Audi Q7 3,0 TDI (150 kW): Nový základ za 1,35 milionu Kč
Dieselovým minimem u Audi Q7 zatím bylo alespoň 170 kW a 500 Nm. Tuto podmínku splňoval původní 3,0 TDI (171 kW, 500 Nm) i jeho modernizovaná verze – od roku 2007 se 176 kW a 550 Nm. S mírným odstupem po letošní technické obměně Q7 ale přichází nový základ.
Šestiválec 3,0 TDI se 150 kW a 450 Nm sdílí mimo jiné s Touaregen druhé generace, který se stejně jako Q7 vyrábí v Bratislavě.
Motor, který zahájil svou kariéru v nové generaci Audi A8, je kompletně nově vyvinutý a se svým předchůdcem má společný pouze úhel sevření řad válců do V/90°, rozteč válců 90 mm a zdvihový objem 2967 cm3. Všechny důležité díly od bloku válců přes klikovou hřídel, kované ojnice a hliníkové písty až po hlavy válců jsou nové.
Hlavním cílem nové konstrukce bylo výrazně snížit hmotnost kompaktního motoru (nyní váží 193 kg). Velká pozornost byla věnována také snížení tření. Vstřikování zajišťuje nejmodernější soustava common-rail, která je osazena osmiotvorovými piezoelektricky ovládanými řadovými vstřikovači, jimiž je do válců vstřikována nafta pod tlakem až 2000 bar v až šesti dílčích dávkách během jednoho pracovního cyklu.
Upravené turbodmychadlo s elektricky ovládanou proměnnou geometrií rozváděcích lopatek VTG pracuje s vyšší účinností a reaguje rychleji na sešlápnutí pedálu plynu při nízkých otáčkách motoru.
Audi Q7 - ceny na českém trhu | ||||||
Model | 3,0 TDI | 3,0 TDI | 4,2 TDI | 3,0 TFSI | 3,0 TFSI | 6,0 TDI |
Převodovka | 8A | 8A | 8A | 8A | 8A | 6A |
Zdvihový objem [cm3] | 2697 | 2697 | 4134 | 2995 | 2995 | 5943 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 8/4 | 6/4 | 6/4 | 12/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 150/3200-4400 | 176/3800-4400 | 250/4000 | 200/4750-6500 | 245/5500-7000 | 368/3750 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 450/1350-2750 | 550/1750-2500 | 800/1750-2750 | 400/2150-4780 | 440/2900-5300 | 1000/1750-3250 |
Max. rychlost [km/h] | 202 | 215 | 242 | 222 | 243 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,1 | 7,9 | 6,4 | 7,9 | 6,9 | 5,5 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,2 | 7,4 | 9,2 | 10,7 | 10,7 | 11,3 |
Cena [Kč] | 1.355.500,- | 1.393.300,- | 1.846.300,- | 1.457.400,- | 1.526.600,- | 3.318.900,- |
Motor 3,0 TDI spolupracuje sériově se systémem Start-Stop, který vypíná motor stojícího vozu, a opět jej spustí, jakmile řidič uvolní pedál brzdy. Součástí výbavy Audi Q7 je i systém rekuperace brzdné energie. Standardem je osmistupňový automat Tiptronic, který se montuje do všech verzí Q7 s výjimkou motoru V12 TDI.
Nejslabší motor v nabídce má stejnou výbavu, jako dosavadní základ se 176 kW. Zákazník tak volbou nejslabšího turbodieselu skutečně uspoří 38 tisíc korun.
S výkonem 150 kW má Audi Q7 3,0 TDI na trhu jediné dva přímé konkurenty. Jsou jimi již zmíněný VW Touareg totožným motorem a Mercedes-Benz ML 300 CDI BlueEfficiency, který pohání neslabší verze stuttgartského turbodieselu 3,0 V6, taktéž se 150 kW.
Nabídka BMW X5 začíná motorizací xDrive30d se 173 kW, která proto konkuruje 3,0 TDI se 176 kW v Audi Q7 a VW Touareg (a také Porsche Cayenne) a Mercedesu ML 350 CDI (170 kW).
Audi Q7 3,0 TDI - srovnání cen s konkurencí | |||
Model | Audi Q7 | Mercedes-Benz M | VW Touareg |
Motor | 3,0 TDI (150 kW) | ML 300 CDI (150 kW) | 3,0 TDI (150 kW) |
Základní cena [Kč] | 1.355.500,- | 1.282.800,- | 1.189.900,- |
Převodovka | 8A | 7A | 8A |
Tempomat | S | S | S |
Multifunkční volant | S | S | S |
Automatická klimatizace | S | S | S |
Xenonová světla | S | - | - |
Adaptivní bi-xenon | 12.778,- | Comfort | 59.200,- |
Airbag | 6x | 7x | 6x |
Kožené čalounění | 69.047,- | 72.300,- * | Interiér |
El. nastavení předních sedadel | 28.174,- | 72.300,- * | Interiér |
Vyhřívání předních sedadel | 10.436,- | Comfort | Interiér |
Parkovací senzory p+z | 21.984,- | Comfort | 23.300,- |
Tří/čtyřzónová klimatizace | 18.849,- | 20.100,- | 19.700,- |
Navigace a multimediální systém | 72.539,- | 76.800,- | 61.000,- |
Pneumatické odpružení | 70.715.,- | Comfort | 104.800,- |
Metalický lak | 26.786,- | 26.100,- | 27.800,- |
Rozměr pneumatik | 235/60 R18 | 235/65 R17 | 235/65 R17 |
Hliníková kola 18 palců | S | 0,- | 31.200,- |
Cena konfigurace Auto.cz [Kč] | 1.686.808,- | 1.562.100,- | 1.577.400,- |
Pozn.: paket Comfort pro Mercedes-Benz za 80.000,- Kč, paket Interiér pro VW za 91.700,- Kč | |||
* označuje výbavu, která v ceníku představuje jedinou položku |