Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva 2019 živě: Honda E Prototype je naživo neméně roztomilá

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 6. 3. 2019
17
12
Zobrazit náhledy (17)
Honda E Prototype Honda E Prototype Honda E Prototype Honda E Prototype Honda E Prototype Honda E Prototype Honda E Prototype Honda E Prototype Honda E Prototype Honda E Prototype Honda E Prototype Honda E Prototype
Fenomén elektrického pohonu neopomíjí ani Honda. Elektriku však nabídne tam, kde to podle nás dává smysl. A ještě její auto vypadá k světu!

Japonská automobilka Honda představila už v roce 2017 koncept Urban EV, roztomilou vizi městského elektromobilu. Na ni pozvolna navazuje E Prototype, jenž se krátce před startem ženevského autosalonu ukázal na oficiálních snímcích. A my si jej teď na výstavišti poprvé prohlédli naživo.

Auto je to opravdu krásné a osobně ve mně evokuje golfy první a druhé generace. Maličká karoserie ozdobená kulatými světlomety a celkově velmi roztomilým vzhledem, to jsou první dojmy. Ve srovnání s úvodní verzí konceptu je tato už mnohem více podobná sériovému provedení, což potvrzuje i druhý pár dveří.

Dostala konvenční interiér s dvouramenným volantem, čistým vzhledem a digitální obrazovkou přes celou přístrojovou desku. Dovnitř jsme se posadit nemohli a kvůli zatmaveným okénkům nebylo vidět do druhé řady, hodnocení prostornosti a sedaček si tedy necháme na později.

360p720p1080p

Zvenčí retro vzhled doprovází prvky moderních automobilů, tedy kamerky namísto zpětných zrcátek či zapuštěné kliky dveří. Obraz z kamer se nepromítá ve výplních dveří, jako je tomu třeba u elektrického SUV Audi e-tron, ale v zaoblených krajích přístrojové desky. Koncept dostává taktéž bezrámová okénka dveří.

Uprostřed kapoty nalezneme zakomponovanou nabíječku, díky čemuž k ní prý bude ideální přístup ze všech stran vozu. Jen připomeňme, že má jít opravdu o městské elektroauto, dojezd má tedy činit nějakých 200 kilometrů a díky rychlému nabíjení se na 80 % kapacity dostanete za půlhodinku.

Technickým základem bude zcela nová platforma speciálně vyvinutá pro tento elektromobil. Honda společně s kompaktními rozměry slibuje i dynamické jízdní vlastnosti, kterým sekunduje pohon zadních kol. Zdá se, že se tedy můžeme těšit na opravdu zajímavé auto.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Škoda 100
DonVito
| 9. 3. 2019
Shlednul jsem rozhovor s designerem.

Za prve: nema to byt retro auto, nicmene je samozrejme inspirovano Civicem
Za druhe: popularni studie, nejvice pripominajici prvni Civic vznikla az PO tomto prototypu,
Proto take tak kratky cas od studie do serie..

[odkaz]
Avatar - white label
Škoda 100
white label
| 7. 3. 2019
Š100 (nejošklivější socialistická Škodovka vůbec) měla masku lakovanou v barvě karoserie, i proto připomínala spíš Zaporožec ZAZ 968. :no:
Avatar - white label
Škoda 100
white label
| 7. 3. 2019
Co to připomínat má, je jedna věc, co to opticky skutečně připomíná je věc druhá.
Opticky to není ani první Civic, ani první Golf.
Aby to skutečně evokovalo původní Civic, mělo by tam být to typické rozšíření masky v oblasti světel, které bylo pro první Civic doslova signifikantní.
[odkaz]
První Golf k tomu sice má o něco blíže, ale ten měl masku hranatou a světla přesahovala přes její spodní okraj.
[odkaz]
Např. mnohem blíž tak k tomu má maska se světly z původní Š105/120.
[odkaz]
Avatar - praděda7
Škoda 100
praděda7
| 7. 3. 2019
Opakuji po 10000000000000000000000000000, že ACZ Japonce "nemusí".......... ;-)
Škoda 100
Arese
| 6. 3. 2019
Taky jsem se divil., že autor tu mluví o Golfech, ale o jedničkovém Civicu v jeho příspěvku není ani zmínka! >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku