Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva: Peugeot 3008 – První dojmy

3. 3. 2009 • 05:10
74
50
Zobrazit náhledy (74)
Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008
Třídní mix kategorií SUV a MPV bude na domácím trhu chtít oslabit na pozice Renaultu a Citroenu mezi MPV.

Nový model 3008 není zase tak překvapivou novinkou, jak by se podle názvu mohlo zdát. Setkali jsme se s ním totiž už loni na podzim v Paříži, tehdy ale ještě nesl experimentální nálepku PROLOGUE HYmotion4. Sériové provedení se tvarově liší pouze v drobných detailech, podobně jako tomu bylo u jiných nových Peugeotů poslední doby.

Po usednutí za volant zaujme výrazný středový tunel a hodně moderně působící palubní deska z měkkého plastu, ve které trochu jako pěst na oko působí již dlouhou dobu známé ovladače klimatizace. Zajímavosti je také vrchní řada ovladačů na středovém panelu, které svým charakterem připomínají kolébkové přepínače z Mini. Zde se jimi ovládají například sdružené nouzové blikače, uzamykáni vozu či informační systémy (například HUD – Head Up Display, který je volitelnou součásti výbavy). Ovládaní rádia stále řeší sice vystouplá, leč velmi malá tlačítka.

V jednom z vystavených modelů je přítomna prosklená střecha opravdu úctyhodných rozměrů, ze které se dosytnosti mohou těšit jak pasažéři vpředu tak vzadu – oblohu nad hlavou mají totiž všichni.

Pozice za volantem je velmi vzpřímená, řidič má spíše pocit sezeni na autě než v něm. S místem není problém v žádném směru, 180 cm vysoký cestující má vzadu ještě 4 centimetry nad hlavou. Horší je to s rozsahem nastaveni zadních hlavových opěrek, které vyšším cestujícím při nárazu zezadu hlavu rozhodně řádně nepodepřou. Zavazadlový prostor je přístupný dvoudílnými pátými dveřmi, jejichž spodní díl se otevírá klasicky dolu. Jeho objem i tvar je velice dobry, podlaha i nakládací práh se nachází sympaticky nízko nad vozovkou. Dvojité dno ukrývá další velkorysý odkládací prostor.

Na český trh novinka příjde v červnu 2009.

Peugeot 3008 - Přehled modelové řady
Motor 1,6 VTi 1,6 THP 1,6 HDI 2,0 HDI (A)
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598 1560 1997
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 88/6000 110/5800 80/4000 110/3750 (120/3750)
Nejvyšší toč. moment [Nm/ot/min] 160/4250 240/1400 240 (260)/1750 340/2000
Max. rychlost [km/h] 185 201 180 (180) 195
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,8 8,9 12,2 (12,2) 9,7
Pohotovostní hmotnost [kg] 1324 1384 1350 (1350) 1454 (1464)
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 9,8 10,6 6,5 (5,9) 7,1

Dříve zveřejněné informace

Syntéza kategorií SUV a MPV se prostorově řadí někam mezi 308 a 308 SW. Vnější rozměry 4365 x 1837 x 1639 mm jsou o něco větší než u hatchbacku 308, uvnitř ale bude zřejmě více místa, díky o 14 cm vyšší karoserii. Uvnitř se bude sedět pravděpodobně vzpřímeněji a výše než v obou konvenčních příbuzných řady 308.

Peugeot 308, 3008 a 308 SW - Srovnání vnějších rozměrů
Rozměr 308 3008 308 SW
Délka [mm] 4276 4365 4500
Šířka [mm] 1815 1837 1815
Výška [mm] 1498 1639 1555
Rozvor [mm] 2608 2613 2708
Objem zav. prostoru [l] 348/1201 432/1241 573/1736

To, že je 3008 jiný, je zřejmé na první pohled. Je to sice stále Peugeot, ale zdá se, že designéři dostali svolení opustit zaběhnutý vzorec pro modelování tvarů nových vozů. Nový model se chlubí mohutně působící karoserií, v níž příliš nevynikají u Peugeotu tradičně dlouhé převisy (0,92 m vpředu, 0,84 m vzadu), ale ani dnes již celkem běžná kola o průměru 16, 17 nebo 18 palců. Nejméně obvyklé řešení má záď, kde se potkávají netradičně tvarované koncové světlomety, dvojdílné výklopné víko a offroadově navržený nárazník.

Snad nikoho nepřekvapí složení nabídky motorů. K preferovaným budou patřit motory HDI, zde ve dvou kubaturách. Menší 1,6 HDI je nabízen ve známé konfiguraci s 80 kW a šestistupňovými převodovkami (ručně řazená/automatizovaná). Dvoulitrové HDI je dodáváno se šestistupňovou převodovkou ve výkonové verzi 110 kW a s automatickou šestistupňovou s výkonem 120 kW.

Zážehové portfolio čítá dvě známé jedna-šestky, vzešlé ze spolupráce s BMW.

Rodinný crossover je uvnitř vybaven variabilním systémem Multiflex, který nabízí tři pozice podlahy zavazadlového prostoru a sklopná opěradla zadních sedadel, která lze přestavovat podle aktuální potřeby. Se sklopenými zadními sedadly i opěradlem sedadla spolujezdce poskytuje Peugeot 3008 od víka zavazadlového prostoru až po palubní desku vpředu zcela rovnou ložnou plochu. Přepravní kapacitu 432 l pod krytem je možné zvětšit na 1241 l VDA) za přední sedadla.

