Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi RS6 Avant na českém trhu: 10 válců, 2 turba, 426 kW, 650 Nm za 2,76 milionu Kč

Ondřej Láník Ondřej Láník 12. 6. 2008
23
94
Zobrazit náhledy (23)
Audi RS6 Audi RS6 Audi RS6 Audi RS6 Audi RS6 Audi RS6 Audi RS6 Audi RS6 Audi RS6 Audi RS6 Audi RS6 Audi RS6 Audi RS6 Audi RS6 Audi RS6 Audi RS6 Audi RS6 Audi RS6
Na český trh se dostává zřejmě nejsilnější kombi současné evropské nabídky.

Nově vyvinutý motor V10 s přímým vstřikováním benzinu FSI a dvěma turbodmychadly, stálý pohon všech kol quattro a sportovní podvozek s Dynamic Ride Control ustavují nový standard mezi výkonnými luxusními automobily. 426 kW (580 k) a nejvyšší točivý moment 650 Nm se podílejí na nezapomenutelných zážitcích, ale Audi RS6 Avant současně poskytuje vysoký cestovní standard na dlouhých trasách.

Desetiválcový motor s uspořádáním dvou řad válců do V vychází z motoru použitého v Audi S6 a S8, ale byl přepracován prakticky ve všech směrech, aby byl schopen dlouhodobě odvádět podstatně vyšší výkony. Dvojice turbodmychadel zajišťuje prakticky konstantní tok výkonu v celém otáčkovém pásmu motoru. Vrcholná hodnota křivky točivého momentu 650 Nm je k dispozici mezi 1500 a 6250 min-1, maximální výkon je podáván mezi 6250 a 6700 min-1. Systém přímého vstřikování benzinu do válců FSI pracuje s maximálním tlakem 120 bar, což mj. umožnilo zvolit u přeplňovaného motoru neobvykle vysoký kompresní poměr 10,5:1. Systém mazání se suchou skříní umožňuje zvládat konstantní přetížení až 1,2 g bez rizika nasátí vzduchu olejovým čerpadlem. S motorem je dodávána upravená šestistupňová automatická převodovka Tiptronic.

Audi S6 Avant vs. RS6 Avant
MotorAudi S6 AvantAudi RS6 Avant
Zdvihový objem [cm3]49914991
Válce/ventily10/410/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]320/6800426/6250-6700
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]540/3000650/1500-6000
Max. rychlost [km/h]250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,34,6
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]13,413,9

Audi RS6 Avant potřebuje k dosažení rychlosti 100 km/h jen 4,6 s a hodnotu 200 km/h lze na rychloměru odečíst za 14,9 s po startu. 2025 kg těžký automobil s mimořádnou dynamikou pochopitelně plní nejen všechny platné emisní limity, ale v kombinovaném cyklu je i relativně úsporný. Hodnota 13,9 l/100 km nepředstavuje vysoký odběr paliva z nádrže, uvážíme-li zdvihový objemu motoru a zejména dynamiku, kterou je vozu schopen udělit.

Dynamic ride control omezuje náklony karoserie v zatáčkách, třístupňově nastavitelná charakteristika tlumení umožní řidiči upravit vlastnosti vozu tak, aby odpovídaly aktuálnímu režimu jízdy. Standardní devatenáctipalcová kola lze za příplatek vyměnit za kola o palec větší s pneumatikami 275/35 R20. Standardní kotoučové brzy lze nahradit keramickými kotouči o průměru 420 mm. Přední světlomety dostaly pás diod pro denní svícení.

V zádi Audi RS6 Avant je k dispozici 565 l pro zavazadla v základním uspořádání a 1660 l po sklopení zadních sedadel.

Základní ceny všech modelů vozů Audi v České republice jsou od dubna odvozovány od aktuálního kurzu české koruny k euru (devizy - prodej podle kurzovního lístku banky UniCredit Bank). Audi RS6 Avant tak po přepočtu ceny dle aktuálního denního směnného kurzu k 31.5.2008 stojí 2 755 800 Kč s DPH.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Emel
Cayenne
| 13. 6. 2008
mazdaGE: Jo, osobně mi přijde celý Cayenne úchylný, takže s LPG je to ještě lepší ;-).
Avatar - Emel
Sport vs. GT vs. kombi
| 13. 6. 2008
SW19: na vhodné trati si s RS6 klidně poradí třeba Opel Speedster. Je potřeba vnímat tohle AUDI jako kompromis mezi velkým kombíkem a GT, sportovní akcent bych v tom nehledal. Ale pokud vozím rodinu a netrápí mě peníze, těžko hledat něco lepšího...
Avatar - T613
Kombi bez konkurencie...
| 13. 6. 2008
tak sme se zasmáli, a šupky do hajan
Kombi bez konkurencie...
| 13. 6. 2008
Dolary alebo yeny tebe to moze bit jedno nemas ani jedno ani druhe.Rano ked ides do prace salinou a drzis igelutku s rozkom z Lidlu tak si toho moc neuzijes.Zrovnaj si to v hlave porozpravaj sa z manzelkou a sporte do prasiatka na novu Fabiu >:D
To je zihadlo, jen skoda ze je to zase dalsi tuctova AUDI
| 13. 6. 2008
Neni to tim ze jezdim LEXEM, jen se na to divam asi z jineho uhlu pohledu nez ty.Nevsiml jsis podobnosti zadnich svetel BMW 5 a svetel na LS/GS? To jak audi nasazuje LED do vsech modelu a jeste rika ze je v tom prikopnik je taky k smichu. Nova sportovni laguna nebo mazda6 zboku.... Vsechny evropske automobilky byly v dobe revoluce hranate od te doby jsou cim-dal tim vic kulate, zajmave ze desitky let mohli byt hranate a ted behem " par let" se z nich stavaji kulaté kočáry. Ale vratme se k AUDI, je to proste tuctovka. Nezaujme ani nesklame, nekde jsem cetl ze audi produkuje designem porad stejne auta proto aby zakaznici kteri maji predchozi modely nebyli smutni ze maji ty predchozi a ne aktualni...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku