Audi může brzy sesadit BMW z pozice světové prémiové jedničky

Audi se chce do roku 2020 stát největším výrobcem prémiových aut, tento titul ale může získat už letos. V prodejích totiž dohání dlouholetou jedničku v této kategorii, mnichovské BMW.
BMW za osm měsíců letošního roku prodalo 963.110 aut, o 7,8 % více než loni. Audi se drží v závěsu, za toto období svým zákazníkům předalo 961.000 vozů, což znamená meziroční nárůst o skoro 13 %.
BMW mezi prémiovými výrobci tedy vede o pouhých 2.110 automobilů. Za prvních osm měsíců roku 2011 tento rozdíl činil 40.544 automobilů.
Během samotného srpna Audi prodalo 108.100 aut, zatímco BMW 102.730 automobilů. Je to již třetí měsíc v tomto roce (po dubnu a červenci), kdy ingolstadtská automobilka prodala více vozů než mnichovská.
Audi navíc očekává silné prodeje i v následujících měsících. Na trh se totiž dostala nová generace modelu A3, která se například na domácím německém trhu začala prodávat o tři týdny dříve než konkurenční Mercedes-Benz třídy A. Proti stuttgartskému konkurentovi navíc ceny A3 začínají na nižší částce, a to jak v Německu, tak u nás.
To BMW bude o zájem zákazníků bojovat pomocí řady 3 Touring, která do showroomů dorazí v následujících několika týdnech. Například v Německu jsou obvykle dvě třetiny registrovaných trojek právě ve variantě kombi.
Výrobci se čtyřmi kruhy ve znaku se daří především v Číně a USA, což jsou největší automobilové trhy světa. Na čínském trhu prodeje Audi meziročně vzrostly o více než 33 %, na americkém pak o 17,5 %.
Audi je v Číně etablovaná značka, se zdejším partnerem First Automobile Works tu začala vyrábět automobily už v roce 1996. To výroba BMW ve spolupráci s Brilliance China Automotive Holdings byla v nejlidnatější zemi světa zahájena až o sedm let později.
Ingolstadtský výrobce již oznámil, že kvůli zájmu Američanů začne vyrábět své vozy v sousedním Mexiku. O tomto kroku uvažují i BMW a Mercedes-Benz, ty však na rozdíl od Audi vyrábějí auta přímo v USA. V mexické Pueble bude od roku 2016 montováno Audi Q5.
BMW je nejprodávanější prémiovou značkou od roku 2005, kdy tento titul převzalo od Mercedesu. Loni Mnichovští prodali 1,38 milionu aut, zatímco Ingolstadtští 1,3 milionu aut a Stuttgartští 1,26 milionu aut.