Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Sport zvažuje vlastní hybridní hyperauto. Bez Lamborghini

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 6. 2. 2017
2
Čtyři kruhy se opět hodlají postavit trojcípé hvězdě, tentokrát v kategorii nejrychlejších produkčních vozů planety.

Šéf divize Audi Sport Stephan Winkelmann (ještě nedávno vedl Lamborghini) spřádá plány na hyperauto, přímého konkurenta nového modelu divize Mercedes-AMG, zatím známého jako Project One, případně R50. Ten dostane techniku z F1. Audi sice kvůli Dieselgate ukončilo angažmá ve vytrvalostním světovém šampionátu prototypů, ale to ničemu nebrání. Hybrid má beztak k dispozici.

Samozřejmě nemůžeme v malosériovém autě čekat čtyřlitrový V6 TDI. Winkelmann poskytl rozhovor australským Car Advice během dvanáctihodinového vytrvalostního závodu na nádherném okruhu Mount Panorama v Bathurstu. Druhá generace R8 tedy může dostat mladšího a výkonnějšího sourozence, klidně se zážehovým vidlicovým desetiválcem. Audi Sport je přejmenované bývalé quattro GmbH, tedy divize, která zodpovídá právě za R8, jeho zákaznický závodní program a také řadu ostrých modelů RS.

Winkelmann prohlásil: „Činili jsme tak v minulosti a nyní to můžeme posunout na novou úroveň. Pokud jde o limitovanou sérii drahého auta, máme zájem takto otestovat hodnotu značky. To by mohl být dobrý nápad. Vůz ale musí mít vždy příběh, mělo by existovat nějaké dědictví, něco konzistentního a jasného s historií i budoucností. Mluvím samozřejmě pouze hypoteticky. Ale myslím si, že všechno může být posuzováno najednou. Vidím, že tu existuje potenciál pro takový typ vozu. Vzhledem k závodní historii počínaje stříbrnými šípy a konče WEC a GT3, jak vidíte, je tady mnoho nápadů.“

Winkelmann měl na mysli dokonce předválečné monoposty Auto Union, které dostaly stejnou přezdívku jako soupeři od Mercedesu. Každopádně se v tomto ohledu může ohlédnout zpátky do hluboké minulosti, což se v končeném důsledku ukáže jako velmi prospěšné. Uvědomme si, že hypersport z germánského triumvirátu vyvíjí jen Mercedes, u BMW nic takového neplánují, i když by si to fanoušci modrobílých také jistě přáli. Pokud se u Audi (Sport) definitivně rozhodnou následovat konkurenci, nebude to nic překvapivého. Winkelmann nicméně upozornil na to, že v tuto chvíli jde opravdu pouze o zbožné přání.

Konkurent z Untertürkheimu, respektive Affalterbachu bude mít v útrobách pohonné ústrojí o výkonu až 750 kW. Základ tvoří vidlicový šestiválec z formule 1, k němu se přidají dva elektromotory na přední nápravě. Ty umožní vozu bzučivou jízdu delší než 25 kilometrů. Zůstane v tomto směru Audi pozadu? Uvidíme. Na otázku, zda chce ušetřit náklady a spojit síly v projektu se svým bývalým chlebodárcem ze Sant'Agaty, taktéž součástí koncernu Volkswagen, Winkelmann odpověděl jasně a stručně: „Ne, ne, ne.“

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - MANDALORIAN 66
audi hypersport
| 6. 2. 2017
Stejně Lamborghini je jen převlečené Audi.Hypersport od Audi by se mi líbil :-)
Avatar - fostek
m, duel snů
| 6. 2. 2017
jako ve třicátých letech. Jmenovat by se mohlo Avus nebo Rosemeyer...
Ostatně tyhle koncepty tady už byly.
Tenkrát to byly dokonce kompressorový V16ky...myslím
Anebo prostě "Silver Arrow" to by Mercedes asi strašně nas...lo!!!
Ale Audi má na to taky právo. i když legenda se zrodila v boxech Mercedesu z auta Manfreda von Brauchitsche....

nevím ale, jestli by to nebyl další koncernový kanibalismus...ne na Lambu, ale na samotném Bugatti.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku