Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva: Škoda Fabia Scout - Fotogalerie

Ondřej Láník
Diskuze (47)
Automobil odvozený od Fabie Combi se stane třetím modelem řady Scout, po Octavii a Roomsteru.

Výrazně ziskový segment malých modelů se vzhledem SUV a pohonem přední nápravy se rozšiřuje o dalšího člena. Fabia Scout se od běžných kombi liší sadou plastových dílů, jinými koly a pozměněným čalouněním interiéru. Relativně nízké náklady na vytvoření takového modelu jsou lákavou možností jak se prezentovat s dalšími odvozeným modelem. A když jej navíc zákazníci chtějí, pak není co řešit.

Od sériové Fabie Combi se Fabia Scout na první pohled liší speciálně tvarovaným nárazníkem, ochrannými kryty na bocích karoserie nebo střešním nosičem ve stříbrné barvě. Kola z lehké slitiny Arktos jsou určena speciálně pro tento model. Na přání se může zákazník namísto šestnáctipalcových kol rozhodnout pro větší sedmnáctipalcové provedení se stejným designem.

V interiéru najdou zájemci vzor čalounění určený výhradně pro tuto designovou linii, které je podobně jako u modelů Roomster Scout a Octavia Scout vyrobeno z odolného, ale zároveň na dotyk příjemného materiálu. Vkládané tkané koberce nesou nápis Scout, který je umístěn také na zádi vozu. Pro zvýšenou odolnost mají pedály nerezové plochy s protiskluzovými pryžovými prvky. Hlavice řadící páky, vnitřní kliky dveří a rámečky ventilace jsou v matně stříbrném provedení. Mezi rozlišovací znaky modelu Fabia Scout patří také mlhové světlomety s corner designem a tónovaná skla.

Pro Fabii Scout budou nabízeny čtyři známé motory. Benzinové jednotky reprezentují čtyřválce 1,4 16V (63 kW) a 1,6 16V (77 kW) s plynule variabilním časováním ventilů. Tento motor bude k dispozici - vedle standardní pětistupňové ručně řazené převodovky - také se šestistupňovou automatickou převodovkou. V nabídce naftových motorů figuruje nadále tříválcový agregát 1,4 TDI PD (59 kW) i čtyřválec 1,9 TDI PD (77 kW). Všechny verze mají pouze pohon kol přední nápravy, podobně jako Roomster Scout.

Škoda Fabia Scout - Technická data
Motor1,4 16V (63 kW)1,6 16V (77 kW) (A)1,4 TDI PD (59kW)1,9 TDI PD (77kW)
Zdvihový objem [cm3]1390159814221896
Válce/ventily4/44/43/24/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]63/500077/560059/400077/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]132/3800153/3800195/2200240/1800
Max. rychlost [km/h]173189 (183)171187
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,710,4 (11,8)13,711
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,56,9 (7,5)4,64,9

Ondřej Láník
Diskuze (47)
Avatar - DBS
6. 3. 2009 12:05
Re: Jožin z bažin...
A ty se běž zase mamince pochlubit jak jsi mi to nandal.Ta tvá ironie,je fakt ironická.
5. 3. 2009 20:43
Re: ...
tak svoje auto nemám, takže nemůžu odpovědět.. ale až si nějaký koupím, tak zcela určitě nebude mít karoserii z NELAKOVANÝHO, ŠEDÝHO (pro detailisty) plastu.. to radši ať sou z plechu..
4. 3. 2009 22:27
Re: Skautík
Zatím jsem neměl tu čest při osobním setkání, ale na obrázcích je takovej podivnej, dvakrát se mi teda nelíbí.
4. 3. 2009 22:14
Re: Automat
Já myslel, že šikovný v koloně koukaj na televizi a nešlapaj zelí
4. 3. 2009 22:13
Re: Automat
Ano, nejdříve je potřeba se naučit kvedlat... Věkem se to mění. Teda jak u koho. Kdo nepoznal, co je to automat a v pořádnym autě, tak zůstane u toho, že je to zbytečný, nebo pro ty, co neumí řadit a tak. Nojo, musí se taky šáhnout do kapsy...