Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi si v Německu povídají se semafory, řidiči se svezou na zelené vlně

Ondřej Mára Ondřej Mára 4. 2. 2020 • 09:46
12
4
Zobrazit náhledy (12)
Audi si v Německu popovídají s dalšími semafory, řidiči se tak svezou na zelené vlně Audi si v Německu popovídají s dalšími semafory, řidiči se tak svezou na zelené vlně Audi si v Německu popovídají s dalšími semafory, řidiči se tak svezou na zelené vlně Audi si v Německu popovídají s dalšími semafory, řidiči se tak svezou na zelené vlně Audi si v Německu popovídají s dalšími semafory, řidiči se tak svezou na zelené vlně Audi si v Německu popovídají s dalšími semafory, řidiči se tak svezou na zelené vlně Audi si v Německu popovídají s dalšími semafory, řidiči se tak svezou na zelené vlně

Automobilka Audi se pochlubila rozšířením služby Traffic Light Information do dalšího německého města. Řidiči nově projedou plynuleji i Düssseldorfem.

Po Ingolstadtu se stává Düsseldorf teprve druhým evropským městem, kde se řidiči nových modelů Audi dočkají funkční služby „Traffic Light Information“. Ta byla spuštěna koncem ledna a díky propojení cca 150 křižovatek řidiči výrazně usnadní, urychlí a snad i zpříjemní cestu městským centrem. Do začátku léta se však počítá s propojením až 450 z celkových 600 křižovatek.

A jak vlastně systém Traffic Light Information funguje? V podstatě se jedná o další ze služeb pracujících na principu komunikace V2I (Vehicle 2 Infrastructure), díky čemuž si může automobil vyměňovat informace s různými součástmi silniční infrastruktury. Včetně semaforů. Pokud si tedy necháte od svého vozu poradit, výrazně se zvyšuje situace, že městem projedete na tzv. „zelené vlně“.

Audi Traffic Light Information přitom nabízí dvě rozdílné funkce. Tou první a zřejmě nejdůležitější je Green Light Optimized Speed Advisory (zkráceně GLOSA), která vypočítává optimální rychlost právě pro trefení „zelené vlny“, kdy maximum křižovatek projedete na zelenou.

GLOSA může například navrhnout optimální rychlost, případně omezení rychlosti, díky čemuž nebudou řidiči tolik spěchat a bez stresu dojedou ke křižovatce opět na zelenou. Tím také kromě jiného odpadnou časté rozjezdy, které jsou pro řidiče neekonomické.

video

Druhou funkcí je „Time-to-Green“, která odpočítává čas do naskočení zelené. Řidiči tak opět nemusí být nervózní, nemusí mít nohu na žádném pedálu a v poklidu mohou například spořit palivo. A i když to může znít až neuvěřitelně, Audi se prý během pilotního provozu podařilo dosáhnout až 15% úspory paliva.

S Audi Traffic Light Information si přejeme zlepšit komfort řidičů, zvýšit bezpečí provozu a podpořit ekonomický styl řízení, který hledí dopředu,“ uvedl Andre Hainzlmaier, šéf vývoje Apps, Connected Services and Smart City v Audi.

Abychom toho dosáhli, musíme přesně předpovídat, jak se budou semafory chovat v následujících dvou minutách. Přesné předpovědi jsou přitom největší výzvou. Většina semaforů totiž reaguje variabilně a neustále přizpůsobuje intervaly, během kterých přepíná z červené na zelenou.

Audi proto ve spolupráci se svým technickým partnerem Traffic Technology Services vytvořilo komplexní analytický algoritmus, který dokáže vypočítat přesné predikce na základě tří faktorů: řídícího programu semaforu; reálných dat o provozu z kamer, detektorů v silnici, dat MHD nebo tlačítek na přechodech pro chodce; a historických dat. Algoritmus se navíc neustále učí, což by mělo zvyšovat jeho přesnost.

Systém byl poprvé představen v roce 2016 v Las Vegas a nyní je tato služba dostupná na cca 10.000 křižovatkách v USA, včetně cca 2.000 křižovatek na Manhattanu/New Yorku a cca 1.600 ve Washingtonu. Audi je tak první automobilkou, která dokázala vybavit své sériové modely touto funkcí.

Systém Audi Traffic Light Information podporují všechny Audi e-tron, A4, A5, A6, A7, A8, Q3, Q7 a Q8 – vyrobené od poloviny července 2019 (modely označené jako modelový rok 2020). Modely však musí být vybaveny Audi Connect Navigation & Infotainment paketem a volitelným kamerovým systémem rozpoznávání dopravních značek.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
Avatar - xxc
4. 2. 2020 18:20
Re: Nova verze stareho systemu?
Preco by nastavovali semafor na 50? Ked je tam aspon 60? U nas s tym problem nie je, dokazem prejst cele mesto bez zastavenia pri troche cviku. Ked na ceste nie su idioti, ktori aj pri 50ke brzdia a nedokazu sa rozbehnut, aby stihli semafor. Ina kapitola su nastavene semafory, ktore sa daju stihat len vysokou rychlostou :-)
4. 2. 2020 17:51
Re: Nova verze stareho systemu?
Cervena na semaforu pro me vzdycky byla neprostupnou zdi... tyhle svinarny me z toho casem vyleci (zatim se drzim i kdyz me to hlavne v Praze na Plzensky se re).
Avatar - Zetti
4. 2. 2020 14:14
Re: Nova verze stareho systemu?
Zato u nas kdyz v noci rozezna semafor auto, rozsviti se mu cervena. Muzes jet 30, 50 nebo 80, proste te to vzdycky zastavi
Avatar - JirkaVejrazka
4. 2. 2020 11:53
Nova verze stareho systemu?
U nas na vypadovce mame semafor, ktery ukazuje idealni rychlost pro zelenou vlnu. Neridi se jim vubec nikdo a pokud to nekdo zkusi, je rychle vybrouben protoze na sedesatce jede padesat. Snad to bude lepsi, pokud to budou ukazovat primo auta.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku