Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Automobilka GM prý schválila díly, které nevyhovovaly předpisům

redakce AUTO.CZ
Diskuze (5)
Technici americké automobilky General Motors schválili konstrukční změny problematických spínačů zapalování, přestože tyto změny nesplňovaly standardy, které automobilka používá.

Zveřejněné zjištění je v rozporu s informacemi, které poskytl technik automobilky Ray DeGiorgio při soudním řízení v roce 2013. Kvůli závadě zapalování zahynulo 13 osob a automobilka svolala ke kontrole 2,6 milionu vozů.

Generální ředitelka GM Mary Barraová bude dnes vypovídat před výborem Sněmovny reprezentantů a ve středu v Senátu. Podle textu zveřejněného na internetových stránkách sněmovního výboru pro energii a obchod se Barraová omluví za problémy, které defekt způsobil. Podle agentury Reuters ale zatím nemá odpovědi na to, proč automobilce trvalo deset let, než závadu zjistila.

Vypovídat bude také šéf Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) David Friedman. Úřad je pod palbou kritiky za to, že netlačil automobilku k rychlejší nápravě vadného zapalování. Friedman ve své výpovědi uvádí, že úřad neměl důležité informace k tomu, aby mohl tuto závadu identifikovat. Pokud by GM poskytla veškeré informace dřív, NHTSA by podle něj pravděpodobně změnila svůj přístup k vyšetřování závady.

Automobilka se o potížích se zapalováním dozvěděla již v roce 2001. Svolávání vozů však zahájila až letos v únoru. V roce 2006 výrobce spínačů, firma Delphi Automotive, konstrukci spínače upravil a DeGirogio tvrdil, že automobilka určitě změnu neschválila. Dokumenty poskytnuté vyšetřovacímu výboru však ukazují, že technici nový design spínačů schválili.

Závada na spínači způsobila, že zapalování se mohlo samovolně vypnout. Zastavil se tak motor a vypnula většina elektronických systémů. Vypnutí může vést až k selhání airbagů. V návaznosti na tento problém navíc přichází další svolávací akce přibližně 1,5 milionu automobilů, které by mohly mít problém s posilovačem řízení. Celkový počet vozů, které GM od počátku letošního roku kvůli závadám svolala na kontroly, se tak vyšplhal na 6,26 milionu.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (5)
Avatar - twistedTSD
2. 4. 2014 17:38
Re: GM
Co ta s tím má společného?
2. 4. 2014 08:38
Re: hmm
Myslím, že řidič by měl být připravený na ledacos a to i na to, že mu zdechne motor. Jinak brzdy po zhasnutí motoru mají ještě dost tlaku na 2-3 zabrzdění, takže toho bych se nebál.
1. 4. 2014 21:09
Re: hmm
No tak kdyby se ti to stalo pred nehodou (nebo kdyby to nehodu zpusobilo, coz je dost mozny, ze nekdo zazmatkuje, kdyz se uprostred dalnice "auto vypne"), neni to ootom zadna sranda - nebude fungovat posilovac rizeni (zadna hruza), posilovac brzd (coz je hodne velky problem) a pripadne taky airbagy a kdo vi co jeste (svetla atd.)
Takze si takovou nehodu dokazu celkem dobre predstavit...
Precejen vsechna ta bezpecnost vozu zacina nekde u toho, ze kdyz je jednou zapnutej, zustane zapnutej, dokud ho nevypnu...
Ale vazne jsem zvedavej, az se od problemu s mechanickymi soucastkami dostaneme k problemum se softwarem (airbag mel vystrelit ale sw to spatne vyhodnotil / auto samo udelalo vyhybaci manevr pod kamion, auto zacalo z niceho nic brzdit uprostred prazdne dalnice, protoze si sw myslel, ze je tam kocka atd atd.)
Avatar - praděda7
1. 4. 2014 19:53
GM
.....působení první ženské ve vedení GM nezačíná zrovna nadějně......kam nemůže čert, nastrčí ženskou......že by?
1. 4. 2014 14:46
hmm
Tak není mi jasný jak kvůli závadě ve spínací skříňce může vzniknout 13 mrtvejch. Přijde mi, že dělají z komára velblouda. Teď je potřeba to hlavně mít na koho hodit. Na talíři mají Delphi, tak uvidíme jak to dopadne. Pochybuju, že GM řekne ano jsme banda idiotů špatně jsme to zkonstruovali.