Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi mění své prodejní plány, kvůli nízkému odbytu v Číně

David Bureš
Diskuze (19)
Automobilka se čtyřmi kruhy v logu chtěla letos v Číně prodat 600.000 aut. Nyní tuší, že se to nepovede.

Čína nadále patří mezi největší automobilové trhy na světě, v poslední době ale zdejší prodeje stagnují, nebo dokonce klesají. Audi už na tuto situaci zareagovalo a upravilo kvůli tomu letošní prodejní plány.

Audi tento týden v rámci prezentace svých dosavadních prodejních výsledků v letošním roce prohlásilo, že za celý rok 2015 hodlá prodat 1,74 milionu aut. To by sice bylo o zhruba čtyři procenta více než v roce 2014, je to ale méně, než dosud automobilka plánovala.

Před dvěma měsíci Audi oznámilo, že jeho plánem je letos prodat výrazně více automobilů než loni. Meziroční nárůst prodejů se v rámci tohoto cíle měl pohybovat mezi pěti a desíti procenty.

Audi změnu svých plánů vysvětluje situací na čínském trhu. Tamější prodeje sice v prvním pololetí roku vzrostly o 9,5 % na 9,3 milionu aut, v druhém čtvrtletí se však růst zpomalil. V červnu se pak v Číně dokonce prodalo méně aut než ve stejném měsíci loňského roku.

Prodeje luxusních aut navíc na čínském trhu rostly pomaleji než celkový trh. To je výrazná změna proti minulým rokům, kdy na tamějším trhu bylo podle Audi zaznamenáno až nepřiměřené tempo růstu registrací vozů luxusních značek. Automobilka dokonce tvrdí, že v asijsko-pacifickém regionu není další možnost růstu, právě kvůli oslabené poptávce Číňanů po luxusních vozech a velké konkurenci na trhu.

Audi sice zůstává nejprodávanější luxusní značkou v Číně, už ale neplánuje, že letos předá čínským zákazníkům 600.000 automobilů. Za šest měsíců letošního roku v nejlidnatější zemi udalo 273.853 vozů, o 1,9 % více než před rokem. Audi neočekává, že v druhé půlce roku dojde k takovému růstu, aby výše zmíněnou hranici překonalo. Třeba v květnu totiž tamější prodeje značky meziročně klesly. Loni Ingolstadtští v nejlidnatější zemi prodali 578.932 aut.

Pro Audi může situace na čínském trhu znamenat výrazný problém. Zhruba třetinu aut totiž prodává právě v Říši středu.

David Bureš
Diskuze (19)
Avatar - S8
1. 8. 2015 22:14
Re: začátky konce
Souhlasím, i když ne úplně. Není mi úplně jedno, jestli kapitál nateče do Německa (EU) nebo do Koreje (Asie). Pokud už Hyundai, tak aspoň model vyrobený u nás, ale jako podnikatele mě nepřesvědčili. Měli jste také, ale záruka 5 let bez omezení neplatí pro firmy, navíc i když to bylo v běžné záruce, tak nic neuznali, slovy NIC, takže tohle nemám zapotřebí. No a i když vím, že svět nespasím, tak se snažím přispět svojí troškou do mlýna a podporovat české, případně Evropské výrobce (ať už je poměr dílů z asie jakýkoliv). Dost mě totiž štve omezenost lidí, kteří si myslí, že když ušetří pár korun a koupí něco asijského, tak že vlastně obešli systém a jsou hrozně v pohodě......ale neuvědomují si, že jen do chvíle, kdy i oni přijdou o práci. Bohužel si to musí uvědomit dost lidí, aby Evropa začala zase ekonomicky růst, prostě si musí stáhnout výrobu zpátky, obchod není vytváření hodnot, to je jen nabalování nákladů. Pokud si to včas neuvědomíme, umřeme skupinově hlady. Stačí si uvědomit, jak málo pracujících lidí musí uživit ten zbytek (pracující = výroba a služby, zbytek = děti, důchodci, státní správa, školství, zdravotnictví, nezaměstnaní, ...... prostě veškerá neproduktivní režie).
Avatar - fOE
1. 8. 2015 21:59
Re: začátky konce
To co pises je vsechno strasne hezke, az idealisticke, ale v globalni ekonomice je uuuplne jedno jestli koupis skodovku smontovanou v CR nebo Hyundai smontovany v CR. Kapital z obojiho konci v zahranici a platy delniku se rovnomerne rozprostrou na cinske, korejske, japonske atd. spotrebni zbozi stejne tak jak na mistni.
1. 8. 2015 21:14
Re: Slabé roky nejen pro Audi
myšleno výzkum v rámci Číny. Číňané si prostě koupí čínský Samsung, ti to neřeší ;-) Jak píši níže, drahé značky nebudou mít problém, levná a střední třída bude nahrazena čínskými výrobky. Na druhou stranu, proč ne :-)
1. 8. 2015 20:42
Re: začátky konce
O tech slevach vim a pracuji na tom, si mel napsat :-)
Avatar - praděda7
1. 8. 2015 20:34
Re: Slabé roky nejen pro Audi
Pozor! Výzkum a vývoj je v Číně stále v plenkách. Strana a vláda inovativní myšlení nepodporuje. To by bylo pro režim dost nebezpečné. To co tady vidíme z elektroniky jsou vesměs plagiáty. :-!