Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Automobilky ztrácejí zákazníky. Až na Teslu, i když má staré modely

Matyáš Kunst
Diskuze (11)

Loajalita zákazníků vůči automobilkám klesá a nejvíce se to propisuje na segmentu prémiových vozů. Nejvíce z tohoto trendu benefituje Tesla.

Úměrně s tím, jak roste rozmanitost automobilového trhu a rozdíly v kvalitě jednotlivých značek se vyrovnávají, klesá loajalita zákazníků k jednotlivým výrobcům. Tento trend se nejvíce odráží v segmentu prémiových vozů, avšak existuje jedna výjimka - společnost Tesla. Podle S&P Global Mobility a AUTODATA existuje až 68% pravděpodobnost, že dalším vozem majitele Tesla bude opět vůz této automobilky.

Věrnost zákazníků zaznamenala propad zejména v polovině roku 2020, což souviselo s prodlužujícími se termíny dodání nových vozidel. Zájemci tak museli hledat alternativy. „Odvětví automobilového průmyslu se nachází v krizi a bohužel se mu nepodařilo nastartovat zcela nastartovat vzestupný trend, aby se dostalo zpět na úroveň z roku 2019,“ říká Tom Libby, zástupce ředitele pro věrnostní řešení a analýzu odvětví společnosti S&P Global Mobility.

Nejlépe si v tomto ohledu vedou Hyundai a Toyota, kteří se dokázali dobře vypořádat s nedostatkem zásob a udrželi si stabilní skóre loajality. Vzhledem k tomu, že statistiky pochází ze spojených států, nepřekvapí, že se na vrchních příčkách drží také Ford a Chevrolet, jejichž hlavní výhodou je obsáhlá nabídka. „Čím širší je portfolio, tím větší je pravděpodobnost, že spotřebitel zůstane u vaší značky, když se vrátí na trh,“ pokračuje Libby.

Jak již bylo řečeno, migrace k jiné značce převládá zejména v luxusním segmentu, přičemž jedinou výjimku tvoří Tesla. Každý výrobce prémiových automobilů ztrácí více domácností, než si jich udržuje a tyto nůžky se stále rozevírají. 

Video se připravuje ...

Automobilka v čele s Elonem Muskem evidentně dokázala najít způsob, jak zákazníky „zakořenit“ a to i přes to, že posledním novým produktem společnosti Tesla byl Model Y, který byl na trh uveden v roce 2020. Podle čísel přešlo v roce 2023 k Tesle 7,5 % domácností s vozem BMW oproti 6,8 % v roce 2022, zatímco u značky Mercedes-Benz to bylo 8,9 % domácností oproti 7,8 % v roce 2022. V případě společnosti Lexus se jednalo o 7,2 % oproti 5,8 % minulý rok. Dokonce i mainstreamové značky ztrácely zákazníky ve prospěch Tesly - v tomto případě se udržel pouze Fiat.

Matyáš Kunst
Diskuze (11)

Doporučujeme

Avatar - lyon667
21. 7. 2023 17:38
Re: Blábol roku - Tesla = prémie
Zjednodušeně řečeno, Je to Čína za cenu prémie.
Avatar - Barry Lyndon
21. 7. 2023 17:17
Re: Blábol roku - Tesla = prémie
Na Teslu těžko nasadit nějaká normální měřítka, její řešení oscilují mezi prémií a hyperlowcostem, ale v celku to prémie samozřejmě není.
Avatar - 3_diamanty
21. 7. 2023 15:00
Re: Blábol roku - Tesla = prémie
Tesla nikdy premiantom nebola suhlas... navyse kvalitou ju rozdrti aj dacia ... takze tu fakt nie je o com ... akurat na rozputanie diskusie fakt idealny clanok...
Avatar - Barrichello
21. 7. 2023 14:51
Re: Blábol roku - Tesla = prémie
Kterým?

Neprodávanější je Y, to má do prémie hodně daleko. Model S nikdo nekupuje, všichni dál kupují Sklasse, BMW 7, Audi A8, Bentley, Rollsy atd

To samé nikdo nekupuje model X, všichni kupují X5, X6, Range Rovery, Cayenne, suv od MB a Volva, Escalade, Lexusy atd.
Avatar - Ondore
21. 7. 2023 12:15
Re: Nyní Tesla navyšuje produkci o 10 000 000.
Dáš sem pls nejaký odkaz na tie 3 mil. VW v Španielsku? Ja som zachytil info, že to má byť medzi 300-500.000 ročne.