Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Sport zvažuje vlastní hybridní hyperauto. Bez Lamborghini

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Čtyři kruhy se opět hodlají postavit trojcípé hvězdě, tentokrát v kategorii nejrychlejších produkčních vozů planety.

Šéf divize Audi Sport Stephan Winkelmann (ještě nedávno vedl Lamborghini) spřádá plány na hyperauto, přímého konkurenta nového modelu divize Mercedes-AMG, zatím známého jako Project One, případně R50. Ten dostane techniku z F1. Audi sice kvůli Dieselgate ukončilo angažmá ve vytrvalostním světovém šampionátu prototypů, ale to ničemu nebrání. Hybrid má beztak k dispozici.

Samozřejmě nemůžeme v malosériovém autě čekat čtyřlitrový V6 TDI. Winkelmann poskytl rozhovor australským Car Advice během dvanáctihodinového vytrvalostního závodu na nádherném okruhu Mount Panorama v Bathurstu. Druhá generace R8 tedy může dostat mladšího a výkonnějšího sourozence, klidně se zážehovým vidlicovým desetiválcem. Audi Sport je přejmenované bývalé quattro GmbH, tedy divize, která zodpovídá právě za R8, jeho zákaznický závodní program a také řadu ostrých modelů RS.

Winkelmann prohlásil: „Činili jsme tak v minulosti a nyní to můžeme posunout na novou úroveň. Pokud jde o limitovanou sérii drahého auta, máme zájem takto otestovat hodnotu značky. To by mohl být dobrý nápad. Vůz ale musí mít vždy příběh, mělo by existovat nějaké dědictví, něco konzistentního a jasného s historií i budoucností. Mluvím samozřejmě pouze hypoteticky. Ale myslím si, že všechno může být posuzováno najednou. Vidím, že tu existuje potenciál pro takový typ vozu. Vzhledem k závodní historii počínaje stříbrnými šípy a konče WEC a GT3, jak vidíte, je tady mnoho nápadů.“

Winkelmann měl na mysli dokonce předválečné monoposty Auto Union, které dostaly stejnou přezdívku jako soupeři od Mercedesu. Každopádně se v tomto ohledu může ohlédnout zpátky do hluboké minulosti, což se v končeném důsledku ukáže jako velmi prospěšné. Uvědomme si, že hypersport z germánského triumvirátu vyvíjí jen Mercedes, u BMW nic takového neplánují, i když by si to fanoušci modrobílých také jistě přáli. Pokud se u Audi (Sport) definitivně rozhodnou následovat konkurenci, nebude to nic překvapivého. Winkelmann nicméně upozornil na to, že v tuto chvíli jde opravdu pouze o zbožné přání.

Konkurent z Untertürkheimu, respektive Affalterbachu bude mít v útrobách pohonné ústrojí o výkonu až 750 kW. Základ tvoří vidlicový šestiválec z formule 1, k němu se přidají dva elektromotory na přední nápravě. Ty umožní vozu bzučivou jízdu delší než 25 kilometrů. Zůstane v tomto směru Audi pozadu? Uvidíme. Na otázku, zda chce ušetřit náklady a spojit síly v projektu se svým bývalým chlebodárcem ze Sant'Agaty, taktéž součástí koncernu Volkswagen, Winkelmann odpověděl jasně a stručně: „Ne, ne, ne.“

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Avatar - MANDALORIAN 66
6. 2. 2017 16:57
audi hypersport
Stejně Lamborghini je jen převlečené Audi.Hypersport od Audi by se mi líbil :-)