Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q5: první informace, fotografie, video

Diskuze (178)
Jak vypadají kompaktní SUV od BMW, Mercedesu, Volkswagenu i Volva víme, teď přichází s prvními informacemi Audi. Nová modelová řada Q5 se představuje na autosalonu v Pekingu!

Audi vysílá do segmentu kompaktních SUV model Q5. Jeho karoserie je dlouhá 4,63 m, široká 1,88 m a vysoká 1,65 m. Rozvor 2,81 m (nejdelší ve třídě) a oblé tvary, které jsou kombinací designu velkého SUV Q7 a aktuální generace A4, dávají novince sportovní a dynamický vzhled. Vzhledem k pojetí auta je výborná hodnota součinitele aerodynamického odporu 0,33.

Q5 své kořeny nezapře. Přídi dominuje typická maska single-frame. Přední světlomety mohou být na přání bi-xenonové se světelnými diodami pro denní svícení. Kvůli snížení hmotnosti a pro lepší vyvážení jsou přední kapota i dveře zavazadlového prostoru vyrobeny z hliníku. Vnější designové doplňky bude Audi nabízet ve třech provedeních. Standardem je černá barva, volitelně mohou být lakovány v barvě karoserie nebo kontrastním odstínem. Vzhled lze dále vylepšit sportovním paketem S-line nebo paketem off-road, který zahrnuje ochranné prvky a 19palcová kola.

Německá SUV pěkně vedle sebe - od nejkratšího po nejdelší
ModelVW TiguanMercedes-Benz GLKBMW X3Audi Q5VW TouaregAudi Q7
Délka445745304569462947545086
Šířka180918401853188019281983
Výška168616901674165317261737
Rozvor260427502795280728553002

Prostornost interiéru je daná dlouhým rozvorem. Podle Audi může v Q5 pohodlně cestovat pět osob. Sedadla jsou navržena ergonomicky a nabízí několik možností uspořádání. Zavazadlový prostor má základní objem 540 litrů, maximum při sklopení sedadel je 1560 l. Za příplatek může být zadní řada sedadel posuvná v rozsahu 100 mm, přední sedadlo spolujezdce lze úplně sklopit a vytvořit tak prostor pro přepravu dlouhých předmětů.

Na poli bezpečnosti je novinkou úzké propojení činnosti airbagů a předpínačů předních pásů, podobně jako v nové A4. Pro lepší ochranu cestujících bez nežádoucího nárůstu hmotnosti je v karoserii vysoký podíl dílů z vysokopevnostní oceli. Přínosem pro aktivní bezpečnost je systém Lane assist, který usměrňuje pohyb v jízdním pruhu, a Side assist, který hlídá mrtvé úhly při změně pruhu. ESP bylo naprogramováno tak, že při přepravě nákladu na střeše zasahuje jinak než za normálního stavu.

Nová dvouspojková převodovka S tronic má sedm převodových stupňů. Tato technika se vyznačuje minimálními prodlevami při řazení při stejné nebo nižší spotřebě paliva, jako má manuální převodovka. Řazení může probíhat buď automaticky, nebo manuálně, a to i pomocí tlačítek na volantu. Všechny Q5 dostanou stálý pohon všech kol quattro. Výchozí rozdělení momentu mezi nápravy je 40 % dopředu a 60 % dozadu, což zaručuje sportovnější pocit z řízení než rovnoměrná distribuce. V případě potřeby může být na přední kola posláno až 65 % momentu, na zadní nejvýše 85 %.

Příplatkový systém Audi drive select nabízí tři režimy – komfortní, neutrální, nebo sportovní. V kombinaci s MMI je také možné si vytvořit vlastní nastavení. Systém zahrnuje elektronicky řízené tlumiče a aktivní řízení s proměnlivým převodem.

Audi Q5 dokáže vyjíždět svah s úhlem 31°, přední nájezdový úhel činí 25°, světlá výška je 200 mm a automobil zvládá brodění vodou o hloubce 50 cm.

Audi Q5 - technické údaje
Motor2,0 TFSI2,0 TDI3,0 TDI
Zdvihový objem [cm3]198419682967
Válce/ventily4/44/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]155125/4200176/4000-4400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]350/1500-4200350/1750-2500500/1500-3000
Max. rychlost [km/h]222204225
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,29,26,5
Komb. spotřeba [l/100 km]8,56,77,7

{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/vIXp_JmPn-4&hl=en" style="auto"}

Diskuze (178)
Avatar - wikinko
22. 4. 2008 05:48
pekne
zase velmi pekne koncernove auticko. z coho to ma podvozok, golf II alebo golf III ????
:-!
21. 4. 2008 17:36
Re: Repetent premiant
Je to pekne! ;-) A to by se jeste mohl vmixovat evropsky (tedy nejen cesky) nazor na image Peugeotu, Citroenu vs. VW atd... :-)
21. 4. 2008 17:32
Re: Srovnávací test CORSA vs. FABIA
Mozna proto, ze jiz temer kazdy si mohl 3-valec 1,4TDI osahat a vi, ze akcni pasmo motoru je cca 1,500ot/min. Pravda je, ze s 1,3JTD jsem jeste nejel. Nicmene kultura chodu bude samozrejme podstatne lepsi, uz z principu. ;-)
Avatar - radhro
21. 4. 2008 16:18
Re: deset let
a nebo jí někdo po roce a půl natvrdo rozstřelí >:-[] :no:
21. 4. 2008 15:24
Re: CHUDOKREVNOST Z INGOLSTADTU
Noooo...tak to je argumentace jako hrom. V zasade dekuji, jsem rad, ze na tebe nemusim menit nazor :-)