Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi bude stavět plnohodnotnou automobilku v Maďarsku a ne v USA

Diskuze (19)
Plán na výstavbu továrny Audi v USA se mění. Z finančních důvodů dá bavorská automobilka přednost bližšímu Maďarsku.

Místo expanze za oceán se v Ingolstadtu rozhodli pro posílení současných pozic. Vedení německého Audi vyhodnotilo vybudování nové automobilky v USA jako příliš nákladné, drahá by byla jak samotná výroba v Severní Americe, tak vytvoření příslušné sítě subdodavatelů.

Naopak stávající lokalita v severomaďarském Györu se ze všech těchto důvodů jeví jako ideální. Audi zde již působí, může využívat logistických výhod malé vzdálenosti do sousedního Rakouska a Slovenska a navíc ušetří na mzdových nákladech. Pracovník u výrobní linky v Györu vyjde jen na pětinu toho, co jeho kolega v domovském závodě v Ingolstadtu.

Investice, pro kterou se u Audi rozhodli, znamená dobudování karosárny a lakovny. Doplněním současné montážní linky a motorárny tak vznikne plnohodnotný výrobní závod. Rozšíření je ovšem podmíněno tím, že místní úřady dodrží slib a povolí stavbu v přilehlém bývalém vojenském prostoru, dnes chráněné oblasti.

V současné době se v provoze o rozloze 174 hektarů vyrábí 1,38 milionů motorů ročně a provádí se zde konečná montáž modelů TT a A3 Cabrio. Po rozšíření bude mít továrna 369 hektarů, z toho jen 40 ha podstoupí rekonstrukci a zbytek je nová výstavba. Celkově bude proinvestováno asi 23 milionů Euro.

Rozšiřování výrobních kapacit je klíčovým předpokladem pro naplnění strategického cíle Audi v roce 2015 vyrobit 1,5 milionu aut. K tomu dopomohou i další nové modely, jako v Bruselu vyráběná řada A1 nebo malé SUV Q3, které bude pro Audi vyrábět SEAT ve španělském Martorellu.

V Maďarsku staví novou automobilku taky Mercedes-Benz. Závod nedaleko Kecskemétu bude od roku 2012 vyrábět novou generaci třídy A.

Diskuze (19)
26. 8. 2010 07:32
Re: Dodatek
>:D ;-)
26. 8. 2010 02:53
Re: Dodatek
A hlavně Pick automotive, to zase be mě ;-) >:D
25. 8. 2010 12:48
Re: Dodatek
Bavme sa o osobných autách. A bavme sa o BAZ, TAZ a VUMV. Porovnaj s dianím v Maďarsku. To už dlhšiu a cennejšiu tradíciu majú Rumuni a hoci bývalá Juhoslávia.
;-)
Ak sa pôjdeme baviť o nákladných vozoch a autobusoch, tam je to pravdaže o inom. Ale v tomto smere bodovali viaceré socialistické štáty, proste bol na to väčší dôraz ako na osobné autá.
25. 8. 2010 11:58
Re: Dodatek
Tobě ty Maďaři nějak ležej v žaludku...nicméně se v tomhle přípůadě dost pleteš. Když fakta tak fakta - osobní auta na Slovensku se sice začala vyrábět ještě za socializmu - v BAZce a byla to jenom montáž Rapida a když se prodával ojetý, v inzerátech nechybělo, že nabízený je vyroben v Kvasinách. Jak píšu výše a Dinar si to taky pamatuje - výstavba Suzuki se v Maďarsku začala připravovat ještě na sklonku vlády jedné strany (tedy v Maďarsku), VW převzal BAZku později a aktivity Audi v Maďarsku jsou podle toho, co si pamatuji určitě starší než těch šest let (svého času mně překvapilo, že se tam dělalo už první TT), ale zcela bezpečně - Suzuki je mnohem starší(min. 10 let) než slovenská KIA i PSA v Trnavě. Pokud bys chtěl brát automobilový průmysl jako celek, můžeš hovořit o Tatře, Liazu či Avii na Slovensku a připomenout slavnou 1203ku z TAZu, ale nezapoměň na maďarské autobusy Ikarus nebo nákladní automobily Rába - ty byly rozhodně lepší než ndrácká, rumunská či polská konkurence. Takže fakta a ne emoce, mimochodem - ani já nejsem žádný maďarofil, ale - fakta jsou fakta.
25. 8. 2010 10:27
Re: Dodatek
áno, postaviť ekonomiku na jednom type priemyslu nie je zrovna spoľahlivé....a najmä keď je napriek nezamestnanosti problém s pracovnou silou