Automobilka Fisker se nově jmenuje Karma, podle svého nejslavnějšího modelu
Práce Henrika Fiskera jsou dobře známy, stojí za jedněmi z nejkrásnějších automobilů posledních dvaceti let, kupříkladu jde o BMW Z8 nebo Aston Martin DB9. Nadaný Dán však toužil dělat něco více než jen vzhled automobilů, a tak založil vlastní automobilku Fisker.
Jediným autem této značky je pak plug-in hybridní luxusní sedan Karma, který přišel na trh v roce 2011 a vyráběl se ve Finsku. Vůz kombinoval dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec Opel se dvěma elektromotory a bylo postaveno zhruba 2450 těchto strojů. To ale nestačilo a automobilka zkrachovala, přičemž nově ji převzala čínská společnost Wanxiang.
Nově se tedy celá značka jmenuje podle svého jediného modelu, tedy Karma, a nové je rovněž logo. V roce 2016 pak má přijít upravený stávající automobil, opět s plug-in hybridní technologií, jeho vzhled je zatím zastřen tajemstvím, jediná oficiální fotografie je z ptačí perspektivy. Prioritou značky je být krásnou, čistou a zapamatovatelnou. Jak jsme uvedli již dříve, čínský vlastník pak chce rovněž rozšířit počet modelů, a to v roce 2017.
Karma to podle nás nebude mít jednoduché, malosériovým výrobcům doba moc nepřeje, základ automobilu je ale povedený, jak ukazuje i náš dřívější test Fiskeru Karma.