Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi TT RS plus: Více koní před koncem kariéry

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (76)
Audi TT RS se představilo v roce 2009 na autosalonu v Ženevě a letos bude mít na stejném místě premiéru ještě výkonnější verze s přívlastkem plus.

Životní cyklus druhé generace Audi TT se pomalu chýlí ke konci a ingolstadtská automobilka vytahuje poslední trumf tohoto modelu, kterým je verze TT RS plus. O představení tohoto nejvýkonnějšího provedení se spekulovalo více než rok, ale až nyní Audi oficiálně zveřejnilo první informace.

Hlavní změny oproti výchozímu TT RS se u verze plus odehrávají v oblasti výkonu pohonné jednotky. Přeplňovaný pětiválec s přímým vstřikováním paliva se dočkal zvýšení výkonu o 15 kW na 265 kW (360 k). Hodnota točivého momentu se zvýšila o 15 Nm na 465 Nm.

Zvýšení výkonu i točivého momentu doprovází u TT RS plus upravený výfukový systém s dvojicí černých oválných koncovek a ostřejším zvukovým projevem.

Stejně jako výchozí TT RS je i novinka vybavena pohonem všech kol a lze u ní volit mezi šestistupňovou manuální a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne kupé s S tronic převodovkou za 4,1 s a s manuálem za 4,3 s. Roadster na stejnou disciplínu potřebuje 4,2 s, resp. 4,4 s. Maximální rychlost je u obou karosářských verzí omezena na 280 km/h.

Spotřebu paliva v kombinovaném cyklu Audi prozatím uvádí pouze s dvouspojkovou převodovkou 8,5 litru benzinu na 100 km pro Coupé a 8,6 litru na 100 km pro Roadster.

Audi nezapomíná ani u TT RS Plus vyzdvihnout prostorový rám ASF (Audi Space Frame), který je vyroben z hliníku a oceli. Právě ten má největší podíl na pohotovostní hmotnosti 1450 kg u kupé s manuální převodovkou.

V případě exteriéru se oproti výchozí TT RS neodehrávají žádné dramatické změny. Ty představují prakticky jen kryty vnějších zpětných zrcátek z lehkých kompozitních materiálů CFRP a červenočerná 19palcová kola s pneumatikami 255/35. Pod kapotou je nový kryt motoru z karbonu. V interiéru je jedinou změnou hlavice řadicí páky s označením RS plus.

Obě karosářské verze Audi TT RS plus již znají své ceny pro německý trh. Kupé s manuální převodovkou přijde na 60.650 eur (1,54 milionu Kč) a s S tronic na 62.800 eur (1,59 milionu Kč). Ceny Roadsteru začínají na 63.500 eur (1,61 milionu Kč), resp. 65.650 eur (1,66 milionu Kč).

Audi TT RS plus Coupé - srovnání s TT RS a TTS
ModelTTS 2,0 TFSI quattroTT RS 2,5 TFSI quattroTT RS Plus 2,5 TFSI quattro
Převodovka6M (6A)7A (6M)7A (6M)
Zdvihový objem [cm3]198424802480
Válce/ventily4/45/45/4
Největší výkon [kW/min-1]200/6000250/5400-6700265/-
Největší toč. mom. [Nm/min-1]350/2500-5000450/1600-5300465/-
Max. rychlost [km/h]250250280
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,4 (5,2)4,3 (4,6)4,1 (4,3)
Komb. spotřeba [l/100 km]8,1 (7,9)8,5 (9,2)8,5

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (76)
Avatar - Hammunasakra
14. 2. 2012 14:27
Re: sporťák pro ženský
Říct z kterého pohledu (a v jaké barvě) se MI nejvíc líbí je "upgrade"? ;-)
14. 2. 2012 11:20
Re: sporťák pro ženský
Ty už na to jdeš jak barik. Pomáhat si upgradem.... >:D
14. 2. 2012 11:17
Re: sporťák pro ženský
California vznikla, aby konkurovala nejslabšímu Porsche ?
14. 2. 2012 11:16
Re: sporťák pro ženský
WTTC nám opravdu řekne co se dá koupit u dealera >:D A ještě k tomu někdy dříve >:D >:D
Avatar - Hammunasakra
13. 2. 2012 18:08
Re: sporťák pro ženský
O-hromující znalosti :yes: :-)