Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi šokuje. Potvrzuje výrobu unikátního superauta PB18 e-tron

David Bureš David Bureš 15. 1. 2019
35
1
Zobrazit náhledy (35)
Audi PB18 e-tron Audi PB18 e-tron Audi PB18 e-tron Audi PB18 e-tron Audi PB18 e-tron Audi PB18 e-tron Audi PB18 e-tron Audi PB18 e-tron Audi PB18 e-tron Audi PB18 e-tron Audi PB18 e-tron Audi PB18 e-tron Audi PB18 e-tron Audi PB18 e-tron Audi PB18 e-tron Audi PB18 e-tron Audi PB18 e-tron Audi PB18 e-tron Audi PB18 e-tron Audi PB18 e-tron Audi PB18 e-tron Audi PB18 e-tron Audi PB18 e-tron Audi PB18 e-tron Audi PB18 e-tron Audi PB18 e-tron Audi PB18 e-tron Audi PB18 e-tron Audi PB18 e-tron Audi PB18 e-tron
Když se loni představilo elektrické superauto Audi PB18 e-tron, nikdo netušil, že se někdy dostane z fáze konceptu. A přece se tak má stát!

Audi patří mezi ty automobilky, které v následujících letech chystají rozsáhlou expanzi v oblasti elektromobilů. Uvádí na trh SUV e-tron, které letos doplní i sportovněji laděný e-tron Sportback, v roce 2020 přijde gran turismo e-tron GT a další elektrovozy budou jistě následovat. Jedním z nich přitom bude i supersport vycházející z loňské studie Audi PB18 e-tron!

Potvrdil to sám nový předseda představenstva automobilky Bram Schot, který do funkce nastoupil loni v červnu, nejprve dočasně, od letošního ledna natrvalo, čímž definitivně nahradil svého předchůdce Ruperta Stadlera, obviněného a několik měsíců drženého ve vazbě v souvislosti s kauzou dieselgate.

360p720p1080p

Schot příchod elektrického superauta oznámil na akci Mission Zero, v rámci níž bylo holandským zákazníkům představeno SUV e-tron. Nový šéf Audi přiznal, že automobilka postaví jen 50 exemplářů tohoto modelu, stane se tak zajímavou exkluzivitou.

Futuristicky tvarovaný koncept prezentovaný v průběhu srpnového automobilového týdne v kalifornském Monterey podle všeho tak nadchl veřejnost, že se jej Audi rozhodlo vyrábět. Vůbec se nedivíme, 4530 mm dlouhé, 2000 mm široké a jen 1150 mm vysoké auto stojí za to!

O pohon studie se starají hned tři elektromotory, jeden (150 kW) u přední nápravy, dva (dohromady 350 kW) u zadní, pro pohon každého z kol. Dohromady dávají 500 kW, krátkodobě dokonce ještě o 70 kW více, díky čemuž má vůz odstartovat z 0-100 km/h za zhruba dvě sekundy. Kapacita použitých baterií činí 95 kW, vystačit mají na ujetí 500 kilometrů podle měřicího cyklu WLTP. Na konstrukci byly užity ty nejlehčí materiály jako hliník, karbon nebo kompozity.

Zda tuto techniku převezme i sériové auto, zatím nevíme. Stejně tak Audi dosud neoznámilo, kdy se sériové studie PB18 e-tron dočkáme a kolik za něj jeho majitelé zaplatí.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Audi šokuje...
Ja Prvni 123
| 15. 1. 2019
oznámilo, že má v plánu udělat to, co je teď ukrutně módní = dělají to všichni.

Jen neví, kdy se k tomu dostane... tomu říkám šok!

Až mi cvakly zuby.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku