Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi RS 5 Sportback chvátá ve stopách RS 5 Coupé a RS 4 Avant

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (24)
Audi Sport ve světové premiéře na autosalonu v New Yorku představuje historicky první liftback RS 5 Sportback, který svým stylem i technikou navazuje na sesterské modely RS 5 Coupé a RS 4 Avant.

Audi A5 Sportback nemělo na rozdíl od sesterských kupé a kabrioletů řady A5 či sedanů a kombi řady A4 doposud sportovnější provedení než S5 Sportback, ale to se nyní mění a novým vrcholem se stává RS 5 Sportback.

Audi Sport se při vývoji této novinky nepouštělo do žádných velkých experimentů a novinka díky tomu sdílí techniku i design s aktuálními modely RS 5 Coupé a RS 4 Avant, jejichž výstavní premiéry se odehrály na loňském autosalonu v Ženevě, resp. ve Frankfurtu nad Mohanem.

Novinka se díky tomu pyšní agresivními tvary předních partií s masivními vstupy vzduchu a především blatníky, které celkovou šířku novinku ve srovnání s výchozím A5 Sportback zvětšují o 15 mm na každé straně.

Bez úprav samozřejmě nezůstaly ani zadní partie, jimž vévodí oválné koncovky výfukového systému spolu s difuzorem a spoilerem nad zadním oknem. Standardem jsou zde 19palcová kovaná kola, která mohou na přání uvolnit místo 20palcovým kolům.

Pod kapotou Audi RS 5 Sportback pracuje přeplňovaná zážehová jednotka 2.9 TFSI V6 Biturbo, která je naladěna na nejvyšší výkon 331 kW (450 k) a točivý moment 600 N.m, který je dostupný od 1900 do 5000 min-1. Samozřejmostí je pohon všech kol quattro i osmistupňová převodovka Tiptronic a na přání je k dispozici sportovní zadní diferenciál.

Audi RS 5 Sportback o hmotnosti 1840 kg zvládne akceleraci z 0 na 96,6 km/h za 3,9 s a jeho maximální rychlost je standardně elektronicky omezena na 250 km/h, ale u vozů s paketem RS Dynamic zasáhne omezovač až při 280 km/h.

Ve své standardní podobě je nové RS 5 Sportback mimo jiné posazeno o 7 mm níže než základní model A5 Sportback se sportovním odpružením. Pro novinku je pak na přání k dispozici ještě odpružení RS Sport Plus s DRC (Dynamic Ride Control), keramické brzdy a specificky nastavené dynamické řízení.

Sportovní charakter nového Audi RS 5 Sportback pak má vedle designu jeho karoserie, techniky a jízdních výkonu podtrhovat i provedení interiéru se sportovními sedadly RS, koženým čalouněním a řadou prvků z hliníku a uhlíkových vláken.

Audi uvádí, že model RS 5 Sportback se prozatím představuje pouze v provedení pro severoamerický trh, kde má být k dispozici od druhé poloviny letošního roku. V případě evropského trhu je pouze zmíněno, že tento model v současné době ještě není k dispozici.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (24)
30. 3. 2018 13:11
Genesis G70
Předek jak z Genesis G70
29. 3. 2018 16:45
Re: RS5
Těžší určitě je. Ale pokud se bavíme o tom, jestli je to auto těžké na to, co to je, tedy, řekněme, na jaké úrovni je konstrukčně, tak se to zohlednit musí. Jinak porovnáváme jablka a hrušky. V mém srdci si ani RS5 a M4 nekonkurují. Každé má to své. U BMW chci tu lehkou konfiguraci, u Audi chci pohon všech kol.
Avatar - fOE
29. 3. 2018 14:37
Re: RS5
Za me ta vycitka opodstatnena je. Audi se samo rozhodlo delat sve auta jen jako ctyrkolky, audi se samo rozhodlo udelat sve ctyrdverove RS ve stredni tride co neni kombi jako liftback, audi se samo rozhodlo nabizet jen automat. K tomu vsemu co audi udelalo se vazi jak plusy (prakticnost, all weather performance...) tak minusy (kila navic). A protoze vsechna rozhodnuti audi byla dobrovolna, tak ja je s klidem pochvalim za plusy, ale taky "omlatim o hlavu" ty minusy. BMW u sve M3 zase muze sliznout, ze se nabizi jen jako sedan se spatnym pristupem do kufru a jen RWD. Taky objektivni vytka a minus, horsi prakticnost i all weather performance. Ale jako neokecatelny fakt taky beru, ze pritom umi byt az o 200kg lehci nez Audi.

Ani jeden si za to sve rozhodnuti nezaslouzi byt nejak popotahovan. Holt kazdy k tomu zadani "rychly sedan / lift stredni tridy" pristupuje trosku jinak, adekvatne i vysledek je jiny, a logicky tim i zaujmou trochu jine kupce. Kupce si ale najde oboje.
Avatar - iudex
29. 3. 2018 10:09
Re: RS5
Áno, keby M3/4 boli štvorkolky, rozdiel sa ešte zmenší. Takže tá výčitka voči Audi, že je ťažké, nie je až tak opodstatnená. A5 je ťažšia ako M3/4, ale ak by sme vychádzali z porovnateľných konfigurácií, rozdiely by boli na úrovni plnšej či prázdnejšej nádrže, čiže zanedbateľné.
Na druhej strane je pravda, to, čo píše fOE, teda že iba u BMW máš možnosť brať tú najľahšiu verziu, t.j. manuál zadokolku a nemusíš brať nutne tú záťaž danú povinným automatom a povinnou štvorkolkou ako u Audi.
28. 3. 2018 19:29
Re: RS5
Já čtu v katalogu M3 1635 kg (EU) v automatu. RS5 1840 kg, to je dvě stě kilo. Něco vezme čtyřkolka (u BMW obvykle tak 60 kilo), ale pořád mi to přijde jako velký rozdíl. A to je M3 vlastně na konci výroby. Příští rok bude ve Frankfurtu představená nová (slibujou sundat cca 40-50 kilo). Jestli bude se čtyřkolkou, jsem zvědav, co to udělá s hmotností (a to nejen např. ve srovnání s RS5). Jestli z ní oholí 50 kilo, jak slibujou, tak to ta čtyřkolka cca vykompenzuje. Uvidíme.