Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q7: Umírněný facelift a nižší spotřeba

15. 4. 2009 • 21:44
96
19
Zobrazit náhledy (96)
suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely
Audi Q7 dostane po třech letech ve výrobě lehký facelift, který se zaměří především na vzhled přídě. U Audi ovšem věnovali pozornost i snižování spotřeby a v nabídce se objeví nová varianta motoru 3,0 TDI, která vyhovuje emisní normě Euro 6.

Nejvíce změn se při faceliftu Audi Q7 odehrálo v přední části. Maska chladiče je nově vyplněná chromovanými svislými lištami s černými pozadím, podobně jako tomu už je u Q7 V12 TDI. Úpravami prošel také přední nárazník, který obsahuje v nasávacích otvorech pás ze světelných diod sloužících jako směrovky. Nová příplatková adaptivní světla xenon plus dále přidávají světelné diody pro denní svícení, které tvoří pod krycím sklem tvar písmene U. Kromě toho mají světla xenon plus také funkci osvětlování zatáček a výkonná dálková světla pro jízdu na dálnici.

Z bočního pohledu se změnil tvar spodních částí dveří a Q7 dostane nová litá kola o rozměru 7,5 J x 18 s pneumatikami 235/60. U šestiválcových modelů budou mít ráfky sedm paprsků, osmiválce dostanou šestipaprskový design. Zadní dvoubarevný nárazník má také pozměněný tvar. Design koncových světel byl upraven standardním použitím světelných diod. Dveře zavazadlového prostoru, kapota motoru a přední blatníky jsou pro úsporu hmotnosti vyrobeny z hliníku.

V nabídce 11 barev karoserie se objevují čtyři nové laky – Ibis White a metalické Graphite Grey, Teak Brown a Orca Black. Za příplatek může mít Q7 paket hliníkových doplňků exteriéru.

Motorová paleta zahrnuje šest pohonných jednotek s přímým vstřikováním – dvě benzinové a čtyři dieselové. Parametry benzinových 3,6 FSI (206 kW) a 4,2 FSI (257 kW) se nezměnily, jejich kombinovaná spotřeba ale klesla z 12,7 na 12,1 l/100 km, resp. z 13,3 na 12,7 l/100 km.

Základní turbodiesel 3,0 TDI dosahuje výkonu 176 kW a maximum točivého momentu 550 Nm leží mezi 2000 a 2250 min-1. Spotřeba tohoto motoru je v kombinovaném režimu 9,1 l/100 km. Nová varianta 3,0 TDI Clean Diesel nabízí snížení spotřeby o 0,2 litru. Podstatou úspory je mimo jiné přepracovaná recirkulace výfukových plynů, nový DeNOx katalyzátor a vstřikování AdBlue. Díky tomu splňuje podmínky emisní normy Euro 6, respektive americké LEV II Bin 5. Kombinovaná spotřeba je 8,9 l/100 km.

Modernizací prošlo osmiválcové 4,2 TDI. Jeho kombinovaná spotřeba klesla z 11,1 na 9,9 l/100 km. Výkon po faceliftu přitom vzrostl z 240 na 250 kW, točivý moment má maximum stále 760 Nm, jeho rozsah se ovšem rozšířil o 500 otáček směrem vzhůru na 1750 až 3000 min-1.

V nabídce také zůstává Q7 V12 TDI. V jeho případě se designové změny dotknou zadní části karoserie a interiéru. Charakteristický vzhled přídě zůstane beze změn, stejně jako výkon šestilitrového motoru 368 kW a točivý moment 1000 Nm. Kombinovaná spotřeba tohoto vrcholného provedení je 11,3 l/100 km.

Související články

Témata
Avatar - Johnny_P
27. 4. 2009 20:39
Re: Podivín
no, vše je o vkusu i když nevím jak někdo může nebrat Lexus jako prémiovou značku ;-\
Avatar - white label
23. 4. 2009 12:37
Re: Quasimodo
Nejsem příznivec Q7, ani SUV obecně, ale s tím interiérem Audi máš naprostou pravdu, je to jedna z největších "zbraní" Audi
a to zdaleka nejen u Q7...
Když člověk přesedne třeba z tohoto Audi do jinak opravdu špičkové (v rámci prémie SUV) X5 a mrkne např. na palubku (a uvědomí si cenu toho v čem sedí), má tak trochu pocit, že sedí jen ve vysokozdvižné "ještěrce", přitom dobře pamatuju doby, kdy tomu bylo spíš naopak...
Zhrzené řeči o tom, že Audi(obecně) dnes nepatří do prémie jsou "prázdné"...
Stačí se "podívat" kolik a za kolik se jich prodává..., nebo třeba porovnat dnešní "prémiové" zpracování interiéru a cit pro detaily v nich...
23. 4. 2009 00:10
Re: Podivín
C1>@I8F0
18. 4. 2009 00:11
Re: Quasimodo
:yes:
16. 4. 2009 15:58
Re: Quasimodo
Vravim, kazdy to vidime inak. Ale z tychto troch menovanych mi Q7 pride najkrajsia. Touareg je pekny, ale uz mi pride trosku nevyrazny. Cayenne je sice vyrazna az az (asi kvoli tomu, ze tolko ich zase neni, v nasom meste len jeden), ale ja som z neho nikdy nebol nejako prilis uneseny. Ale v ramci konkurencie celeho segmentu by som o nom povedal, ze je to pekne auto. Q7 je mi najblizsia. Vravim, 100% je to tym, ze mi proste designersky styl Audi sedi (a preto, aj ked ni len kvoli tomu, som velky fanusik Audi). Inak z tychto velkych SUV sa mi potom este dost paci X5(hlavne v bielej a ciernej), ta je ale o kus mensia nez napr. Q7 a GL, takze aj vdaka tomu posobi menej obludne.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud