Audi odstartovalo závod za dohnáním Tesly, prohlásil šéf VW
Šéf koncernu VW oznámil na výročním zasedání některé důležité novinky ohledně budoucí modelové nabídky značky Audi.
Jedno z nejdůležitějších oznámení se vztahovalo k modelu e-tron GT, jehož vývoj by měl probíhat podle plánu a automobilka by měla zahájit jeho produkci ještě během letošního roku. Neméně důležité zprávy se pak vztahovaly k novým modelům Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron.
Dvojic novinek by měla dorazit v příštím roce, přičemž jejich základem bude moderní elektrická modulární platforma MEB. Modely by přitom měly nabídnout dojezd přes 450 kilometrů na jedno nabití a v nabídce by neměl chybět ani pohon všech kol quattro.
Dr. Diess také prozradil pár novinek k projektu Artemis, což je interní označení pro tým specialistů pracujících na vývoji zcela nové generace elektrického vozu, jehož premiéra se očekává zhruba v roce 2024. Podle Diesse tento projekt také znamená, že značka Audi „odstartovala závod za dohnáním Tesly.“
Elektromobil nové generace by měl být vybaven například zcela novým operačním systémem VW.OS, za jehož vývojem bude stát skupina „Car.Software.Org“. Ta spadá pod Markuse Deusmanna, CEO značky Audi, a zaměstnává zhruba 5000 IT expertů pod vedením Dirka Hilgenberga – bývalého výrobního viceprezidenta operačních systémů BMW.
Produkt projektu Artemis tak bude prvním koncernovým vozem s VW.OS, rozhodně ale nebude poslední. Diess již dříve prohlásil, že má koncern v plánu výrazně navýšit podíl modelů s vlastním interně vyvíjeným operačním softwarem. „Plánujeme navýšit podíl interně vyvíjeného software v našich automobilech ze současných méně než 10 % na více než 60 % v roce 2025,“ uvedl Diess.
Důraz na vývoj vlastního software pro budoucí vozy koncernu Volkswagen přitom může pramenit z problémů automobilky s elektromobilem ID.3, problémů s novým multimediálním systémem ve vozech Octavia/Golf/Leon, ale i z Diessova obdivu Elona Muska a sofistikované techniky vozů Tesla, kde je software přikládána obrovská důležitost.
„Skutečnost, že se z automobilů během příštích deseti let stanou plně propojená mobilní zařízení, bude mnohem dalekosáhlejší, než přechod ze spalovacího motorů na elektřinu,“ uvedl již dříve Diess. I v tomto kontextu tak dává zmínka o „závodu s cílem dohnat Teslu“ ještě větší smysl.