
S tím nelze než souhlasit, ta elektro masáž je k zblití :no:
Avatar - Hammunasakra
Už je to fakt nesnesitelné...
Hammunasakra
| 16. 3. 2019
Tak zrovna v tomhle asi nebude rozdíl jestli tam je benzín nebo elektrika žejo? >:D

Idiotovi stačí i náklaďák [odkaz]
Už je to fakt nesnesitelné...
Arese
| 16. 3. 2019
Hmm, hlavně na mokru, až za tím bude sedět nějaký mladý debílek, to bude fakt maso! >:-[]