Audi TT RS plus: Více koní před koncem kariéry
Životní cyklus druhé generace Audi TT se pomalu chýlí ke konci a ingolstadtská automobilka vytahuje poslední trumf tohoto modelu, kterým je verze TT RS plus. O představení tohoto nejvýkonnějšího provedení se spekulovalo více než rok, ale až nyní Audi oficiálně zveřejnilo první informace.
Hlavní změny oproti výchozímu TT RS se u verze plus odehrávají v oblasti výkonu pohonné jednotky. Přeplňovaný pětiválec s přímým vstřikováním paliva se dočkal zvýšení výkonu o 15 kW na 265 kW (360 k). Hodnota točivého momentu se zvýšila o 15 Nm na 465 Nm.
Zvýšení výkonu i točivého momentu doprovází u TT RS plus upravený výfukový systém s dvojicí černých oválných koncovek a ostřejším zvukovým projevem.
Stejně jako výchozí TT RS je i novinka vybavena pohonem všech kol a lze u ní volit mezi šestistupňovou manuální a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne kupé s S tronic převodovkou za 4,1 s a s manuálem za 4,3 s. Roadster na stejnou disciplínu potřebuje 4,2 s, resp. 4,4 s. Maximální rychlost je u obou karosářských verzí omezena na 280 km/h.
Spotřebu paliva v kombinovaném cyklu Audi prozatím uvádí pouze s dvouspojkovou převodovkou 8,5 litru benzinu na 100 km pro Coupé a 8,6 litru na 100 km pro Roadster.
Audi nezapomíná ani u TT RS Plus vyzdvihnout prostorový rám ASF (Audi Space Frame), který je vyroben z hliníku a oceli. Právě ten má největší podíl na pohotovostní hmotnosti 1450 kg u kupé s manuální převodovkou.
V případě exteriéru se oproti výchozí TT RS neodehrávají žádné dramatické změny. Ty představují prakticky jen kryty vnějších zpětných zrcátek z lehkých kompozitních materiálů CFRP a červenočerná 19palcová kola s pneumatikami 255/35. Pod kapotou je nový kryt motoru z karbonu. V interiéru je jedinou změnou hlavice řadicí páky s označením RS plus.
Obě karosářské verze Audi TT RS plus již znají své ceny pro německý trh. Kupé s manuální převodovkou přijde na 60.650 eur (1,54 milionu Kč) a s S tronic na 62.800 eur (1,59 milionu Kč). Ceny Roadsteru začínají na 63.500 eur (1,61 milionu Kč), resp. 65.650 eur (1,66 milionu Kč).
Audi TT RS plus Coupé - srovnání s TT RS a TTS | |||||
Model | TTS 2,0 TFSI quattro | TT RS 2,5 TFSI quattro | TT RS Plus 2,5 TFSI quattro | ||
Převodovka | 6M (6A) | 7A (6M) | 7A (6M) | ||
Zdvihový objem [cm3] | 1984 | 2480 | 2480 | ||
Válce/ventily | 4/4 | 5/4 | 5/4 | ||
Největší výkon [kW/min-1] | 200/6000 | 250/5400-6700 | 265/- | ||
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 350/2500-5000 | 450/1600-5300 | 465/- | ||
Max. rychlost [km/h] | 250 | 250 | 280 | ||
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 5,4 (5,2) | 4,3 (4,6) | 4,1 (4,3) | ||
Komb. spotřeba [l/100 km] | 8,1 (7,9) | 8,5 (9,2) | 8,5 |