Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aurora V8: Přes 420 koní z osmi hrnků na dvou kolech

Aurora V8
Aurora V8
Aurora V8
Aurora V8
39 Fotogalerie
Diskuze (9)
Vidlicovým osmiválcem se může pochlubit řada motocyklů, ale zástupce značky Aurora si rozhodně zaslouží pozornost díky své konstrukci i výkonům.

Za strojem pojmenovaným Aurora V8 stojí společnost Aurora Motorcycle Company, která je divizí Aurora Manufacturing Synergy se sídlem v Thajsku. Zakladatelem společnosti je úspěšný závodník a inženýr Vincent Messina, který je zároveň i hlavním konstruktérem výjimečného osmiválcového motocyklu.

Vincent Messina, předtím než založil v roce 2007 svou vlastní společnost, pracoval pro Ford Motor Company v Austrálii, Evropě i USA, Triumph Motorcycle a rovněž pro Caterpillar Group. Zároveň byl úspěšným závodníkem na silničních motocyklech a sajdkárech.

Právě díky přípravě motorů pro své závodní sajdkáry se dostal k myšlence navrhnout a vyrábět výjimečný motocykl, k jehož pohonu poslouží vidlicový osmiválec z vlastního vývoje.

Výsledkem rozhodnutí pustit se do vývoje takového stroje se stal motocykl Aurora V8, který byl veřejnosti představen poprvé v roce 2015 a dodnes ohromuje svou konstrukcí, dílenským zpravováním i designem a samozřejmě i svými výkony.

Motocykl Aurora V8, jehož design navrhl Tim Cameron, využívá svůj vidlicový osmiválec Hellfire OZ26 jako nosný prvkem, což se pozitivně projevuje na celkových rozměrech stroje i jeho hmotnosti.

Motor o objemu 2575 cm3 a čtyřmi ventily na válec disponuje nejvyšším výkonem 311 kW (423 k) při 9500 min-1 a točivým momentem 319 N.m při 7000 min-1. Tyto hodnoty míří na zadní kolo prostřednictvím pětistupňové převodovky.

Podvozek stroje s rozvorem kol 1600 mm, celkovou délkou 2229 mm, šířkou 850 mm a sedlem ve výšce 820 mm využívá k odpružení předního kola systém Hossack se stavitelným tlumičem Öhlins TTX, použitým i u odpružení zadního kola. Brzdový systém využívá komponenty značky Brembo v čele s radiálními třmeny GP4RX.

Se zkrocením extrémně výkonného stroje a jeho ovládáním pak pomáhá i elektronika MoTeC, umožňující mimo jiné možnost volbu z přednastavených jízdních režimů Sport, Touring, Wet a Custom.

Aurora V8, jejíž suchá hmotnost se má pohybovat kolem 265 kg, má být schopná uhánět rychlostí přes 340 km/h.

Vstoupit do diskuze (9)