Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi odmítá vstup do Formule 1, co na to Lamborghini?

David Bureš
Diskuze (30)
Ingolstadtský výrobce se aktuálně zaměřuje především na vytrvalostní závody a německou sérii cestovních aut.

V minulých týdnech se opět rozhořely spekulace, zda Audi v příštích letech nevstoupí do šampionátu Formule 1. Sama automobilka ale tyto spekulace vyvrací a její představitelé tvrdí, že Formulí 1 se Audi nyní nebude zabývat.

Opětovné rozpoutání spekulací o vstupu Audi do Formule 1 má dva důvody. Prvním je ten, že šéf automobilky Rupert Stadler v rozhovoru pro Auto Express ohledně vstupu do F1 uvedl, že v životě je nutné být otevřen různým věcem. Přestože byla tato slova interpretována jako náznak plánů na vstup čtyř kruhů do Formule 1, sám Stadler v dalším rozhovoru (tentokrát pro německý deník Handelsblatt) tyto plány vyvrátil a řekl, že Formule 1 si musí svoje problémy vyřešit sama.

Hlavním důvodem spekulací o vstupu Audi do F1 je ale odstoupení Ferdinanda Piëcha z pozice předsedy dozorčí rady koncernu VW Group, jehož je ingolstadtská značka součástí. VW Group dlouhodobě zvažuje vstup do královny motosportu, v minulosti se ale objevily spekulace, že německý koncern do F1 vstoupí pouze za podmínky, že buď Ferdinand Piëch, nebo šéf Formule 1 Bernie Ecclestone odstoupí ze své funkce. Tato podmínka přitom byla splněna minulý měsíc.

VW Group by ale do Formule 1 mohl přece jen vstoupit, ve svém portfoliu má 12 značek, a tak může použít pro název stáje i jiné logo než čtyři kruhy. V této souvislosti je zajímavá informace, že značka Lamborghini začala podporovat mladé talenty závodící v nižších formulových sériích. V rámci rozvoje svých sportovních aktivit Lamborghini zavedla program Formula Junior Program, kterým letos podpoří stáj Vincenzo Sospiri Racing účastnící se japonské formulové série F4.

Lamborghini by si tímto krokem mohlo vychovat své jezdce, které by v budoucnu nasadilo do Formule 1. Italská značka již v této disciplíně působila na přelomu osmdesátých a devadesátých let (byť bez většího úspěchu), a tak by její návrat dával v jistém ohledu smysl.

Pokud VW Group do Formule 1 skutečně vstoupí, nebude patrně budovat novou stáj, ale spíše odkoupí nějakou stávající. V minulosti se hovořilo o zájmu o týmy Torro Rosso nebo Red Bull Racing. Red Bull navíc vyhrožuje odchodem z F1, a tak by prodej některé z jeho stájí byl logický.

Foto: motionmedia

David Bureš
Diskuze (30)
Avatar - JDM
20. 5. 2015 09:38
Re: Vycucane z prstu...
myslím že historie renaultu sport je mnohem větší než vw , od F1 , Formule 2 , formule 3 , WRC , JWRC, dakar , Clio cup , ....
tohle mluví za vše.
[odkaz]
20. 5. 2015 07:37
Re: Vycucane z prstu...
Můžeš si jít s Marošem, Adem a spol podat ruce.
20. 5. 2015 07:17
Re: Audi
M-B tento koncpet prosadil pod pohrůžkou odchodu ze sportu a blokuje i změny pravidel. Nepamatuju si, že by se nad někým držela ochranná ruka v F1 tak jako právě u Mercedesu.
Avatar - Hotwire
20. 5. 2015 01:40
Re: ?
pouzijem Gilgitovu retoriku a napisem ti ze "placas". ;-)
Avatar - white label
20. 5. 2015 00:47
Re: Vycucane z prstu...
Hned po motorech pro F1. ;-)