Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Auta s nejméně třemi lidmi budou v Německu jezdit v pruhu pro autobusy

ČTK ČTK 8. 11. 2019 • 06:03
9
7
Zobrazit náhledy (9)
Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto

Počítá s tím alespoň návrh novely zákona o silniční dopravě, kterou schválila vláda. Opatření musí ještě projít parlamentem.

V jízdních pruzích určených autobusům veřejné dopravy mohou už nyní města povolit jízdu také vozům taxislužby a kolům, což se také často stává. Nově budou mít obce možnost vpustit do těchto pruhů také osobní auta s nejméně třemi pasažéry. Vláda tím chce podpořit společné využívání aut.

Ne všichni ale plán ministra dopravy Andrease Scheuera (CSU) vítají. Podle Zelených nedává smysl, protože nepovede k tomu, aby byla městská veřejná doprava atraktivnější. Naopak může vést k ucpání vyčleněných jízdních pruhů.

"Nepovede to k přesunu dopravy směrem od aut, ale spíše k zablokovaným autobusům," myslí si také Oliver Luksic, který je dopravním expertem další opoziční strany - svobodných demokratů (FDP).

S kritikou přišly také ekologické organizace a sdružení německých měst, podle něhož v pruzích pro autobusy není místo pro osobní auta. Navíc dohlížení na to, jestli počet cestujících skutečně převyšuje dva, by bylo pro policii velmi složité.

Ministr Scheuer kritikům vzkazuje, že je nakonec jen na městech, jestli novou možnost využijí, či nikoliv.

Novela zákona o silniční dopravě počítá i s dalšími úpravami, včetně lepší ochrany cyklistů, vyšších pokut za parkování na chodnících nebo pro řidiče, kteří nebudou tvořit záchrannou uličku.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: cvb
| 9. 11. 2019
To čo píšeš je blbosť, lebo úzke hrdlo je spravidla nejaká križovatka, kde bus pruh zanikne na úkor radenie v križovatke. Ak doľava odbáča jediný pruh, tak je úplne jedno či budú autá stať v jednom alebo dvoch radoch.
Avatar - Hammunasakra
Re: cvb
| 9. 11. 2019
Jj hromadnou dopravu zpátky pěkně do kolon = v žádnym případě neupřednostňovat :-)

Kolony se nezmenší = počet aut desítky let roste rychlejš než výstavba silnic = v česku je obří problém absence obchvatů a vnitřních okruhů = prostě sme budovali socialismus místo.. :D

Reálně se emise sníží = když aspoň polovina aut budou hybridy a EV a na vodík = což je v zemi kde nejsou dodnes běžný ani ty obchvaty a kde běžná rodina díky komunistický ekonomický minulosti nemá ani na tuctový nový auto se spalovacim motorem = je docela problém.

Reálně se emise nejspíš snížily třeba v Norsku = na který spousta místních diskutérů tak rádo nadává a jejich složení vozovýho parku se vysmívá = což bude jen transformovaná ZÁVIST že na https://www.e15.cz/…m-v-zemi-1362513 prostě nemaj :-!
Avatar - lordlord
cvb
| 9. 11. 2019
kdyby pruhem mohli všichni, průjezdnost se zlepší, zmenší se kolony, klesnou emise...
Avatar - Hammunasakra
Re: proč ne....
| 9. 11. 2019
:yes: :yes:
proč ne....
| 8. 11. 2019
.... mě to jako debilní nápad nepřijde.... minimálně to stojí za zkoušku.... Kolik aut ve městě vidíš se třemi a více lidmi.... 5%? Ostatně v USA už jsou pruhy pro více obsazené auta dávno ne?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku