Fittipaldi EF7 Vision Gran Turismo by Pininfarina nabízí skutečné i virtuální svezení
Fittipaldi Motors na začátku letošního února oficiálně potvrdila, že v Ženevě představí supersportovní automobil Fittipaldi EF7 Vision Gran Turismo by Pininfarina. Ten má představovat zhmotnění snu slavného brazilského závodního jezdce za pomoci německého specialisty na vývoj závodních automobilů a slavného italského návrhářského studia.
Novinka, za jejímž vznikem stojí Emerson Fittipaldi, dvojnásobný mistr světa ve Formuli 1 z let 1972 a 1974 a vítěz 500 mil Indianapolis z let 1989 a 1993, svým označením dává jasně najevo příslušnost k populární hře Gran Turismo a skutečně se na ni mohou její hráči těšit.
Na rozdíl od drtivé většiny podobně pojmenovaných vozů světových značek se první vlastní model Fittipaldi Motors dočká i malosériové produkce a každý vyrobený exemplář bude dokončen podle požadavků jeho budoucího majitele.
Fittipaldi EF7 Vision Gran Turismo by Pininfarina se pyšní karbonovým monokokem, k němuž je pevně přimontován atmosférický vidlicový osmiválec o objemu 4,8 litru s výkonem okolo 441 kW (600 k) a točivým momentem 510 N.m spolu se šestistupňovou převodovkou. Díky tomuto řešení a hojnému využití kompozitních materiálů se má hmotnost vozu pohybovat okolo 1000 kg.
Kompletní specifikace této novinky prozatím nebyly zveřejněny, ale s ohledem na skutečnost, že do vývoje je vedle vlastní společnosti Fittipaldi Motors a studia Pininfarina zapojena i německá firma HWA AG se očekávají i skutečně vynikající jízdní výkony.
Pro tato očekávání hovoří skutečnost, že HWA AG, kterou založil na konci devadesátých let Hans-Werner Aufrecht po prodeji své firmy AMG automobilce Mercedes-Benz, v současnosti stojí za vývojem závodních vozů s třícípou hvězdou na přídi pro série DTM, GT3 a GT4.
Podle slov samotného Emersona Fittipaldiho má novinka poskytovat svému řidiči nejen čistou vášeň a adrenalin, ale i vynikající ovladatelnost. Fittipaldi EF7 Vision Gran Turismo by Pininfarina má vynikat i spolehlivostí a ve srovnání s podobně výkonnými vozy i nižšími náklady na údržbu.