Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi R8 už není horké zboží. Výroba definitivně skončila

Marek Bednář
Diskuze (48)

Loni silný zájem zákazníků o končící supersport Audi R8 již ochladl a továrna nedaleko Heilbronnu vyrobila poslední kus. Místo závodních okruhů bude žít v muzeu.

Ještě v únoru letošního roku světem proběhla zpráva, že zákazníci mají o Audi R8 velký zájem, a tak se vůz pořád vyrábí. To už ale neplatí, alespoň dle webu britského magazínu Top Gear. Výroba modelu R8 končí kouskem ve žluté barvě Vegas, s 20“ koly v bronzové barvě a v edici Performance Quattro.

O pohon se samozřejmě stará 5,2l vidlicový desetiválec, který nabízí 456 kW, tedy 620 koní. Ovšem, žádný zákazník se z něj radovat nebude – jelikož jde o poslední vyrobený kus, vůz zamíří do sbírky Audi Tradition. Že se projede na čerstvém vzduchu aspoň občas, je tedy přinejmenším nejisté.

Video se připravuje ...

Jestli je tato R8 posledním kusem v historii, nebo jestli se dočkáme elektrického nástupce, stále není oficiálně potvrzeno. V každém případě, ve fabrice v Böllinger Höfe nedaleko Heilbronnu budou v dohledné době vznikat už jen e-trony GT.

Anketa

Přáli byste si nástupce Audi R8?

Všemi deseti, klidně i elektrického
Ano, ale jedině se spalovacím motorem
Ne, doba zbytečných supersportů už skončila

Marek Bednář
Diskuze (48)

Doporučujeme

28. 3. 2024 14:20
Re: hmotnost
A proč do toho pořád taháš nějakou hmotnost, na které přece nezáleží? Ta je už dávno "vykrácená".
28. 3. 2024 14:10
Re: hmotnost
kvadraticky rovnice, to je asi tak maximum, co te postihlo
28. 3. 2024 14:09
Re: hmotnost
zase se ti snizi odstrediva sila a diky nizsi hmotnosti zlepsi zrychleni
bud si hrajes na blbecka, nebo ses fakt magor

slapnul jsi do hovna a ted nevis jak z toho ven
28. 3. 2024 14:01
Re: hmotnost
@ speedfred

:D :D :D :D :D :D :D

Tůhle jsem si povídal se šnekem o kvadratických rovnicích. Docela to bral, medúze to trvalo trochu dýl.

Améba to ale vůbec nedávala.
28. 3. 2024 13:50
Re: hmotnost
@topten

.... to teda moc logický není, když vyhodíš manželku s krámama, tchýni a odlehčíš to auto se stávajícím motorem a gumama, tak máš menší tření a budeš v zatáčce pomalejší, to do mě hustíš už druhej den.

....a vůbec, o jakým odlehčení vlastně mluvíš, to je přece "vykrácený". Logicky. :-) I s těma krámama.

Tak si vyber tu správnou logiku, konstruktére. :-) Buď manželku a její krámy nebo fyzikální zákony.