Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi e-tron GT už se sériově vyrábí. Elektrické gran turismo se přitom ještě nepředstavilo

David Bureš David Bureš 11. 12. 2020 • 14:02
89
4
Zobrazit náhledy (89)
Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT Audi e-tron GT

Manufaktura Böllinger Höfe u Neckarsulmu se dosud specializovala na produkci supersportu R8. Nově začíná vyrábět také elektrické gran turismo.

Audi podobně jako jiné automobilky postupně rozšiřuje svoji nabídku elektromobilů. Dosud je aktivní výhradně v oblasti SUV, když nabízí model e-tron a odvozené e-tron Sportback se sportovnějším stylem, nově však míří s elektrovozem také do kategorie konvenčních aut. Začíná sériově vyrábět elektrický e-tron GT, sériovou verzi stejnojmenného konceptu z roku 2018.

Sériová výroba přitom byla spuštěna v době, kdy se automobil ještě oficiálně nepředstavil světu. Audi novinku zatím stále prezentuje jen prostřednictvím konceptu, případně prostřednictvím zamaskovaných prototypů. Objednávky na něj začne přijímat na jaře 2021.

Očekává novinka se začíná vyrábět v manufaktuře Böllinger Höfe u Neckarsulmu, která se dosud specializovala na produkci supersportu R8. Jedná se o mladý závod, otevřený v roce 2014. Vyrábět se tam začala ještě první generace R8, která do té doby vznikala v nedalekém závodě Neckarsulm, primárně ale byl připraven pro druhou generaci R8 z roku 2016.

Nyní se však produkce v Böllinger Höfe rozšiřuje o druhou modelovou řadu, která je navíc prvním elektromobilem Audi vyráběným v Německu – e-tron a odvozený e-tron Sportback se pro Evropu vyrábějí v Belgii. Příprava přitom byla zahájena v rekordním čase s tím, že navzdory pandemii koronaviru se jí povedlo odstartovat podle plánu.

„Model e-tron GT je elektrickým a sportovním završením produktového portfolia Audi, a proto dokonale zapadá do produkce závodu Neckarsulm a především do výroby sportovních vozů v manufaktuře Böllinger Höfe,“ říká vedoucí závodu Helmut Stettner. Bok po boku se tak budou vyrábět nejrychlejší a nejvýkonnější sériové modely značky.

video

Zajímavostí je přitom výroba s neutrální bilancí oxidu uhličitého, které už Audi dříve dosáhlo u svých závodu v belgickém Bruselu a maďarském Gyoru. Teplo potřebné pro výrobu v manufaktuře Böllinger Höfe dodává modulární závod pro kogenerační výrobu elektrické energie a tepla spalováním bioplynu. Klimaticky neutrální je i železniční doprava v závodě, kterou zajišťují lokomotivy na elektřinu nebo CNG, zatímco jeden významný speditér využívá biometan v případě automobilové nákladní dopravy.

Emise, které v současnosti ještě nelze eliminovat energiemi z obnovitelných zdrojů, kompenzuje Audi tzv. karbonovými kredity z certifikovaných projektů na ochranu klimatu. 

Maximálně ekologická chce být také samotná produkce. Je tu třeba uzavřený koloběh hliníku, v němž jsou opakovaně využívány odřezky hliníkových plechů, které vznikají v lisovně závodu Neckarsulm. Jsou mimo jiné použity při výrobě rámu boční stěny pro e-tron GT. Plastový odpad z montáže modelů A6 a A7 se zase používá pro vznik speciálních vláken pro použití v 3D tiskárnách. Při montáži se také minimalizuje využití papíru, což snižuje objem odpadu.

Ekologicky se přitom myslelo také při přípravě sériové výroby. Ta se totiž zcela obešla bez fyzických prototypů. Pomocí softwaru a aplikací s virtuální realitou se všechny montážní postupy testovaly pouze virtuálně.

Související články

Témata
Avatar - fostek
12. 12. 2020 02:58
Re: Cílovka
Bohužel Němci se rozhodli, že se bude jezdit na elektriku i kdyby se nejezdilo. A bude to tak. Dokázali horší věci, když se rozhodli.
11. 12. 2020 17:53
Re: Cílovka
Cílovka bude hodně podobná jako u Taycanu, jsou to modely na stejné platformě.
Avatar - Ungalabunga
11. 12. 2020 14:13
Cílovka
Mě by zajímalo, kdo je podle firemní strategie Audi cílová skupina pro ten E-tron . Vyvinuli jsme a vyrábíme pro nejmenovanou odnož jedné severské značky důležitou komponentu pro jejich elektro-hybridní sportovní vůz ve zhruba stejné cenové relaci a po téměř roce prodeje je to obrovsky za očekáváními, která se už od začátku držela hodně při zdi. Nejvíc aut se vyrobilo při nábehu výroby jako prezentační vozy pro management automobilky od té doby to šlo dolů. Prostě se to vůbec neprodává jak by mělo. Už z toho preview té výrobní linky mi připadá že ani Audi tomu samo nevěří.
Avatar - Roman Horký
11. 12. 2020 12:23
Zvláštní je
že dříve se mi ekologické myšlenky celkem líbily. Netušil jsem, jak odporné náboženství je možné nad touto problematikou vystavět. Špatně to skončí. V Evropě nejdřív. Tady se vždycky na nás zkoušely veškeré úchylárny od nevolnictví přes fašismus, nacismus a komunismus. Ten komunismus bohužel nebyl poslední.
No a to druhé, co mi dřív nevadilo, to sem nemůžu ani napsat.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku