Audi TT RS: Motor 2,5 T znamená návrat k pětiválcovému turbu
Srovnání se silnými pětiválci přelomu 80. a 90. let, jako je Audi quattro nebo Audi S2, samozřejmě v jednom podstatném ohledu pokulhává. TT RS bude mít totiž jako všechny ostatní TT motor uložený napříč a pohon všech kol místo mezinápravového diferenciálu obstarává spojka Haldex.
Superrychlé malé Audi má ale na své straně silný argument – 2,5litrový přeplňovaný přímovstřikový motor o výkonu „výrazně vyšším než 300 koní“ (tzn. >220 kW). Akcelerace na 100 km/h má trvat jen kolem 5 sekund, maximální rychlost je tradičně omezena na 250 km/h. Všechny tyto parametry jsou srovnatelné s legendárním Audi Sport quattro z roku 1984, které mělo 2,1litrový pětiválcový motor o výkonu 225 kW (306 koní) a na 100 km/h zrychlovalo za 4,9 s. V tomto případě se ale jednalo o homologační sérii rallyového speciálu omezenou jen na 200 kusů.
Karoserie modelu TT RS bude bohatě využívat hliníkových dílů. Bližší technické specifikace Audi pravděpodobně zveřejní až příští týden při premiéře na ženevském autosalonu. Prodej bude zahájen v druhé polovině letošního roku, v nabídce bude karoserie kupé i roadster.