Audi R8 jako první dostane světlomety pouze ze světelných diod
V současnosti Audi využívá světelné diody v předních světlometech pouze jako denní světla. Ve výbavě je mají modely R8, A5/S5, S6 a také A8 W12 quattro, které bylo v roce 2004 prvním sériovým vozem se světelnými diodami v předních světlometech. Běžnější je použití světelných diod v zadních a směrových světlech.Pouze automobilka Lexus se může přihlásit, že přišla s využitím světelných diod v předních světlometech dříve než Audi. Japonský výrobce, ale používá světelné diody pouze pro potkávací světla, zatímco Audi je využívá i pro dálková světla. O světlometech Lexus LS si můžete přečíst v článku nazvaném Lexus LS 460 přijede s potkávacími LED světlomety.
Nové světlomety pro Audi R8 budou prvními, kde světelné diody převezmou všechny funkce předního světlometu a kromě denního svícení budou sloužit jako tlumené i dálkové světlomety a také jako směrovky. Každý světlomet bude vybaven 54 světelnými diodami. Přínosem pro využití v automobilu je jejich nízká spotřeba energie (50 wattů pro potkávací světla a 6 wattů pro denní světla) a také dlouhá životnost.
Na obrázku jsou očíslovány čtyři sekce do nichž jsou světelné diody rozmístěny. Pod číslem jedna je modul světelných diod pro potkávací světlo. Pod číslem dvě jsou světelné diody, které pracují jako dálková světla. Pod číslem tři jsou světelné diody zastupující směrová světla a číslo čtyři označuje denní světla.
Světelné diody nejsou jen pokrokem v technice, ale mají velký význam i pro designéry. Ti mají díky světelným diodám, které jsou lehčí a zaberou méně místa, více prostoru při navrhování nových automobilů, kdy se nemusí tolik omezovat požadavky na umístění konvečních světlometů.