Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi RS6 Avant na českém trhu: 10 válců, 2 turba, 426 kW, 650 Nm za 2,76 milionu Kč

Ondřej Láník
Diskuze (94)
Na český trh se dostává zřejmě nejsilnější kombi současné evropské nabídky.

Nově vyvinutý motor V10 s přímým vstřikováním benzinu FSI a dvěma turbodmychadly, stálý pohon všech kol quattro a sportovní podvozek s Dynamic Ride Control ustavují nový standard mezi výkonnými luxusními automobily. 426 kW (580 k) a nejvyšší točivý moment 650 Nm se podílejí na nezapomenutelných zážitcích, ale Audi RS6 Avant současně poskytuje vysoký cestovní standard na dlouhých trasách.

Desetiválcový motor s uspořádáním dvou řad válců do V vychází z motoru použitého v Audi S6 a S8, ale byl přepracován prakticky ve všech směrech, aby byl schopen dlouhodobě odvádět podstatně vyšší výkony. Dvojice turbodmychadel zajišťuje prakticky konstantní tok výkonu v celém otáčkovém pásmu motoru. Vrcholná hodnota křivky točivého momentu 650 Nm je k dispozici mezi 1500 a 6250 min-1, maximální výkon je podáván mezi 6250 a 6700 min-1. Systém přímého vstřikování benzinu do válců FSI pracuje s maximálním tlakem 120 bar, což mj. umožnilo zvolit u přeplňovaného motoru neobvykle vysoký kompresní poměr 10,5:1. Systém mazání se suchou skříní umožňuje zvládat konstantní přetížení až 1,2 g bez rizika nasátí vzduchu olejovým čerpadlem. S motorem je dodávána upravená šestistupňová automatická převodovka Tiptronic.

Audi S6 Avant vs. RS6 Avant
MotorAudi S6 AvantAudi RS6 Avant
Zdvihový objem [cm3]49914991
Válce/ventily10/410/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]320/6800426/6250-6700
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]540/3000650/1500-6000
Max. rychlost [km/h]250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,34,6
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]13,413,9

Audi RS6 Avant potřebuje k dosažení rychlosti 100 km/h jen 4,6 s a hodnotu 200 km/h lze na rychloměru odečíst za 14,9 s po startu. 2025 kg těžký automobil s mimořádnou dynamikou pochopitelně plní nejen všechny platné emisní limity, ale v kombinovaném cyklu je i relativně úsporný. Hodnota 13,9 l/100 km nepředstavuje vysoký odběr paliva z nádrže, uvážíme-li zdvihový objemu motoru a zejména dynamiku, kterou je vozu schopen udělit.

Dynamic ride control omezuje náklony karoserie v zatáčkách, třístupňově nastavitelná charakteristika tlumení umožní řidiči upravit vlastnosti vozu tak, aby odpovídaly aktuálnímu režimu jízdy. Standardní devatenáctipalcová kola lze za příplatek vyměnit za kola o palec větší s pneumatikami 275/35 R20. Standardní kotoučové brzy lze nahradit keramickými kotouči o průměru 420 mm. Přední světlomety dostaly pás diod pro denní svícení.

V zádi Audi RS6 Avant je k dispozici 565 l pro zavazadla v základním uspořádání a 1660 l po sklopení zadních sedadel.

Základní ceny všech modelů vozů Audi v České republice jsou od dubna odvozovány od aktuálního kurzu české koruny k euru (devizy - prodej podle kurzovního lístku banky UniCredit Bank). Audi RS6 Avant tak po přepočtu ceny dle aktuálního denního směnného kurzu k 31.5.2008 stojí 2 755 800 Kč s DPH.

Ondřej Láník
Diskuze (94)
Avatar - Emel
13. 6. 2008 17:19
Cayenne
mazdaGE: Jo, osobně mi přijde celý Cayenne úchylný, takže s LPG je to ještě lepší ;-).
Avatar - Emel
13. 6. 2008 17:18
Sport vs. GT vs. kombi
SW19: na vhodné trati si s RS6 klidně poradí třeba Opel Speedster. Je potřeba vnímat tohle AUDI jako kompromis mezi velkým kombíkem a GT, sportovní akcent bych v tom nehledal. Ale pokud vozím rodinu a netrápí mě peníze, těžko hledat něco lepšího...
Avatar - T613
13. 6. 2008 16:44
Re: Kombi bez konkurencie...
tak sme se zasmáli, a šupky do hajan
13. 6. 2008 15:11
Re: Kombi bez konkurencie...
Dolary alebo yeny tebe to moze bit jedno nemas ani jedno ani druhe.Rano ked ides do prace salinou a drzis igelutku s rozkom z Lidlu tak si toho moc neuzijes.Zrovnaj si to v hlave porozpravaj sa z manzelkou a sporte do prasiatka na novu Fabiu >:D
13. 6. 2008 08:08
Re: To je zihadlo, jen skoda ze je to zase dalsi tuctova AUD
Neni to tim ze jezdim LEXEM, jen se na to divam asi z jineho uhlu pohledu nez ty.Nevsiml jsis podobnosti zadnich svetel BMW 5 a svetel na LS/GS? To jak audi nasazuje LED do vsech modelu a jeste rika ze je v tom prikopnik je taky k smichu. Nova sportovni laguna nebo mazda6 zboku.... Vsechny evropske automobilky byly v dobe revoluce hranate od te doby jsou cim-dal tim vic kulate, zajmave ze desitky let mohli byt hranate a ted behem " par let" se z nich stavaji kulaté kočáry. Ale vratme se k AUDI, je to proste tuctovka. Nezaujme ani nesklame, nekde jsem cetl ze audi produkuje designem porad stejne auta proto aby zakaznici kteri maji predchozi modely nebyli smutni ze maji ty predchozi a ne aktualni...