Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Automobilka PSA chce prý prodat vývojové oddělení Opelu. Ten to popírá

redakce AUTO.CZ
Diskuze (12)
Francouzská automobilka PSA chce prodat část vývojového a výzkumného centra německého Opelu.

Hodnota čtyř sekcí, které podle úterního vydání deníku Le Monde firma v posledních měsících nabízí inženýrským firmám, se odhaduje na 500 milionů eur (asi 13 miliard Kč). PSA koupila ztrátový Opel loni od americké automobilky General Motors a prodej této klíčové jednotky jí má pomoci postavit Opel znovu na nohy.

PSA podle deníku s nabídkou na odkup oslovila francouzské firmy Altran, Akka a Segula a německý podnik Bertrandt. S odvoláním na interní dokument z poloviny května list uvádí, že prodej by se měl týkat sekcí vozidlového inženýrství, pohonné techniky, nástrojů a zařízení a zkušebního centra a uskutečnit by se mohl koncem roku. Celkem tyto sekce zaměstnávají zhruba 3980 techniků a inženýrů, mimo jiné i v historické centrále Opelu v hesenském Rüsselsheimu.

"Žádné rozhodnutí zatím nepadlo," uvedl francouzský výrobce na dotaz deníku. Ten připomíná, že vývojové centrum Opelu je v rámci firmy považováno za perlu a záruku kvality. Zaměstnává zhruba 8000 lidí. Podle jiného zdroje deníku blízkého vedení automobilky se o odštěpení části centra skutečně uvažuje, ale dotknout by se mělo pouze čtvrtiny zaměstnanců.

Zástupci zaměstnanců v reakci na zprávu o možném prodeji výzkumného centra uvedli, že proti takovému plánu budou bojovat. "Prodej vývoje by Opel připravil o budoucnost. Technologické srdce Opelu je v inženýrství," napsala ve svém sdělení závodní rada. Podle agentury Reuters také dodala, že management před nedávnem existenci konkrétních plánů na prodej všech firemních vývojových aktivit nebo jejich části popřel. Vyzvala proto šéfa firmy Michaela Lohschellera, aby o vývoji informoval na čtvrtečním setkání se zaměstnanci v rüsselsheimské centrále. „Naše konstrukční centrum je a zůstane jádrem automobilky Opel. Všechny budoucí modely značky Opel budou vyvíjeny v mateřském závodě v německém Rüsselsheimu!“, ujistil už včera v tiskovém prohlášení.

Podle mluvčího německého ministerstva hospodářství se vláda zasadí o zachování výzkumného a vývojového centra v zemi. Ke zprávám z médií se vyjádřit odmítl, ale na pravidelné tiskové konferenci uvedl, že cílem vlády prý vždy bylo udržet pracovní místa, sídlo a vývoj Opelu v Německu.

Díky převzetí Opelu a jím vlastněné britské značky Vauxhall se PSA stala druhým největším automobilovým koncernem v Evropě za německým konkurentem Volkswagen. Podnik má výrobní aktivity i v České republice, kde společně s japonskou Toyotou provozuje kolínskou automobilku TPCA.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (12)
6. 7. 2018 16:59
Re: Francouzský Opel
casty omyl Fiat a Opel maju ine motory, jedine 1.3multijet maju spolocny, inak maju vlastne 1.4T 1.6D a 2.0D
6. 7. 2018 14:35
Re: Francouzský Opel
1,3 , 1,6 a 2,0 d sú fiat. Historická 1,9 dízel detto fiat. Staručké 1,7 dti, neskôr 1,7cdti isuzu, potom v ich vývoji pokračoval opel. 1,6 benzín veterán tiež isuzu (ak ma pamäť neklame). U benzínu si podrobnosti nepamätám, predsalen benziňák patrí do múzea, nie pod kapotu automobilu :-! >:D >:-[]
6. 7. 2018 14:14
Re: Francouzský Opel
Opel vyvinul napriklad Insigniu a Astru sucsnej a predoslej generacie a dokonca ich GM predava v US ako Buick. Platforma Insignie mala sluzit pre Saab aj pre Fiat. Oplacke benzinaky 1.4Turbo dava do Chevroletoch, Buickov, Saturnov alebo Holdenov. V US predava aj Oplacne diesle 1.6cdti. Opel toho vyvinul dost vela pre GM. Bol prvou automobilkou s vlastnym dizajnerskym centrom, kym ostatni nakupovali od Bertoneho atd. Ten silny dizajn im ostal dodnes. Prevodovky dodaval Opel do Fiatu, aj ked nie uplne najspolahlivejsie. Opel vyvinul benziny 1.0i, 1.2i, 1.4i, 1.6i, 1.8i, nepriamy 1.6T, nepriamy 1.4T, priamy 1.6T, novy priamy 1.4T, 1.0T, 1.5T. Diesle 1.6D, 2.0D...
6. 7. 2018 13:37
Re: Francouzský Opel
Čo bude ďalej uvidíme, ja nikomu nič zlé neprajem. Len mňa zaráža nariekanie zarytých fanúšikov nad oplom, keďže už vyše 15 rokov je to zlepenec kdečoho tak ako som písal vyššiem. Vyplakávanie nad zlom z dielne psa je skrátka mimo ;) . Mal som pár kusov historicky ako služobák (astra g, h, combo, meriva) ale rovnako aj pár iných značiek služobných vozidiel a každé malo svoje pre aj proti
Avatar - palix
6. 7. 2018 13:15
Re: Francouzský Opel
Opel je jednou z najstarších automobiliek. Možno ich škodou bolo, že sa zapredali koncernu GM. Taký napr VW nemá v podstate žiadnu poriadnu históriu. Opel robil autá už dávno a často to boli legendy. Z nedávnej doby napr Opel GT, Manta, Calibra, Omega... Veľa automobiliek môže závidieť. Ale z histórie nevyžijeme. Aj Lancia mala skvelé autá a kde je teraz?
Každému muselo byť jasné, že ak kúpia Francúzi Opel, tak nezostane v pôvodnej podobe. Prečo by vyvíjali veci 2x? Nakoniec to skončí tak, že Opel bude Peugeot s inou maskou chladiča. Prípadne po rokoch existencie Opel zanikne celkom. Nikto v tom nezabráni.