Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva 2019: Mitsubishi Engelberg Tourer. Plug-in hybrid s evoluční technikou

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 6. 3. 2019
42
1
Zobrazit náhledy (42)
Mitsubishi Engelberg Tourer Mitsubishi Engelberg Tourer Mitsubishi Engelberg Tourer Mitsubishi Engelberg Tourer Mitsubishi Engelberg Tourer Mitsubishi Engelberg Tourer Mitsubishi Engelberg Tourer Mitsubishi Engelberg Tourer Mitsubishi Engelberg Tourer Mitsubishi Engelberg Tourer Mitsubishi Engelberg Tourer Mitsubishi Engelberg Tourer Mitsubishi Engelberg Tourer Mitsubishi Engelberg Tourer Mitsubishi Engelberg Tourer Mitsubishi Engelberg Tourer Mitsubishi Engelberg Tourer Mitsubishi Engelberg Tourer Mitsubishi Engelberg Tourer Mitsubishi Engelberg Tourer Mitsubishi Engelberg Tourer Mitsubishi Engelberg Tourer Mitsubishi Engelberg Tourer Mitsubishi Engelberg Tourer Mitsubishi Engelberg Tourer Mitsubishi Engelberg Tourer Mitsubishi Engelberg Tourer Mitsubishi Engelberg Tourer Mitsubishi Engelberg Tourer Mitsubishi Engelberg Tourer Mitsubishi Engelberg Tourer Mitsubishi Engelberg Tourer Mitsubishi Engelberg Tourer Mitsubishi Engelberg Tourer Mitsubishi Engelberg Tourer Mitsubishi Engelberg Tourer Mitsubishi Engelberg Tourer
Koncept Engelberg Tourer japonského Mitsubishi je dalším vývojem současného Outlanderu PHEV. A kdo ví, možná se díváme na přibližnou podobu další generace...

Tři diamanty představují na 89. ročníku autosalonu v Ženevě studii plug-in hybridního SUV. Dostala trochu zvláštní název Engelberg. Milovníci zimních sportů určitě vědí, že jde o známé lyžařské středisko ve Švýcarsku. Otázkou je, zda se takové jméno hodí k japonskému autu...

Nicméně jde o vůz pro volný čas a jeho aktivní trávení. Hranatý kříženec vypadá opravdu mohutně – příď s má firemní masku ve tvaru X. Hlavní diody jsou velmi úzké, doplňují je denní po stranách, další najdeme nainstalované na střešním boxu, tentokrát jde o mlhovky. Zcela chybějí kliky dveří, zrcátka nahradily kamery.

Základem hybridního systému je klasický zážehový motor objemu 2,4 l. Čistě na elektřinu je auto schopno ujet až 70 km dle standardu WLTP, benzinová jednotka prodlouží akční rádius na desetinásobek. Baterie jsou uloženy pod podlahou ve středu vozidla. Engelberg disponuje stálým pohonem všech kol se systémem rozdělování točivého momentu AYC (Active Yaw Control) a elektronikou Super All-Wheel Control (S-AWC) zahrnující i ABS a kontrolu trakce. Řidičovy choutky tak krotí „hlídací psi“, kteří zamezí třeba smyku kol na kluzkém povrchu.

Prostorný interiér má tři řady sedadel a je čalouněn bílou kůží a osvícen modře. Přístroje jsou samozřejmě digitální, infotainment má tvar tabletu, na středové konzole najdeme další ovladače, třeba klimatizaci, volič převodovky i jízdních režimů. Navigace je vestavěná a spolupracuje s výše zmíněnými systémy.

Mitsubishi představilo i koncept energeticky nezávislého domu Dendo Drive House se solárními panely, domácí baterií a obousměrnou nabíječkou. Není tak problém dobít elektromobil či právě plug-in hybrid přímo v garáži z vlastních, navíc obnovitelných zdrojů. Zařízení může také fungovat naopak jako generátor. Není hudbou daleké budoucnosti, komplet chce výrobce začít prodávat ještě letos. Nikoli samostatně, nýbrž rovnou i s autem. Jistě nepůjde o levnou záležitost...

Závěrečná otázka zní: Bude takto, případně alespoň podobně vypadat příští generace Outlanderu?

360p720p1080p

360p720p1080p

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - H/K_svwet
odpoved na otazku autora
H/K_svwet
| 7. 3. 2019
ano... ja verim ze toto je nepriama predzvest vizaze noveho outlanderu... hlavne celkovy bocny profil sa mi paci aj celkove proporcie ... toto by mohlo ostat zachovane do buducna.... rovnako predne "horne" svetla asi budu este mensie ako ma sucasny outlander takze tato studia v tomto co to uz napoveda ... mne dokonca ta studia pripomina nejaky ten range rover tou masivnostou ci mozno kusok aj volvo .... vyzera obrovsky ak zvazime sucasneho dnes uz aj docela "stihleho" outlandera s dlzkou octavie ... no som zvedavy... zase je dost mozne ze novy outlander sa zase moc nezvacsi ale pribudne k nemu este jeden vacsi model .... nebol by som proti nakolko mitsu by s nim nepriamo mohlo nahradit vlastne aj pajero :yes: ... no este to bude zaujimave .... nasledujuce dva tri roky napovedia podstatne viac o buducnosti troch diamantov ... ale dam krk ze z tejto studie bude v dohladnej dobe seriovka uz jedno ake bude mat meno a koho nahradi ci nenahradi.. ale toto je uz defakto hotove auto... takze nie je o com... uz nech je tu seriovka :yes: