Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi A6 e-tron Concept
Audi A6 e-tron Concept
Audi A6 e-tron Concept
Audi A6 e-tron Concept
50
Fotogalerie

Audi A6 e-tron Concept ukazuje budoucnost značky ve vyšší střední třídě. Bude elektrická

Audi již dalo najevo, že do budoucna nabídne velký model A6 s elektrickým pohonem. Nyní odhalený koncept naznačuje, jak by taková budoucí A6 mohla vypadat.

Audi nedávno na trh uvedlo elektrické gran turismo e-tron GT a představilo nové elektrické kompaktní SUV Q4 e-tron i jeho SUV-kupé derivát Q4 Sportback e-tron. A nyní je tu další audina s elektrickým pohonem - A6 e-tron ve formě konceptu.

Novinka se představuje na právě probíhajícím autosalonu v Šanghaji. Svým jménem přitom odkazuje na svoji velikost a fakt, že Audi do budoucna počítá také s elektrickými deriváty svých stávajících modelů, včetně A6. Audi A6 e-tron Concept tak naznačuje, jak by takový elektrický model vyšší střední třídy čtyř kruhů mohl vypadat.

Video placeholder
Audi A6 e-tron concept • Audi Media Center

Automobilka přitom zdůrazňuje, že nejde jen o stylistické cvičení. Jeho karoserie naznačuje podobu budoucích sériově vyráběných modelů značky Audi a vysílá jasné signály, jak dynamicky a současně elegantně budou vypadat elektricky poháněné vozy vyšší třídy s logem čtyř kruhů, píše automobilka v oficiální tiskové zprávě. I to naznačuje, že A6 e-tron Concept má hodně blízko příští generaci modelu A6.

To by znamenalo hodně nízké přední světlomety Matrix LED nebo záď ve stylu kupé, s koncovými světly protaženými přes celou šíři zádě s technikou OLED. Tři LED projektory jsou také na bocích konceptu, kdy vítají cestující specifickými světelnými inscenacemi, případně při vystupování varují před nebezpečím. Zaslepená maska single frame pak odhaluje elektrický pohon v útrobách. Tvary konceptu přitom hodně ovlivnila aerodynamika, jak ostatně bývá u elektroaut zvykem. Konkrétně součinitel aerodynamického odporu vzduchu činí pouhých 0,22.

Velikostně pak auto přesně zapadá do vyšší střední třídy. Koncept je dlouhý 4,96 metru, široký 1,96 metru a vysoký 1,44 metru.

Nová je rovněž technika v útrobách. Základem je totiž nová koncernová platforma PPE určená pro velké elektromobily, jejíž vývoj má na starosti právě Audi ve spolupráci s Porsche. Jejím centrálním prvkem je sada akumulátorů v podlaze mezi nápravami, která konkrétně v případě konceptu A6 e-tron má kapacitu 100 kWh. Audi přitom využívá celé spodní části vozu, což umožňuje ploché uspořádání sady akumulátorů, umožňující vedle vyšších SUV postavit i vozy s nízkou siluetou, jako je právě prezentovaný koncept.

U PPE se samozřejmě počítá také s možností pohonu všech kol. V případě studie je tu dvojice elektromotorů o celkovém výkonu 350 kW a točivém momentu 800 N.m. Použití 800V systému pak umožní dobít 100kWh baterie konceptu z pěti na 80 procent jejich kapacity za méně než 25 minut.

Podvozek tvoří pětiprvková náprava vpředu a víceprvková náprava vzadu, nechybí ani vzduchové odpružení s adaptivními tlumiči.

Platforma PPE se má stát do budoucna jakýmsi ekvivalentem k architektuře MLB evo známé z konvenčních modelů. Audi přiznalo, že platformu PPE v případě sériového auta poprvé použije v segmentu vyšší střední třídy, a to v druhé polovině roku 2022. Později ji také využije pro vozy střední třídy a luxusní modely. Do budoucna ji tudíž uvidíme v připravovaných elektrických derivátech modelů A4 nebo A6. Použita může být také v crossoverech, respektive SUV.