Audi bude stavět plnohodnotnou automobilku v Maďarsku a ne v USA
Místo expanze za oceán se v Ingolstadtu rozhodli pro posílení současných pozic. Vedení německého Audi vyhodnotilo vybudování nové automobilky v USA jako příliš nákladné, drahá by byla jak samotná výroba v Severní Americe, tak vytvoření příslušné sítě subdodavatelů.
Naopak stávající lokalita v severomaďarském Györu se ze všech těchto důvodů jeví jako ideální. Audi zde již působí, může využívat logistických výhod malé vzdálenosti do sousedního Rakouska a Slovenska a navíc ušetří na mzdových nákladech. Pracovník u výrobní linky v Györu vyjde jen na pětinu toho, co jeho kolega v domovském závodě v Ingolstadtu.
Investice, pro kterou se u Audi rozhodli, znamená dobudování karosárny a lakovny. Doplněním současné montážní linky a motorárny tak vznikne plnohodnotný výrobní závod. Rozšíření je ovšem podmíněno tím, že místní úřady dodrží slib a povolí stavbu v přilehlém bývalém vojenském prostoru, dnes chráněné oblasti.
V současné době se v provoze o rozloze 174 hektarů vyrábí 1,38 milionů motorů ročně a provádí se zde konečná montáž modelů TT a A3 Cabrio. Po rozšíření bude mít továrna 369 hektarů, z toho jen 40 ha podstoupí rekonstrukci a zbytek je nová výstavba. Celkově bude proinvestováno asi 23 milionů Euro.
Rozšiřování výrobních kapacit je klíčovým předpokladem pro naplnění strategického cíle Audi v roce 2015 vyrobit 1,5 milionu aut. K tomu dopomohou i další nové modely, jako v Bruselu vyráběná řada A1 nebo malé SUV Q3, které bude pro Audi vyrábět SEAT ve španělském Martorellu.
V Maďarsku staví novou automobilku taky Mercedes-Benz. Závod nedaleko Kecskemétu bude od roku 2012 vyrábět novou generaci třídy A.