Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Prologue: Koncept A9 se odhaluje na skicách těsně před premiérou

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 17. 11. 2014 • 17:02
3
23
Zvěsti o tom, že Audi chystá ještě luxusnější model než A8, se objevovaly v médiích v poslední době často. Koncept se představí v Los Angeles a ponese název Prologue.

Jméno Prologue nebylo zvoleno úplně nejvhodněji, před časem jej použil i Peugeot a možná se mu to nebude líbit. Ale pojďme se podívat na samotnou studii luxusních čtyř kruhů, respektive na to, co o ní zatím víme. Teasery i video už vydal samotný Ingolstadt, takže už známe přední část i střechu. Aktuální skici pak zveřejnil německý Auto Bild.

Na design dohlížel přímo v Bavorsku nový šéfstylista Marc Lichte. Nechal se inspirovat speciálem 90 Quattro pro kategorii IMSA GTO (1989), první dvě dekády starou generací A8 a původním TT. Hodně zajímavé je to, že alespoň na návrzích má auto jen jeden pár dveří. Také jste čekali čtyřdveřový fastback s výklopnou zadní stěnou? Typická single-frame maska však zůstala, je akorát plošší a záď hodně připomíná A7 Sportback, ale má linky ostřejší. Celek umocňují prohnuté zadní blatníky. Právě tudy se budou ubírat tvary budoucích vozů Audi obecně včetně další generace A8 (2016). Lichte vsadí na emoce. No, uvidíme, jen aby si nebyly všechny podobné, jako je tomu doposud...

Prologue má ovšem impozantní rozměry, je 5,1 m dlouhý a 1,95 m široký, jen výška 1,39 m prozrazuje určitý sportovní šmrnc, ale i tak jde v první řadě o luxusní kupé. Využívá koncernovou platformu MLB Evo pro velké modely. Přední světla vyznávají překvapivě diodovou techniku, s laserem se zatím neexperimentuje. V zadním úzkém pásu najdeme také výhradně LED.

Vlajková loď se v sériové podobě objeví během tří let a dynamické linky i proporce už žádnou velkou revolucí asi neprojdou. Audi nehodlá měnit nomenklaturu produkčních modelů, takže na 99 % se skutečně bude jmenovat A9. Značka ji považuje za důležitou už jen vzhledem k úhlavnímu konkurentovi Mercedesu. BMW nic podobného v nabídce dosud nemá. V útrobách najdeme s největší pravděpodobností vidlicový osmiválec 4,0 l s výkonem 447 kW. Autosalon v Los Angeles začíná třemi novinářskými dny už 18. listopadu.

Související články

Témata
Avatar - white label
18. 11. 2014 19:52
Re: Konecne spravny pristup autora !
Jo, mezigenerační pokrok "Haldexu" je v jeho naladění.
18. 11. 2014 19:37
Re: A9
To si opravdu myslíš, že někdo toho korejského kočkopsa obkresluje? V tom autě vidím všelico, jen ne Hyundai (mne osobně nejvíc mlátí do očí světla BMW, pak samozřejmě maska, nemluvě o tom zprzněném znaku na kapotě).
18. 11. 2014 19:35
Re: Konecne spravny pristup autora !
Také bych řekl, že je H5 spíš krokem stranou než vyloženě kupředu. Pokrok je v autech samotných.
18. 11. 2014 19:33
Re: Konecne spravny pristup autora !
Jo, jo. Teď jen aby předek nežral děti. :-) Všeho moc škodí.
Avatar - LukynZ
18. 11. 2014 13:00
Re: A9
No vzhledem k tomu, ze posun nemeckeho designu za poslednich 15 let je "stejna krabice jen se s kazdou novou generaci vic mraci", tak nevim co by clovek chtel cekat :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku