Audi chystá výkonnější variantu RS 6 Avant Plus
Zdá se, že milá tradice verzí Plus, přinášejících sportovním top verzím ingolstadtské automobilky ještě pár vylepšení navíc, výkon nevyjímaje, se rozšíří na pokud ne všechny, tak na většinu verzí RS. Další na řadě nemá být nic menšího, než monstrózní Audi RS 6, které sice s novou generací downsizovalo "jenom" na V8 4.0 Biturbo, stále však disponuje úctyhodnými parametry 412 kW v rozmezí 5700-6700 otáček a 700 N.m mezi 1750-5500/min, přičemž zrychlení na stovku umí za 3,9 s a největší rychlost může činit až 305 km/h.
Varianta RS 6 Plus, jejíž přípravy potvrdil šéf divize Quattro Stephan Reil, by měla ze stejného motoru nabídnout výkon až 447 kW a dá se předpokládat, že dojde i ke zvýšení točivého momentu. Stejně jako R8 V10 Plus, i RS 6 Plus by současně mělo pár kilo zhubnout a bude mít odlišné naladění podvozku, celkový efekt paketu Plus tak bude větší, než se z čísel může zdát. Současně je potěšující, že nepůjde o žádnou limitovanou edici, ale o pevnou součást nabídky.
Zatímco RS 6 má tedy své jisté a dočkáme se ho nejspíše ještě letos, nijak růžová budoucnost naopak nečeká verzi Audi RS 5 Plus, respektive RS 5 Cabriolet Plus. Ta, jak známo, disponuje atmosférickým motorem 4.2 V8/331 kW, jenž je podle Reila na výkonnostním maximu a přestože i v tomto případě lze najít sportovnější setup podvozku a ubrat pár desítek kilogramů, zákazníci jdou v první řadě po výkonu a proto nevidí existenci této varianty kupé střední třídy moc reálně.