Autosalon Ženeva: Škoda Fabia Scout - Fotogalerie
Výrazně ziskový segment malých modelů se vzhledem SUV a pohonem přední nápravy se rozšiřuje o dalšího člena. Fabia Scout se od běžných kombi liší sadou plastových dílů, jinými koly a pozměněným čalouněním interiéru. Relativně nízké náklady na vytvoření takového modelu jsou lákavou možností jak se prezentovat s dalšími odvozeným modelem. A když jej navíc zákazníci chtějí, pak není co řešit.
Od sériové Fabie Combi se Fabia Scout na první pohled liší speciálně tvarovaným nárazníkem, ochrannými kryty na bocích karoserie nebo střešním nosičem ve stříbrné barvě. Kola z lehké slitiny Arktos jsou určena speciálně pro tento model. Na přání se může zákazník namísto šestnáctipalcových kol rozhodnout pro větší sedmnáctipalcové provedení se stejným designem.
V interiéru najdou zájemci vzor čalounění určený výhradně pro tuto designovou linii, které je podobně jako u modelů Roomster Scout a Octavia Scout vyrobeno z odolného, ale zároveň na dotyk příjemného materiálu. Vkládané tkané koberce nesou nápis Scout, který je umístěn také na zádi vozu. Pro zvýšenou odolnost mají pedály nerezové plochy s protiskluzovými pryžovými prvky. Hlavice řadící páky, vnitřní kliky dveří a rámečky ventilace jsou v matně stříbrném provedení. Mezi rozlišovací znaky modelu Fabia Scout patří také mlhové světlomety s corner designem a tónovaná skla.
Pro Fabii Scout budou nabízeny čtyři známé motory. Benzinové jednotky reprezentují čtyřválce 1,4 16V (63 kW) a 1,6 16V (77 kW) s plynule variabilním časováním ventilů. Tento motor bude k dispozici - vedle standardní pětistupňové ručně řazené převodovky - také se šestistupňovou automatickou převodovkou. V nabídce naftových motorů figuruje nadále tříválcový agregát 1,4 TDI PD (59 kW) i čtyřválec 1,9 TDI PD (77 kW). Všechny verze mají pouze pohon kol přední nápravy, podobně jako Roomster Scout.
Škoda Fabia Scout - Technická data | ||||
Motor | 1,4 16V (63 kW) | 1,6 16V (77 kW) (A) | 1,4 TDI PD (59kW) | 1,9 TDI PD (77kW) |
Zdvihový objem [cm3] | 1390 | 1598 | 1422 | 1896 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 3/2 | 4/2 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 63/5000 | 77/5600 | 59/4000 | 77/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 132/3800 | 153/3800 | 195/2200 | 240/1800 |
Max. rychlost [km/h] | 173 | 189 (183) | 171 | 187 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,7 | 10,4 (11,8) | 13,7 | 11 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 6,5 | 6,9 (7,5) | 4,6 | 4,9 |