Mimořádnou roli nového modelu 3008 naznačuje Peugeot možností instalace systémů, které dosud vozy této značky nenabízely. Jedná se mj. o head-up-displej - zobrazení údajů palubních systémů do zorného pole řidiče, automatickou parkovací brzdu nebo systém varující řidiče před nebezpečně krátkou vzdáleností od pomaleji jedoucího vozidla před ním.

Úplnou novinkou je systém omezující náklony karoserie, instalovaný na zadní vlečené nápravě. Pasivní hydraulický člen s pracovním tlakem 20 MPa propojuje pravý a levý tlumič na zadní nápravě a funguje jako třetí tlumič. Při jízdě v zatáčce eliminuje náklon karoserie, ale současně neovlivňuje vlastnosti odpružení ve vertikálním směru (na rozdíl od klasických stabilizátorů).

Peugeot 3008 bude od roku 2011 prvním vozem skupiny PSA Peugeot Citroën, který bude poháněn hybridním hnacím ústrojím HYbrid4 představeným na pařížském autosalonu u konceptu Prologue HYbrid4. Novinka bude přínosem jak z pohledu spotřeby paliva (nižší řádově o 35 %), tak z pohledu terénního využití. Teprve s ní dostane Peugeot 3008 pohon všech kol – přední kola pak budou poháněna spalovacím motorem HDI FAP a zadní elektrickým motorem. Díky elektropohonu bude schopen vůz jezdit i v plně elektrickém režimu. Uvedení na trh by se mělo uskutečnit nejpozději v roce 2011.

Související články

Témata
4. 3. 2009 15:55
Re: ANI KOZA ANI RAK
Audi R8
Avatar - Perun
4. 3. 2009 12:51
Re: Že by konečně něco pro mě?
No tak osobní zkušenost ničím nenahradíš, takže jestli se ti líbí a vyhovuje, tak proč ne?
Mě osobně tam nesedí ta světla a přestože mám hrany rád, tak tady u Avensisu je to tak nějak američtější, než... Obama >:-[]
Jinak mě třeba vůbec nevadí nějakou dobu jezdit slabším motorem, ale čas od času to v člověku chytne a pak je těch 93 kW málo.. na auto přes 1,5 tuny to tedy jaksi stačí, ale je otázka, jestli slovo "stačí" v ceně sedm až osm set v českých na dřevo jaksi.. stačí :-) To už by mělo větší smysl těch 17 kw a X newtonmetrů navíc, myslím si. Ten nejsilnější diesel není dobrý, má nepříjemně nelineární zátah a nejezdí se s ním nějak extra pohodlně (vím po rozhovoru s uživatelem).
Insignia je rozhodně zajímavá, ale totálně mě odradila stísněnost interiéru, zejména vzadu, kde je to až nedůstojné a vpředu je to tak nějak.. no řekněme lepší ;-)
Tak to ještě zvaž. Třeba nakonec skončíš úplně jinde..
Avatar - Andromeda
4. 3. 2009 11:56
Re: Že by konečně něco pro mě?
Možná trošku předbíhám -> nechci namíchnout štěstěnu ;-) ,ale i ta Insignia nevypadá špatně...A už na konci prosince mě šéf místního dealera říkal ať se stavím projet...
Jenže počas nebyl nakloněn a čas nakonec taky >:-[] ...tudíž jsem se do ní na pár minut pouze staticky posadil...
Toyotu ovšem projetou(cca 30km-vím,nic moc,ale alespoň něco ;-) )a je znát vliv evropanů - kříží se cit pro detail s elegancí a jednoduchou ergonomií...Na mne zapůsobila holka kladně,nic tě nestresuje a neodvádí od řízení...Akustická pohoda je na výši..Podvozek přitvrdil,díky vysokým boků auto vypadá mohutně a stabilně->já tam dynamiku vidím(není prvoplánově zdůrazněná mračími se světlomety,prahy,spojlery,...)Kombajn má dle mne boční profil prima->vcelku jemná dynamická mírně do oblouku zakřivená liniie decentně zdůrazněná chrom.lišto kolem oken...
Materiál palubky gut,i řazení šlo,jel jsem sedana ropu 2,0l 93kw a fajn motorek ;-)
Celkově na mne udělalo dojem->jak říkáš,na nic si nehrají,a ač obdoba vw,tak k dosažení podobného dojmu používají jiný recept...(že by jih Francie designu firmy pomohl???)
Avatar - Perun
4. 3. 2009 11:44
Re: Že by konečně něco pro mě?
Přesně, slovo od slova :-)
Avatar - Perun
4. 3. 2009 11:41
Re: Že by konečně něco pro mě?
Nejsem bez viny, takže šutry nechávám ležet ;-)
Sympatický výběr.. Takže Germán půjde do sběrných surovin?
On ten Avensis určitě nebude vůbec špatná kára, svým pojetím je mi mnohem sympatičtější, než pseudosporty od Mazdy a Hondy... jen ten kabát, to je prostě pršiplášť z latexu.. Tedy pardón :*) ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud