Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi v Le Mans: Letos poprvé s hybridem

David Bureš
Diskuze (2)
Sportovní prototyp s hybridním pohonem pro čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans Audi představí na konci února.

Audi v letošním ročníku čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans nasadí čtyři vozidla kategorie LMP1. Dvě z nich budou vybavena hybridním pohonem. Audi Sport Team Joest se pak v letošním roce zúčastní nového šampionátu vytrvalostních závodů FIA World Endirance Championship (WEC).

Prototypy Audi v minulosti vyhrály čtyřiadvacetihodinový závod v Le Mans s motorem TFSI i s dieselovým agregátem. Novým cílem automobilky se čtyřmi kruhy ve znaku je vítězství v tomto slavném závodě s hybridním automobilem.

Hybridní speciál LMP1 v letošním závodě nasadí i Toyota. Peugeot, který s Audi v minulých letech bojoval o celkový triumf, se letošního podniku nezúčastní.

Šéf Audi Motorsport Wolfgang Ullrich tvrdí, že první výsledky z testování jsou velice povzbuzující. Podle jeho slov se pracovníci této divize těší, až uvidí, jak účinná bude tato (hybridní) technika na závodní trati v Le Mans v kombinaci s ultralehkou konstrukcí auta.

Ullrich je potěšen, že FIA a ACO umožnily Audi nasadit do závodu čtyři vozidla v kategorii LMP1. Dvě z nich budou vybavena konvenčním pohonem.

V letošním, již osmdesátém ročníku čtyřiadvacetihodinového závodu v Le Mans, budou mít speciály Audi startovní čísla 1 až 4, přičemž jednička a dvojka budou hybridy. S ohledem na pravidla muselo Audi oznámit jméno jednoho závodníka pro každé z aut. Za volant prototypů LMP1 s čtyřmi kruhy letos usednou André Lotterer, Allan McNish, Timo Bernhard a Oliver Jarvis. Všichni se podniku 24h Le Mans v minulosti už účastnili, až na Jarvise také závod alespoň jednou vyhráli. S Audi R18 v roce 2011 vyhrál se svými kolegy Lotterer, mediálně proslavená je i loňská nehoda McNishe.

Audi Sport Team Joest nasadil do letošního nového závodního šampionátu vytrvalostních závodů FIA World Endurance Championship (WEC) dva automobily. Ve vybraných závodech této série však Audi nasadí více automobilů. Má se jednat o dvanáctihodinový závod v americkém Sebringu a šestihodinovém závodu v belgickém Spa-Francorchamps.

Nový závodní prototyp Audi pro Le Mans bude oficiálně představen na konci února, do závodu bude poprvé nasazen v květnové šestihodinovce ve Spa.

Vozy značky Audi vyhrály čtyřiadvacetihodinový závod v Le Mans už desetkrát. Audi je díky tomu druhou nejúspěšnější značkou v tomto podniku, první je s 16 celkovými vítězstvími Porsche, které svůj speciál LMP1 ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans opět nasadí v roce 2014.

David Bureš
Diskuze (2)
7. 2. 2012 04:46
Re: Tohle neni Le Mans
Slepej seš tady zatím jen ty :-)
6. 2. 2012 13:48
Tohle neni Le Mans
To je na zbliti...
Kde je lidska houzevnatost, vule prekonat sebe sama, boj s nastrahami okruhu, poradna automobilova technika.... jsme vubec na to zvedavi, ze to "vyhraje" nejaky hybrid aby zas meli pani imagologove o cem psat a naskrobeni kravataci co prodavat?

Vzdyt je evidentne jasne, ze hybridy jsou slepa vyvojova vetev, auta k nicemu a ve sportovnich podminkach to plati desetinasobne.