Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q3: První dojmy, české ceny

Ondřej Láník
Diskuze (120)
Bylo jen otázkou času, kdy se lidovější pohon všech kol a úspěšná platforma Tiguanu vydá z Wolfsburgu směrem k Ingolstadtu. Ten čas se přiblížil. Jen s malou zajížďkou přes Martorell.

Na české území se tento týden podíval první exemplář nového Audi Q3. Využili jsme této příležitosti a provedli první statické seznámení s vozem, který si ještě celý pátek 6.5.2011 můžete až do 18. hodiny prohlédnout v centrále IVG v pražských Nových Butovicích.

Známé designové ingredience

Jakkoliv je vzhled nových Audi předvídatelný, výsledek v případě posledních novinek překvapuje vyvážeností celku, který je sestaven z povědomých designových řešení. To je i případ Q3.

Mezi premiérou konceptu a sériového vozu uplynuly 4 roky, což i v případě prémiové značky znamená více než půl generace. Za tu dobu se v designu čtyř kruhů mnohé změnilo a odráží se to i na vzhledu Q3. „Malé“ sériové SUV tak bez nadsázky hodnotíme jako stylisticky zajímavější než původní Cross Coupé. Shodují se na tom i čtenáři Auto.cz, kteří v anketě u duelu také preferují design Q3.

Q3 má podle předpokladu plnit roli modelu baby-Q5. A skutečně: Z některých pohledů tyto dva modely bez přímého srovnání jen těžko poznáte. Audi tak opakuje úspěšnou strategii, kdy dostupnější modely navrhuje a vyrábí tak, aby byly podobné těm držším.

Technická příbuznost s Tiguanem není na první ani na druhý pohled vidět. Priority u Audi jsou navíc uspořádány trochu jinak než u VW, takže Q3 si mohla dovolit méně kolmou zadní stěnu, která dotváří celkový dojem z auta, avšak omezuje zavazadelník jen v jeho rozšířeném uspořádání.

Vnější rozměry Audi Q3 VW Tiguan
Délka [mm] 4385 4457
Šířka [mm] 1831 1809
Výška [mm] 1590 1686
Rozvor [mm] 2603 2604

Nejmenší SUV snadno poznáte podle výrazného nočního designu předních i zadních svítilen. Trubicové diody tvoří velká stylizovaná písmena C – proti Škodě obrácená otevřenou částí směrem ven k okrajům vozu.

Q3 dostalo světlou výšku 17 cm. To je hodnota blízká průměru ve třídě. Existuje však řada konkurenčních modelů, které umí pod karoserií nabídnout 18 i více centimetrů. To, že terénní schopnosti nejsou nejvyšší, ale spíš okrajovou prioritou je zřejmé z možnosti důkladného lakování lemů blatníků, prahů a nárazníků, které je nabízeno za příplatek.

Všem třem SUV značky Audi (Q3, Q5, Q7) je společná neobvyklá konstrukce pátých dveří. Ty se podobně jako v případě Insignie Sports Tourer mohutně zakusují do karoserie a prakticky kryjí 2/3 celého jejího průřezu. Po otevření víka by nebyla vidět koncová světla, a tak trojka dostala duplicitní poziční svítilny integrované do exponovaných míst zadního nárazníku.

      

Luxus, ale méně místa než v Tiguanu

Ani uvnitř není příbuznost s levnějšími koncernovými SUV jednoduše odhalitelná. Vysoká kvalitativní očekávání plní Q3 bez větších problémů.

S prostorem uvnitř to není vůbec špatné. I když měl zkoušený vůz rozměrné střešní okno, jehož konstrukce snížila strop o 3 až 5 centimetrů na úkor posádky, není ani vpředu, ani vzadu důvod ke stížnostem. Šířka na předních místech ve výši loktů (1500 mm) je ve třídě nadprůměrná. Když k tomu přidáte celkem strmě skloněné čelní sklo a jen mírně klenutá boční skla, dostanete v Q3 na půdorysu příští A3 podstatně vzdušnější kabinu. Do auta se snadno nastupuje, dveře sice nejsou z největších, ale v žádném z míst nedochází k nečekanému zúžení nebo snížení nástupního profilu jejich tvarováním.

Byť to nikde není vidět je příbuznost s Tiguanem zřejmá z následující tabulky naměřených rozměrů interiéru. S volbou prémiové značky je potřeba nejvíce ustoupit v oblasti podélného prostoru na zadních místech. Omezení, které plyne z jinak tvarované zadní části karoserie, se na druhou stranu dotýká teprve posádky s výrazně nadprůměrným vzrůstem. Řidič s výškou 180 cm si „za sebe“ bez větších problémů sedne. Zadní sedáky jsou příjemných 370 mm nad podlahou, takže dobře podpírají nohy. Zbývá nad nimi dostatečných 940 mm (i když máte střešní okno), které zajistí, že průměrně rostlý cestující není v kontaktu se stropem.

Poloha za volantem není pocitově tak vyvýšená jako v Tiguanu, i když ve skutečnosti to tak zřejmě nakonec je (podrobná technická data zatím nebyla zveřejněna). Tento dojem dělá subtilnější přístrojová deska. V Audi Q3 se nesedí za ní jako ve VW, ale spíše mírně nad ní. Pocit vylepšují špičková sedadla s možností prodloužení sedáku na ideálních 55 cm.

