Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi RS6: Konec kariéry už letos

Dariusz Szynder Dariusz Szynder 15. 7. 2010 • 06:41
46
12
Zobrazit náhledy (46)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Po 2,5 letech se na konci tohoto čtvrtletí uzavře další kapitola z historie firmy Audi. Dojde totiž k ukončení výroby současné generace modelu RS6. Automobil zůstane zatím bez nástupce. Ten je očekáván teprve v průběhu následujících několika let.

Minulý týden jsme informovali o ukončení výroby mnichovské střely BMW M5, tento týden k nám dorazila zpráva, že se k podobnému kroku chystá také Audi. Jeho RS6 ukončí svou cestu automobilovým světem na konci tohoto čtvrtletí. Nekorunovaným německým králem ve vyšší střední třídě se tak na nějaký čas stane Mercedes-Benz E 63 AMG. Z dalších konkurentů mezi supervýkonnými vozy vyšší střední třídy dále zůstávají jen Cadillac CTS-V a Jaguar XFR.

Audi RS6 se poprvé představilo veřejnosti během autosalonu ve Frankfurtu v září 2007. Výroba byla spuštěna v dubnu následujícího roku. Pod svalnatou karosérii velkého sedanu a kombi se ukrýval 5litrový motor V10 přeplňovaný dvěma turby, který produkoval maximální výkon 426 kW a maximální točivý moment 650 Nm. Prostřednictvím systému quattro byla poháněna všechna čtyři kola. Jeho maximální rychlost byla omezena na 250 km/h, ale na přání mohl omezovač zasáhnovat až v rychlosti 280 km/h. K akceleraci z 0 na 100 km/h potřeboval sedan pouze 4,5 s, verze Avant byla o 0,1 s pomalejší.

Nová generace Audi A6 je očekávána na začátku příštího roku. Představí se pravděpodobně během březnového autosalonu v Ženevě. Nejvýkonnější verze RS6 se pravděpodobně objeví až v průběhu několika následujících let. Už dnes se ale spekuluje o její pohonné jednotce. Audi pravděpodobně půjde cestou downsizingu, takže lze namísto desetiválce očekávat přeplňovaný motor V8.

Kromě důrazu na ekologii se očekává zase o něco vyšší výkon, který by měl předčit BMW M5 s motorem 4,4 V8. Podobnou jednotku můžeme již dnes nalézt v modelech BMW X5 M a X6 M, ve kterých nabízí 408 kW (555 k).

Doporučujeme
TEST Audi RS6 Avant – Tři sta z místa
ROADLOOK Audi RS6 Avant: kam s ním?

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
Avatar - white label
18. 7. 2010 01:33
Re: nooo...
To je sice do značné míry pravda (nevím proč si to nenapsal hned, místo té nejasné "omáčky"), ale ne každý od velmi výkoného vozu vyšší střední třídy čeká formu zábavy o které píšeš... a kdo ji vyžaduje půjde do té M5, nebo XFR.
RS6 je velmi působivá, i když tak trochu "po svém", což je vlastně spíš dobře...
17. 7. 2010 22:35
Re: nooo...
[odkaz] ale tohle ano :-)
17. 7. 2010 22:31
Re: nooo...
tak jsem to nemyslel, ano je nenapadné... Myslel jsem ridicske emoce. Mene nekdy znamena vice a ikdyz tohle auto ma nejvic koni ve tride, jsou tu zabavnejsi vozy. A zabavou a ridickym umem nemyslim seslapnout na rovince plyn na podlahu a ukazat vsem jak mi to jede. RS6 neni auto pro opravdoveho ridice a proto si muj respekt ve srovnani s XFR ci M5 nikdy nezaslouzi.
Avatar - white label
17. 7. 2010 20:40
Re: nooo...
Ale to auto je i s tímto úmyslem uděláno, to není auto, které má způsobit rozruch na parkovišti, naopak, jeho filosofie je mnohem spíš "vlk v rouše beránčím"...
17. 7. 2010 20:37
Re: nooo...
viděl jsem ho naživo několikrát, jen ve mě nikdy nevzbudilo žádné emoce...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku