Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Crosslane Coupé ukazuje budoucnost řady Q

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 27. 9. 2012 • 19:00
43
1
Zobrazit náhledy (43)
Audi Crosslane Coupé (2012) Audi Crosslane Coupé (2012) Audi Crosslane Coupé (2012) Audi Crosslane Coupé (2012) Audi Crosslane Coupé (2012) Audi Crosslane Coupé (2012) Audi Crosslane Coupé (2012) Audi Crosslane Coupé (2012) Audi Crosslane Coupé (2012) Audi Crosslane Coupé (2012) Audi Crosslane Coupé (2012) Audi Crosslane Coupé (2012) Audi Crosslane Coupé (2012) Audi Crosslane Coupé (2012) Audi Crosslane Coupé (2012) Audi Crosslane Coupé (2012) Audi Crosslane Coupé (2012) Audi Crosslane Coupé (2012) Audi Crosslane Coupé (2012) Audi Crosslane Coupé (2012) Audi Crosslane Coupé (2012) Audi Crosslane Coupé (2012) Audi Crosslane Coupé (2012) Audi Crosslane Coupé (2012) Audi Crosslane Coupé (2012) Audi Crosslane Coupé (2012) Audi Crosslane Coupé (2012) Audi Crosslane Coupé (2012) Audi Crosslane Coupé (2012) Audi Crosslane Coupé (2012) Audi Crosslane Coupé (2012) Audi Crosslane Coupé (2012) Audi Crosslane Coupé (2012) Audi Crosslane Coupé (2012) Audi Crosslane Coupé (2012) Audi Crosslane Coupé (2012) Audi Crosslane Coupé (2012) Audi Crosslane Coupé (2012)
Audi hledá neustále mezery na trhu, tentokrát se zaměřilo na mladé sportovně založené zákazníky.

Audi Crosslane je studií poměrně originálního crossoveru. Třídveřový hatchback s místem pro dva dospělé a dvojicí dalších skutečně nouzových sedadel má odnímatelnou střechu. Sama automobilka jej nazývá „kosmopolitním“. Zatím se jedná o stylistické cvičení na téma „budoucnost řady Q“, ale kdo ví?

Jak velí moderní doba, Crosslane je plug-in hybridem. Jeho srdcem je tříválec 1,5 l TFSI doplněný o dvojici elektromotorů. Spalovací motor sám o sobě poskytuje 95 kW (130 k) a 200 Nm. První elektromotor (EM1) slouží primárně jako startér a alternátor a nabízí 50 kW (68 k) a 210 Nm. K pohonu do rychlosti 55 km/h, tedy hlavně ve městě, je určen druhý (EM2) s 85 kW (116 k) a 250 Nm. Teprve po překročení této mety se spouští zážehová jednotka a alternátor dobíjí baterie. Nad českým dálničním limitem už funguje pouze tříválec, byť podpora prvního elektromotoru je možná. Výkon celého systému činí 130 kW (177 k).

Točivý moment je přenášen přes jednostupňovou transmisi s přímým převodem. Koncept není žádný lenoch, z 0 na 100 km/h vystřelí během 8,6 s, v čistě elektrickém režimu mu stejná disciplína trvá 9,8 s. Umí uhánět i 182 km/h. Lithium-iontové články disponují kapacitou 17,4 kWh a díky nim vůz ujede až 86 km pouze na elektřinu. Automobilka uvádí kombinovanou spotřebu pouhých 1,1 l/100 km.

Auto včetně baterií váží jen 1390 kg. Kromě obvyklého hliníku totiž v Ingolstadtu při konstrukci použili také lehké polymery vyztužené uhlíkovými, respektive skleněnými vlákny. Z nich jsou hlavně přední a zadní deformační zóny, ale také středový tunel a výztuhy v podlaze. A nezapomínejme na střechu, která se odjišťuje elektricky a poté uloží za přední sedadla. Například již zmíněná obří maska s vodorovnými lamelami je pro změnu hliníková. Audi celé struktuře říká Multimaterial Space Frame.

Crosslane je 4,21 m dlouhý, 1,88 m široký a jen 1,51 m vysoký. Rozměry a koneckonců i rozvorem 2,56 m by tak krásně zapadl mezi malé crossovery, jen je velmi nízký. Hlavní i koncová světla používají diody, v předním nárazníku najdeme mohutné vstupy vzduchu, v zadním pak kromě dvou hranatých koncovek výfuku také difuzor.

Interiér vyznává opět kombinací hliníku, karbonu a kůže ve světle hnědé a černé barvě. Zajímavostí představuje volič převodovky, který se vysouvá po startu. Přední pasažéři sedí v elektricky ovládaných sportovních sedadlech s integrovanými opěrkami a spolujezdec může za jízdy brouzdat po internetu včetně sociálních sítí. Řidič má u paprscích volantu dotykové plochy, kterými ovládá některé funkce, stejná větší plocha je i na středové konzole. Zavazadlový prostor tvoří jakási vana, která je elektricky posuvná o 40 cm. Pod ní se ještě skrývá místo pro uložení vlhkých předmětů, takže nehrozí zašpinění interiéru. Pokud je střecha dole, dokáže případný náklad vzadu zajistit.

Otázka zní: dočkáme se v blízké budoucnosti sériové verze konceptu Crosslane, byť třeba pouze se zážehovým či vznětovým motorem? Audi skutečně hledá sebemenší skulinku na trhu. A pokud by se našel dostatek zákazníků...

Témata
27. 9. 2012 18:26
Zrecyklovany Steppenwolf
Tohle auto uz Audi melo pred 11ti lety. Je to zkratka zrecyklovany Steppenwolf. Jen doufam, ze tentokrat se jim ho podari dotahnout az do nejake produkcni verze.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku