Automobilky z koncernu VW bojkotují Twitter. Důvod je zřejmý
Koncern VW přestává používat Twitter a ruší placenou reklamu na této sociální síti.
Volkswagen vybízí značky spadající pod koncern, aby přestaly využívat sociální platformy Twitter. Značky jako Bentley, Audi, Porsche, Lamborghini, Škoda, Cupra, Seat nebo samotný Volkswagen tak budou Twitter bojkotovat, což zahrnuje i pozastavení placených reklam na této síti.

Tedy pokud budou chtít... samotný koncern totiž tento krok nepřikazuje. Minimálně ne veřejně. Všechny tyto kroky jsou reakcí na převzetí Twitteru Elonem Muskem, generálním ředitelem Tesly a tím pádem konkurentem Volkswagenu.
Dle oficiálního vyjádření Volkswagenu se jedná o dočasné pozastavení činností na této sociální síti. “Situaci pečlivě sledujeme a o dalších krocích rozhodneme v závislosti na vývoji,” stojí v prohlášení.
Volkswagen není zdaleka první společností, která své aktivity na Twitteru pozastavila. Z Twitteru se již před několika dny stáhl americký gigant General Motors nebo Ford, který ale dle svých slov tuto sociální síť stejně aktivně nevyužíval. Nespokojenost vyjádřili i ostatní známé společnosti, které nespadají do automobilového průmyslu.
Obavy konkurenčních společností jsou pochopitelné. Jeden z nepříjemných scénářů je takový, že jejich reklama bude různými algoritmy blokována a Musk si do popředí protlačí Teslu. Samotný Musk však nic takového v plánu dle svých slov nemá, koncept platformy jako takové však chce změnit. Pod touto informací je zatím těžké představit si cokoliv konkrétního.
Právě proto je Volkswagen s ohlášením trvalého odchodu opatrný a čeká, jak se situace vyvine. Oliver Blume, generální ředitel koncernu, se nechce pouštět do kontroverze okolo odkupu Twitteru Muskem a situaci nekomentuje. Je však zřejmé, že koncernu VW se momentálně příčí sponzorovat inzercemi tuto platformu a tím pádem tak trochu i konkurenční Teslu.
Tyto kroky nakonec nemusí být pro automobilky z marketingového hlediska nikterak zásadní. Ve velké části světa je inzerce přínosnější skrz placené reklamy na Googlu nebo Facebooku, zatímco Twitter má sílu hlavně v Severní Americe.