Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Audi Q5 e-tron je tu. Se známým SUV však nemá nic společného

David Bureš
Diskuze (7)

Audi Q5 e-tron je elektřinou poháněné SUV s délkou 4,88 metru a rozvorem 2,97 m. Oproti dobře známé Q5 je tak výrazně větší.

Automobilka Audi dále rozšiřuje svoji paletu elektřinou poháněných modelů rodiny e-tron. Jejím nejnovějším zástupcem je Q5 e-tron, které se nyní v Číně oficiálně odhaluje na tamějším autosalonu v Kantonu. Už dříve vyšlo najevo, že s u nás známým modelem Audi Q5 má jen pramálo společného.

A nejde jen o pohonné ústrojí pod kapotou, nové Q5 e-tron je zcela jinak tvarováno. Design navazuje na jarní koncept prezentovaný na šanghajském autosalonu, jednoduše nazvaný koncept Šanghaj. Sériové provedení tak nakonec není nazvané Q6 e-tron, jak se dříve spekulovalo, ale právě Q5 e-tron.

Přídi dominuje zaslepená maska single frame, kterou doplňují rozdělené světlomety - vodorovně orientovanou, výraznou horní část doplňuje dolní část, více zamaskovaná a vertikálně orientovaná.

Celková silueta pak připomíná přerostlý kombík, možná trochu i první generaci velkého SUV Q7. To souvisí s tím, že Q5 e-tron je o pořádný kus větší než Q5. Na délku měří 4,88 metru a jeho rozvor činí 2,97 metru. To u nás nabízená Q5 je dlouhá 4,66 metru a má rozvor 2,82 metru.

Rozměrově tak Audi Q5 e-tron odpovídá dříve odhalenému Volkswagenu ID.6, určenému pro čínský trh. I v tomto případě by tudíž měla být základem platforma MEB vyhrazená bateriovým elektromobilům, zatímco za základ Q5 slouží platforma MLB evo, původně určená pro vozy se spalovacím motorem.

Nabídka má čítat verze 35 e-tron, 40 e-tron a 50 e-tron quattro. První používá zadní elektromotor o výkonu 132 kW, druhá poskytuje výkon 152 kW, zatímco třetí je čtyřkolkou s dvojicí elektrických motorů o kombinovaném výkonu 223 kW.

Audi Q5 e-tron se oficiálně začne prodávat během roku 2022. Podle všeho jde o projekt vyhrazený čínskému trhu, podobně jako sourozenecký Volkswagen ID.6. Čtyři kruhy nicméně počítají s rozšířením nabídky rodiny e-tron i v Evropě, mluví se o novém sedanu A6 e-tron nebo SUV Q6 e-tron.

David Bureš
Diskuze (7)

Doporučujeme

Avatar - Jerry.Gunman
21. 11. 2021 21:04
Re: Humanitární garážová pomoc
Já vím, Kylie ;-)
21. 11. 2021 19:16
Re: Humanitární garážová pomoc
Máš recht, Barrichello
Avatar - Jerry.Gunman
21. 11. 2021 19:00
Re: Humanitární garážová pomoc
Správně, Retrowejve, správně se na to díváš.
Nekompromisně, soudružsky a po greténské stranické linii :D
"Budoucnost je tady" - a já bych dodal, že ta jistě "jediná a ta správná" rudozelená budoucnost...

https://www.cesky-dialog.net/clanek/1368-z-casopisu-abc-rok-1960/
Až bude tobě, pionýre, čtenáři, třicet, pětatřicet let, vzbudíš se do světa, který už v mnohém nebude podoben dnešku.
Je krásné žít v takovém světě!


Jak se říká, dějiny se opakují - poprvé jako tragedie, podruhé jako fraška.
A zatímco působení komunistů rudých začínalo jako tragenie a končilo jako fraška, komunisté zelení začínají fraškou - a ke tragedii hospodářského úpadku zeleného údělu mají teprve nakročeno
Avatar - Roland Von Wagen
21. 11. 2021 18:41
Re: Humanitární garážová pomoc
Co konkrétně myslíš tou budoucností?
Avatar - petr petrumr
21. 11. 2021 17:28
Re: Humanitární garážová pomoc
Máš pravdu, kde a jak bychom kupovali auta určený výhradně pro čínský trh. Ani homologace nemusí zajistit, že to dostaneš na značky.