Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi TT Quattro Sport: útok na vrchol

Ondřej Láník Ondřej Láník 22. 2. 2005 • 21:38
3
46
Kupé a roadstery Audi TT mají svůj zlatý věk již za sebou a proto automobilce nezbývá nic jiného než zvyšování výkonů. Jednou z labutích písní kupé je dosud nejsilnější evoluční verze přeplňovaného dvacetiventilového čtyřválce 1.8 T...

Kupé a roadstery Audi TT mají svůj zlatý věk již za sebou a proto automobilce nezbývá nic jiného než zvyšování výkonů, zavádění akčních modelů a speciálních nabídek. Jednou z labutích písní kupé je dosud nejsilnější evoluční verze přeplňovaného dvacetiventilového čtyřválce 1.8 T.

Audi se s maďarským motorem 1.8 20V Turbo (165 kW) umístilo v našem přehledu motorů s nejvyšším specifickým výkonem poměrně hodně vysoko. Neobvyklá disciplína říká cosi více než jen absolutní hodnoty výkonů ovlivněné rozdílným zdvihovým objemem. Přeplňované motory zde mají navrch, ale že nemusí uspět jen supersportovní extrém dokazuje první místo Smartu s přeplňovaným tříválcem. Audi TT Quattro Sport se vrcholu tohoto žebříčku přiblížilo poslední evolucí masově vyráběného motoru, který důvěrně znají také majitelé Volkswagenů, Seatů a Škodovek.

Nejsilnější čtyřválec v Audi TT má ze zdvihového objemu 1781 cm3 nejvyšší výkon 176 kW při 5700 ot./min a nejvyšší točivý moment 320 Nm mezi 3200 a 5000 ot./min. To stačí 1390 kg těžkému vozu ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,9 s, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Převodovka pochází se šestiválcového modelu 3.2 V6, podobně jako podlaha zadní části vozu, která umožnila přesunutí akumulátoru dozadu kvůli lepšímu rozložení hmotnosti vozu. Sportovní podvozek je převzat ze sportovní řady S-line, pohon všech kol využívá vícelamelovou mezinápravovou spojku Haldex. Standardní patnáctipaprsková kola mají průměr 18 palců a jsou obuty do pneumatik 235/40 R18.

Technici firmy Quattro GmbH odlehčili přeplňovanému motoru celých 75 kg z původní pohotovostní hmotnosti. Odnesla to zadní sedadla, automatická klimatizace (-12 kg) a sériová sedadla, která byla nahrazena sportovními sedčkami Recaro. Cena v Německu činí 41600,-Euro, prodej bude zahájen krátce po premiéře v Ženevě.




Po návratu z Ženevy zveřejníme tradiční rozsáhlou přílohu věnovanou Ženevskému autosalonu. (přes 1000 fotografií, videa, podrobný přehled novinek)

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku