Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q6 ujede na jedno nabití až 500 km

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 23. 4. 2015 • 14:15
Audi odhalilo první skicu chystaného SUV Q6 již v březnu. Nyní ústy šéfa Ruperta Stadlera upřesnilo další informace.

Víme, že Q6 se siluetou kupé bude výhradně elektromobilem, první detaily známe již od výroční tiskové konference, která proběhla před více než měsícem. Opravdu se nejedná o spekulaci, sériová výroba byla již schválena. Rupert Stadler označil novinku za sexy a sportovní, přičemž neopomněl zmínit alespoň základní praktičnost, i když víme, že tato kategorie jí zrovna neoplývá. Spíše než BMW X6 a Mercedes-Benzu GLE Coupé tak má v hledáčku hlavně Teslu Model X, pokud se jí v produkční verzi tedy někdy v budoucnu vůbec dočkáme, zatím je premiéra neustále odsouvána.

V rozhovoru pro britský Auto Express na autosalonu v Šanghaji Stadler řekl, že dojezd na jedno nabití v případě Q6 má činit až 500 km místo původně oznámených necelých tří stovek a označil ho za nutnost. Akumulátory by měly pojmout až 100 kWh elektrické energie. „Ještě před několika lety nebyla SUV oblíbená kvůli své spotřebě. Ale my jsme ukázali, že díky novým lehkým materiálům a elektrickým pohonným jednotkám mohou být úsporná. Věřte mi, zákazník prémiové značky je připraven na to, že zaplatí víc, aby si mohl říci, že dělá dobře pro zlepšení životního prostředí.“

Audi Q6 se představí v roce 2018 na platformě MLB sdílené s Q7. Stadler k tomu uvedl: „Teď jsme s našimi inženýry a dodavateli baterií ve fázi, kdy můžeme říci: ano, je to možné. Věříme, že s pokračujícími investicemi do infrastruktury jsou léta 2018-2019 tím správným obdobím na to, abychom s takovým autem přišli na trh. Bude vypadat hezky, bude mít dostatečný akční rádius a myslíme, že i infrastruktura se supernabíječkami bude stačit.“ Rozhodnutí postavit Q6 jako čistý elektromobil nesouvisí tedy zdaleka jen s požadavkem Spojených států amerických, aby v roce 2025 bylo 15 procent nově prodaných aut poháněno tímto druhem jednotek.

Rozsáhlý vývoj sítě plánuje Čína, kterou Stadler uvedl coby příklad, jedná se o nezbytný krok, pokud se odbyt elektromobilů má v budoucnu rozšířit. Tamní vláda rozhodla, aby byly nabíjecí stanice na 17 tisících kilometrech tamních dálnic nainstalovány po každých 50 kilometrech. A pevně doufá, že Evropa bude v tomto směru Říši středu následovat. Současná elektrická síť starého kontinentu už je na hranici svých možností. Čína nás přes všechna politická i právní negativa v technice znovu předběhne...

Šéf Audi také potvrdil příchod luxusnějšího Q s osmičkou na konci, to se v prodejnách objeví ke konci dekády. Má se postavit nejdražším Range Roverům , na voze bude určitě vyšší cenovka než na aktuální nové Q7. Ohledně osudu řady konceptů Prologue řekl: „Běžně jsou studie na hony vzdálené realitě, ale poskytují zpětnou vazbu, zda by si takové auto lidé chtěli koupit, nebo ne.“ Vznesl otázku: „Proč by kombi nemohlo být sportovnější?“ Žádné rozhodnutí v tomto ohledu ještě nepadlo, ale možná se v Ingolstadtu chystá konkurent pro Mercedes-Benz CLS Shooting Brake. I když modely Q6 a Q8 také ponesou jeho linky, nejen SUV živo je Audi...

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku