Audi mění své prodejní plány, kvůli nízkému odbytu v Číně
Čína nadále patří mezi největší automobilové trhy na světě, v poslední době ale zdejší prodeje stagnují, nebo dokonce klesají. Audi už na tuto situaci zareagovalo a upravilo kvůli tomu letošní prodejní plány.
Audi tento týden v rámci prezentace svých dosavadních prodejních výsledků v letošním roce prohlásilo, že za celý rok 2015 hodlá prodat 1,74 milionu aut. To by sice bylo o zhruba čtyři procenta více než v roce 2014, je to ale méně, než dosud automobilka plánovala.
Před dvěma měsíci Audi oznámilo, že jeho plánem je letos prodat výrazně více automobilů než loni. Meziroční nárůst prodejů se v rámci tohoto cíle měl pohybovat mezi pěti a desíti procenty.
Audi změnu svých plánů vysvětluje situací na čínském trhu. Tamější prodeje sice v prvním pololetí roku vzrostly o 9,5 % na 9,3 milionu aut, v druhém čtvrtletí se však růst zpomalil. V červnu se pak v Číně dokonce prodalo méně aut než ve stejném měsíci loňského roku.
Prodeje luxusních aut navíc na čínském trhu rostly pomaleji než celkový trh. To je výrazná změna proti minulým rokům, kdy na tamějším trhu bylo podle Audi zaznamenáno až nepřiměřené tempo růstu registrací vozů luxusních značek. Automobilka dokonce tvrdí, že v asijsko-pacifickém regionu není další možnost růstu, právě kvůli oslabené poptávce Číňanů po luxusních vozech a velké konkurenci na trhu.
Audi sice zůstává nejprodávanější luxusní značkou v Číně, už ale neplánuje, že letos předá čínským zákazníkům 600.000 automobilů. Za šest měsíců letošního roku v nejlidnatější zemi udalo 273.853 vozů, o 1,9 % více než před rokem. Audi neočekává, že v druhé půlce roku dojde k takovému růstu, aby výše zmíněnou hranici překonalo. Třeba v květnu totiž tamější prodeje značky meziročně klesly. Loni Ingolstadtští v nejlidnatější zemi prodali 578.932 aut.
Pro Audi může situace na čínském trhu znamenat výrazný problém. Zhruba třetinu aut totiž prodává právě v Říši středu.