Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva: Čínská auta v Itálii prodává dovozce pod značkou DR Motor Company

Ondřej Láník
Diskuze (9)
Čínská automobilka Chery se překvapivě prezentovala v Ženevě pod novou značkou DR. Na svědomí to má italský distributor DR Motor Company S.p.A., který na Apeninském poloostrově již loni prodal asi dva tisíce čínských SUV Chery Tiggo.

Další expanze na trh Francie, Španělska, Německa a východní Evropy má následovat.

Novou značku DR tvoří iniciály majitele italské společnosti a bývalého automobilového závodníka Massima Di Risia.

DR1

Základním modelem nabídky je nová verze hatchbacku Chery A1. Automobil s délkou 3595 mm, šířkou 1580 mm a výškou 1560 mm stojí na rozvoru dlouhém 2330 mm. Pohon zajišťuje čtyřválec 1,3 Ecopower s výkonem 61 kW při 6000 min-1 a maximem točivého momentu 114 Nm v 6000 ot./min.. Podobnost obchodního označení motorizace s pohonnými jednotkami Opelu bude jistě předmětem zájmu GM Europe, protože technicky příbuzné nejsou. Kombinovaná spotřeba 6,8 l/100 km není velkým úspěchem, ale distributor slibuje plnění emisní normy Euro 4, což zatím mnoho čínských aut nezvládá. Nejvyšší rychlost činí 156 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 12 s. V nabídce bude také verze spalující vedle benzinu také alternativně LPG.

Miniautomobil bude prodáván s relativně bohatou výbavou v níž nechybí 2 čelní airbagy, ABS, klimatizace, rádio s CD a MP3 přehrávačem, palubní počítač nebo parkovací senzory vzadu. Prodej by měl být zahájen během roku 2009.

DR2

V hierarchii značky DR druhý model s označením DR2 se v Ženevě představil zatím jako studie. Hatchback s délkou 3,7 m a rozvorem 2,39 m využívá stejný čtyřválec jako model DR1, jeho další parametry jsou proto velmi podobné.

Na italský trh by měl dorazit na přelomu května a června 2009, což bude asi o měsíc dříve než model DR1

DR3

Základem pro třetí modelovou řadu je třídveřové SUV čínského výrobce Jonway. Automobil připomínající minulou generaci Toyoty RAV4 bude dodáván se zážehovým motorem 2.0 Ecopower s výkonem 93 kW při 6000 min-1 a točivým momentem 160 Nm při 3000 min-1. Šestnáctiventilový motor spotřebuje v automobilu s vnějšími rozměry 3915 x 1790 x 1665 mm 8 l/100 km v kombinovaném cyklu, nejvyšší rychlost činí 185 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 11,5 s. Cena v Itálii byla stanovena na 17 tisíc Euro.

V Itálii bude do DR3 instalován také známý vznětový motor Fiat Powertrain Technologies, zde označovaný jako 1,9 EcoJet (88 kW při 4000 min-1, 270 Nm při 2000 min-1). S ním klesne kombinovaná spotřeba na 5,7 l/100 km a zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 12,4 s. DR3 s turbodieselem příjde na 19.830 Euro.

DR5

Chery Tiggo, která nyní nesou označení DR5, se již začala v Itálii prodávat. Cena základního modelu 1,6 EcoPower začínající na necelých 16 tisících Euro je hlavním lákadlem. Automobil vypadá jako pětidveřová Toyota RAV4 minulé generace, dostal ovšem jinou příď se světlomety s čirou optikou. Vnější rozměry jsou 4285 x 1765 x 1700 mm, rozvor měří 2510 mm.

V nabídce jsou motory 1,6 Ecopower (80 kW, 137 Nm), dodávaný také ve verzi LPG a CNG, dále turbodiesel 1,9 EcoJet (88 kW, 270 Nm) a 2,0 Ecopower (90 kW, 170 Nm) v nabídce také s pohonem na LPG a CNG.

Ondřej Láník
Diskuze (9)
15. 3. 2009 18:46
Drahý, škaredý,
s pochybnou kvalitou. Fakt by mě zajímalo kdo si něco takovýho koupí...
12. 3. 2009 21:07
Re: A co na to Fiat?
Ja to skusim :yes:
11. 3. 2009 22:42
Re: A co na to Fiat?
Jasne, to som pochopil, ze si hovoril o DR2. Ja si myslim, ze vsetky su Cim viac pasikov, tym viac adidas a to SUV, to uz bola ina uvaha. Kazdopadne, cinske auto si kupim mozno za 20 rokov.
10. 3. 2009 22:52
Kvalita, design - naprostej masakr
Si vzpomínám, že jsem četl článek jak to začali prodávat někde v Dánsku. Testovali to a po 700km měli zrezlý panty dveří. Jo, a interiér pořád smrděl - asi ho udělali z nějakejch vrácenejch plastovejch hraček. :no:
10. 3. 2009 19:31
Re: A co na to Fiat?
Ale já mluvil o DR2, ne o SUV DR3 a DR5, to jsou kopie úplně jiných aut :-)