Vnitřní rozměry Audi Q3 VW Tiguan
Podélný prostor vpředu min/max [mm] 820 / 1050 820 / 1050
Podélný prostor vzadu min/max [mm] 620 / 920 680 / 980
Výška nad sedadlem - vpředu [mm] 960* 1060
Výška nad sedadlem - vzadu [mm] 940* 970
Šířka vpředu [mm] 1500 1500
Šířka vzadu [mm] 1460 1470
Délka sedáku vpředu [mm] 500-550 460
Délka sedáku vzadu [mm] 460 460
Výška opěradla vpředu [mm] 660 660
Výška opěradla vzadu [mm] 660 620

* - vozidlo se střešním oknem

Zavazadlový prostor – přednost dostal design

Už bylo napsáno výše, že zavazadelník je přístupný obrovským výklopným víkem. Pod ním je bezpečná průchozí světlost 1860 mm, reálné nebezpečí tak hrozí spíše samotnému víku v garážích s nižším stropem.

Základní objem zavazadelníku je velmi podobný tomu v Tiguanu. Rozdíly plynou z odlišného uspořádání. V případě Q3, které bylo k dispozici, byly pod podlahou další drobné úložné prostory, ale zejména dojezdová rezerva, která reálný objem proti udávanému zmenšuje.

Po sklopení zadních opěradel sice nevzniká schod, ale ani dokonale rovná podlaha. Zlom v ní je velmi mírný. Maximální hodnota je omezena zejména zkosenou zádí a je proto o 145 l menší než u VW.

Zavazadlové prostory Audi Q3 VW Tiguan
Objem zavazadelníku min/max [l] 460/1365 470/1510
Délka zavazadelníku u dna [mm] 850 850
Šířka zavazadelníku u dna [mm] 1000 1020
Výška zavazadelníku po plato [mm] 450 650
Výška nakládací hrany od země [mm] 770 780

České ceny

Audi již zveřejnilo ceny čtyř základních motorizací, přestože Q3 bude zákazníkům v ČR k dispozici až letos na podzim.

První cena (698.500.-Kč) patří dvoukolce s motorem 2,0 TDI (103 kW), o málo dražší (732.000,-Kč) je slabší verze motoru 2,0 TFSI (125 kW).

Další dvě motorizace dostanou nepravé quattro (systém Haldex), které je standardně dodáváno se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic.

Standardní výbava obsahuje vždy 6 airbagů, klimatizaci, rádio s CD přehrávačem, elektromechanickou ruční brzdu, koberečky vpředu i vzadu, mlhové světlomety a 17palcová kola z lehkých slitin.

Audi Q3 - Ceny na českém trhu (květen 2011)
Model 2,0 TSI 2,0 TSI quattro 2,0 TDI 2,0 TDI quattro
Převodovka 6M 7DSG 6M 7DSG
Zdvihový objem [cm3] 1984 1984 1968 1968
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 125/- 155/6000 103/- 130/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1] - 350/1500-4200 - 380/1750-2500
Max. rychlost [km/h] - - - -
Zrychlení 0-100 km/h [s] - - - -
Komb. spotřeba [l/100 km] 7,5 7,7 5,2 6,1
Cena [Kč] 732.000,- 894.900,- 698.500,- 869.900,-
Ondřej Láník
Diskuze (120)
8. 5. 2011 16:26
Re: Tig-Q3
RIGH: Aha ono se to připlácení za značku dá říct i takhle...no je to fakt...
Ale když se oprostíš od marketingem nahnanou představu... nebo vlastě ne... kdo by nám míň stylovým (kerej markeťák tohle vyymsel) platil vývoj ;-)
Avatar - white label
7. 5. 2011 23:38
Re: KLUCI SE VRÁTILI
Nestyď se za to... a ještě k tomu tak křečovitě..., ani za deset stejných smajlíků to stejně neschováš... :*) >:-[]
Avatar - Ji/Ri
7. 5. 2011 23:19
Re: KLUCI SE VRÁTILI
No se mnou si na toto vaše GTIWHITE téma moc nepokecáš. :-( to budeš muset probrat s mamkem GTIm. Ale máte hoooooooooooooodně velkeeeeeeee plus u ČD >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D och vy divoši
Avatar - Ji/Ri
7. 5. 2011 23:15
Re: Jedinečnost v podobě nul
Prd tak leda jsi chtěl napsat. Chtěl nechtěl, prostě ti šmakuje plesnivý tak se za to nestyď ;-) ...dokud je to jen sýr, tak to je snad v poho >:D
7. 5. 2011 19:03
Re: Jedinečnost v podobě nul
GS neví kolikátá bije, tohle je na něho příliš složité. Je to novej diskusní zobák, bude tu s ním legrace, zejména, když dává do kontrastu zdaněnou mzdu a hrubou fakturaci. Tihle intelektuálové tu již jednu vlnu absolvovali, bylo to tehdy, když se snažili národ přesvědčit, že depehá by při nákupu auta neměl "platit" ani občan... Já tyhle intelektuální anorektiky v podstatě tajně miluju... dodávají mi jednu ze sil do života.