Autosalon Ženeva: Honda Insight – První dojmy a srovnání s modelem Civic
Posaz v Hondě Insight je relativně nízký. Volant s tlustým věncem a design palubní desky hrají na sportovnější notu, s čímž koresponduje i subjektivně stísněný prostor na předních sedadlech. Horní hrana čelního okna je umístěna nízko a subjektivně tak zhoršuje výhled z auta. Interiér Civicu působí na předních sedadlech podobným dojmem, není však tolik stísněný.
Civic Sedan, který je výchozím modelem Civicu Hybrid, má karoserii s klasickým tříprostorovým uspořádáním. Výhodou tohoto řešení je větší sklon zadního sloupku. Díky tomu je na zadních sedadlech výrazně více místa v oblasti hlavy než v Insightu (střecha se začíná svažovat dále vzadu) a podstatně lepší výhled vzad v Civicu sedan.
Výraznou slabinou Insightu je místo na zadních sedadlech. To souhlasí se zaražením mezi malé vozy (konstrukční základ sdílí Insight s Hondou Jazz), ale zároveň kontrastuje s “rodinnou” karoserií liftback. Je těžko představitelné, že by v Insightu cestovaly čtyři dospělé osoby na delší vzdálenosti. Nedostatek prostoru je především v oblasti hlavy, a to nejen na krajích, ale také zezadu, kde je malý prostor mezi opěrkou hlavy a střechou. Ani v oblasti kolen není dostatek místa. Zde je na tom Civic Sedan výrazně lepe – těží z rozvoru delšího o 15 cm.
Zavazadlový prostor je dobře přístupný díky výklopné zádi. Kvůli velké prosklené ploše je ale jeho obsah “jako ve výloze”, pokud není zatažena roleta. Pod podlahou se nachází ještě jeden menší prostor.
Silnou stránkou Insightu každopádně bude cena. V Německu se prodává za 19.550 Euro (cca 550 tisíc Kč), což je asi o 5 tisíc euro nižší částka, než požaduje Toyota za svůj nový Prius.
Podrobněji o Hondě Insight na Auto.cz |
PŘESTAVUJEME Honda Insight - Hybridní útok do nižších sfér |
Honda Insight: První jízdní dojmy |