Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi R8 Spyder 4,2 FSI quattro: Osmiválec také pro spydera

Diskuze (2)
Audi R8 Spyder se mělo původně vyrábět jen s desetiválcovým motorem 5,2 FSI. Ingolstadtská automobilka ale změnila plány, na pařížském autosalonu se představí provedení s osmiválcovým motorem 4,2 FSI.

Kombinace Audi R8 Spyder s motorem 4,2 FSI V8 bude v pořadí již pátou variantou modelové řady R8. Standardem u něj bude pohon všech kol quattro, na výběr bude mezi manuální převodovkou nebo sekvenční R tronic.

Konstrukce auta je shodná s R8 Spyder 5,2 FSI quattro. Jedná se tedy o auto s hliníkovým rámem Audi Space Frame, na který jsou upevněny povrchové díly karoserie. Provozní hmotnost je 1735 kg (se sekvenční převodovkou 1740 kg), za tímto číslem stojí použití velkého množství lehkých materiálů. Základní konstrukce váží jen 216 kg, mimo jiné proto, že 75 % hliníkových částí je extrudovaných. Rám nesoucí motor je vyroben z hořčíku, mnoho karosářských dílů je z karbonových vláken. Audi také na některé menší části uplatnilo lehký resin.

Plátěná střecha váží 42 kg. Nepromokavá látka ukrývá hořčíkovo-hliníkovou konstrukci. Ovládací mechanismus je automatický s elektrohydraulickými aktuátory, stažení střechy trvá 19 sekund a je ho možné provést až do rychlosti 50 km/h. Díky větrné cloně za zadními sedadly je možné se staženou střechou cestovat bez nežádoucích turbulencí v kabině rychlostmi až do 200 km/h.

Karoserie měří 4,43 x 1,90 x 1,24 metru. Rozvor náprav je 2,65 metru, rozchod kol je vpředu 1,64 m a vzadu 1,60 m. Rozložení hmotnosti mezi nápravy je v poměru 43:57 %. Brzdy s osmipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu mají průměr 365, resp. 356 mm.

Motor o objemu 4163 cm3 dává nejvyšší výkon 316 kW, tedy 430 koní. Měrný výkon je navzdory atmosférickému plnění válců 103,2 k/litr. Díky nadčtvercové konstrukci (vrtání 84,5 mm a zdvih 92,8 mm) má křivka točivého momentu plynulý průběh – maximum 430 Nm leží mezi 4500 a 6000 min-1 a 90 % této hodnoty je dosahováno mezi 3500 a 7500 min-1. Elektronický omezovač otáček zasahuje při 8250 min-1.

Ruční výrobu pohonných jednotek zajišťuje továrna v maďarském Györu. Díky bloku ze slitiny hliníku a křemíku odlévané pod nízkým tlakem a kovaným hliníkovým pístům je motor lehký (má hmotnost 216 kg) a mazání se suchou skříní zase stojí za nízkou celkovou výškou motoru.

Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 4,8 sekundy a nejvyšší rychlost je 299 km/h. To jsou hodnoty o 0,2 s a 2 km/h horší, než vykazuje uzavřená R8 4,2 FSI.

Standardem bude šestistupňová manuální převodovka s dvoukotoučovou spojkou. Za příplatek bude Audi dodávat taktéž šestistupňovou sekvenční převodovku R tronic s hydraulickým ovládáním spojky a změny převodů. R tronic je možné ovládat pomocí řadicí páky nebo pádel na volantu. Při zátěži trvá změna převodu méně než desetinu sekundy. Plný potenciál auta je navíc možné využít díky Launch Control.

Pohon všech kol quattro s viskózní spojkou rozděluje standardně točivý moment mezi nápravy v poměru 15:85. Při prokluzu zadních kol ale může na přední nápravu směřovat až 30 % dostupného momentu. Lepší trakci navíc zajišťuje zadní diferenciál se svorností 25 % při akceleraci a 45 % při jízdě na volnoběh.

V nabídce bude řada příplatkových položek jako adaptivní tlumiče Audi magnetic ride, 450W audiosystém Bang & Olufsen, zadní parkovací kamera nebo různé druhy provedení interiéru. Základní cena pro Německo je 121 tisíc Euro, tedy asi 3,1 milionu Kč. Prodej bude zahájen v třetím čtvrtletí roku 2010.

Diskuze (2)
2. 7. 2010 12:36
Re: oznámení.. tak trochu i smuteční
Třeba dostal svatební dar v podobě konečně moderního motorového vozidla a bude moci sedla své vysněné Fáčko.
Avatar - T613
2. 7. 2010 12:18
oznámení.. tak trochu i smuteční
Dnes zhynul mládenecký život našeho kolegy, aby se znovu zrodil jako zralý a hlavně ženatý muž. Budiž mu stodvaciášek dobrým rodinným vozem a najezdí v něm mnoho a mnoho let bez potíží! :yes: