Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi odstartovalo závod za dohnáním Tesly, prohlásil šéf VW

Ondřej Mára
Diskuze (55)

Šéf koncernu VW oznámil na výročním zasedání některé důležité novinky ohledně budoucí modelové nabídky značky Audi.

Jedno z nejdůležitějších oznámení se vztahovalo k modelu e-tron GT, jehož vývoj by měl probíhat podle plánu a automobilka by měla zahájit jeho produkci ještě během letošního roku. Neméně důležité zprávy se pak vztahovaly k novým modelům Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron.

Dvojic novinek by měla dorazit v příštím roce, přičemž jejich základem bude moderní elektrická modulární platforma MEB. Modely by přitom měly nabídnout dojezd přes 450 kilometrů na jedno nabití a v nabídce by neměl chybět ani pohon všech kol quattro.

Dr. Diess také prozradil pár novinek k projektu Artemis, což je interní označení pro tým specialistů pracujících na vývoji zcela nové generace elektrického vozu, jehož premiéra se očekává zhruba v roce 2024. Podle Diesse tento projekt také znamená, že značka Audi „odstartovala závod za dohnáním Tesly.

Elektromobil nové generace by měl být vybaven například zcela novým operačním systémem VW.OS, za jehož vývojem bude stát skupina „Car.Software.Org“. Ta spadá pod Markuse Deusmanna, CEO značky Audi, a zaměstnává zhruba 5000 IT expertů pod vedením Dirka Hilgenberga – bývalého výrobního viceprezidenta operačních systémů BMW.

Produkt projektu Artemis  tak bude prvním koncernovým vozem s VW.OS, rozhodně ale nebude poslední. Diess již dříve prohlásil, že má koncern v plánu výrazně navýšit podíl modelů s vlastním interně vyvíjeným operačním softwarem. „Plánujeme navýšit podíl interně vyvíjeného software v našich automobilech ze současných méně než 10 % na více než 60 % v roce 2025,“ uvedl Diess.

Důraz na vývoj vlastního software pro budoucí vozy koncernu Volkswagen přitom může pramenit z problémů automobilky s elektromobilem ID.3, problémů s novým multimediálním systémem ve vozech Octavia/Golf/Leon, ale i z Diessova obdivu Elona Muska a sofistikované techniky vozů Tesla, kde je software přikládána obrovská důležitost.

Skutečnost, že se z automobilů během příštích deseti let stanou plně propojená mobilní zařízení, bude mnohem dalekosáhlejší, než přechod ze spalovacího motorů na elektřinu,“ uvedl již dříve Diess. I v tomto kontextu tak dává zmínka o „závodu s cílem dohnat Teslu“ ještě větší smysl.

Ondřej Mára
Diskuze (55)

Doporučujeme

6. 10. 2020 12:26
Re: Diskuze
Jsi totiž příliš zaujatý.
6. 10. 2020 11:59
Re: Diskuze
Já tě určitě nechci urážet. Všímám si tam prostě určité flexibilnosti, která je specifická pro obě skupiny. Jednou je zrychlení Tesly extrémně důležité, když jí někdo pokoří tak najednou není... Jednou má Tesla fantastické asistenty, když selžou tak vlastně všicni tvrdí, že přece nikdo nemohl očekávat, že systém bude sám bez dozoru fungovat atd. Píšu obecně, neříkám že si to vše řekl ty.

Jinak tady je hezký srovnání taycan v tesla S.

https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - twistedTSD
4. 10. 2020 20:59
Re: Diskuze
Kvůli tomu, že Diessovi jeblo? Ne.
Avatar - kuk
4. 10. 2020 20:20
Proč dinosaur dohání začátečníka? :D
Skoro největší dinosaurská automobilka světa musí dohánět začátečníky? No to se děláte zadel! Copak není das auto náskok díky technice na špici? To není možný. Vždyt přece podle Diesse teď vyráběj lepší elektroauta a za polovic než Tesla... Leda že by to nebyla pravda a jsou fakt těch 10 let pozadu jak už několik let tvrdim. Ha ha ha, náskok díky podvodům a lobbování se tentokrát nekoná. Smolíček. :D :D :D

10/2018
Herbert Diess, šéf Volkswagenu, aktuálně vyjádřil o elektromobilitě následovně: "Přicházíme velmi silní. Investovali jsme do elektromobility 30 miliard. V roce 2020 přijdeme s vozidly, která umí to samé co Tesla, ale za polovinu ceny."

Volkswagen: v roce 2020 budeme mít elektromobily stejně dobré jako Tesla za polovinu ceny
http://www.hybrid.cz/…za-polovinu-ceny

2/2020
Herbert Diess vyjádřil obavu, aby koncern Volkswagen nedopadl podobně, jako před lety finský výrobce mobilních telefonů Nokia.
https://www.auto.cz/…ako-nokia-132907
Trošku schíza

Vypadá to že slavnej koncern je na hliněnejch nohách a vůbec netuší co to obnáší vyrobit moderní konkurečněschopný elektroauto. Na to že výráběj elektromobily už 43 let je to docela průs3r. ;-)
Avatar - kari.laz
4. 10. 2020 09:56
Re: Diskuze
Pokud to tvrdíš a ty , tak ne. Čímž děkuji za potvrzení ;-)