Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q4 e-tron odhaluje interiér. Elektrické SUV chce lákat na bohatý prostor

David Bureš
Diskuze (23)

Také Audi bude mít své první auto s elektrickou platformou MEB. Bude jím Q4 e-tron, SUV s délkou 4.590 mm.

Značky skupiny Volkswagen Group postupně rozšiřují nabídku elektromobilů vzniklých na základech nově vyvinuté platformy MEB, výhradně určené pro elektřinou poháněné vozy. Jako první debutovala v hatchbacku VW ID.3, následovala SUV VW ID.4 a Škoda Enyaq iV. Využít ji má rovněž elektrická Cupra Born. Novou platformu ale použije také Audi, a to v modelu Q4 e-tron.

Půjde o kompaktní SUV s délkou 4.590 mm, šířkou 1.865 mm, výškou 1.613 mm a rozvorem 2.760 mm, které velikostně vyplní mezeru mezi SUV s konvenčním pohonem Q3 a Q5. Zatímco vnější vzhled vozu se ještě ukrývá pod vrstvou osobité kamufláže, podobu interiéru už Audi plně odhalilo. Ve srovnání s technicky spřízněným VW ID.3 přitom zůstává vlastně konvenční.

Kabina využívá nápaditých výdechů ventilace, volantu s dotykovými plochami nebo prakticky vyvýšenou konzoli pro ovladače spjaté s jízdou. Koncepce digitálního ovládání pak navazuje na ostatní modely značky, byť podobně jako u jiných kompaktních Audi je tu jen jedna obrazovka na středovém panelu s úhlopříčkou 10,1 palce nebo 11,6 palce podle verze. Přístrojový štít je každopádně také digitální s úhlopříčkou 10,25" ve standardní verzi. Není tu tak jen minimalistická obrazovka jako v ID.3 či Enyaqu.

Využít je možné i na přání dodávaný průhledový displej s funkcemi rozšířené reality. Ten už nabízí i ID.3 a Enyaq iV se stejným technickým základem. Průhledový displej s rozšířenou realitou promítá důležité informace na čelní okno ve dvou vzájemně oddělených úrovních – v zóně informující o provozním stavu a v zóně rozšířené reality. Dohromady má zobrazovací plocha z perspektivy řidiče úhlopříčku zhruba 70 palců. Rozšířená realita má přitom pomoci třeba při navigaci, kdy systém pomocí animace názorně ukáže, kdy a kam odbočit. Upozorní i na opuštění jízdního pruhu bez směrovky nebo nebezpečné přiblížení se vozidlu vpředu.

Podobně jako Volkswagen u ID.3 i Audi u Q4 e-tron zdůrazňuje, že nabídne vnitřní prostor na úrovni větších automobilů. Tomu pomáhá minimalizovaný středový tunel, na něhož navazuje lehce vyvýšená podlaha (kvůli bateriím pod kabinou). Zadní sedadla jsou tak o téměř sedm centimetrů výše než ta přední, přesto Audi slibuje dostatek místa nad hlavou a prý doslova královský prostor pro nohy.

Nástup navíc usnadňuje velký úhel otevírání dveří. Audi slibuje i bohatou nabídkou odkládacích prostorů o celkovém objemu 24,8 litru. Vedle již tradičních dvou držáků nápojů a uzavíratelné schránky ve středové konzoli je tu třeba schránka pod sedadlem spolujezdce. Ve výplních všech čtyř dveří jsou držáky pro uložení až litrových lahví.

Zavazadlový prostor má pak udávaný objem 520 litrů, respektive až 1.490 litrů při sklopení zadních sedadel, na přání dělených v poměru 40:20:40. Využitelnost přitom zvyšuje na přání dodávaná síť pro oddělení zavazadlového prostoru nebo třeba výškově nastavitelná podlaha se dvěma polohami. 

Audi Q4 e-tron bude již třetím SUV s čistě elektrickým pohonem v nabídce čtyř kruhů, který doplňuje větší modely e-tron a e-tron Sportback. Vůz přitom vstupuje do populárního segmentu kompaktních SUV, a tak mu značka z hlediska prodejů hodně věří. Půjde mimochodem o čtvrtý elektromobil v aktuální nabídce značky, trojici SUV doplňuje ještě gran turismo e-tron GT.

Zatímco e-tron a e-tron Sportback využívají základ MLB evo odvozený z konvenční Q5, e-tron GT sdílí architekturu J1 s Porsche Taycan, odvozenou od platformy MSB známé z Porsche Panamera. Do budoucna pak Audi chystá ve spolupráci s Porsche ještě čtvrtou elektrickou platformu PPE pro velké luxusní vozy, včetně crossoverů.

David Bureš
Diskuze (23)

Doporučujeme

Avatar - CommonUser
12. 3. 2021 12:49
Re: Elektromobily jsou mnohonásobně čistší
Nie CO2 zaklinadlom pre ekologiu ?
11. 3. 2021 14:18
Re: Elektromobily jsou mnohonásobně čistší
Diky za odkazy. :yes:
S greenpeace souhlasim.

O tom, ze v zime se zkrati u EV dojezd vim.

Zkraceni dojezdu souvisi s ekologii prosim te jak?
Avatar - CommonUser
11. 3. 2021 08:11
Re: Elektromobily jsou mnohonásobně čistší
https://auto.pravda.sk/…ogicke-problemy/

https://www.topspeed.sk/…ility-v-eu/18875

https://www.topspeed.sk/…vozit-deku/18724

https://www.topspeed.sk/…obia-dobre/18171

https://www.researchgate.net/publication/337434476_Seasonal_effects_on_electric_vehicle_energy_consumption_and_driving_range_A_case_study_on_personal_taxi
Avatar - Blue Sun
11. 3. 2021 07:09
Re: Volant
Mně ne. Ani ty hrany (které tam nejsou), ani umístění, ani velikost.
10. 3. 2021 15:39
Re: Elektromobily jsou mnohonásobně čistší
Lítiová nočná mora
Wtf :no:

https://www.wilderness.org/…-bad-environment

Vážně si myslíš, že těžba ropy je OK?

Noční můra vypadá každopádně takto:

https://www.britannica.com/…pills-in-history

https://www.nytimes.com/…anniversary.html

https://www.bbc.com/…-europe-52941845