Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva: Spyker C8 Aileron – Sériová verze se představuje

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Přesně před rokem ukázal nizozemský Spyker v Ženevě poprvé prototyp kupé C8 Aileron. Nyní vystavuje na stejném místě sériový model.

Jak je u firmy ze Zeewolde, vzkříšené před devíti lety tradicí, Aileron pohání nepřeplňovaný vidlicový osmiválec Audi o objemu 4163 cm3 s výkonem rovných 400 koní (294 kW), točivý moment dosahuje maxima 480 Nm. Přenáší se na zadní kola pomocí šestistupňové převodovky, zákazníci budou mít na výběr buď přímo řazenou od firmy Getrag, nebo samočinnou ZF.

Konstruktéři použili nové zavěšení s dvojitými lichoběžníky a stabilizátory vpředu i vzadu, většinou je použit hliník. Z tohoto kovu je také nový rám s větší torzní tuhostí a karosářské panely. Vzadu najdeme moderní světelné diody, na střeše a na bocích pak vstupy vzduchu, které tvarem připomínají proudový letecký motor. Interiér je čalouněn kvalitní kůží od nizozemské firmy Hulshof, která je mimochodem dvorním dodavatelem tamní královské rodiny. Zákazník si může zvolit čtrnáct hlavních odstínů, Spyker ale samozřejmě plní také speciální požadavky. Přístroje ve stylu švýcarských chronografů jsou za příplatek.

Kupé s prosklenými střešními díly a křídlovými dveřmi váží 1425 kg, měří na délku 4617 mm, je 1952 mm široké a jen 1270 mm vysoké. Oproti C8 Laviolette a Spyder byl zvětšen nejen rozvor, který činí 2725 mm, ale rozšířen i rozchod kol na 1625 mm vpředu a 1645 mm vzadu. Z nuly na 100 km/h zrychlí Aileron za 4,4 s a jeho největší rychlost leží na hranici 300 km/h. Jezdí na devatenáctipalcových kolech Rotorblade. Kotoučové brzdy pocházejí od AP Racing, na přání mohou být i karbonkeramické.

První vozy se vyrábějí již nyní, produkce pro zákazníky bude zahájena letos v květnu.

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
10. 3. 2009 19:57
..
no praveze nuda..