Aventador se zadním pohonem? Ne, říkají v Sant'Agatě
Fanoušci Lamborghini by si určitě přáli Aventador jako zadokolku. Zejména ti majetní, kterým na bankovních účtech přebývá nějaké to euro navíc a mohou si tedy býka dovolit. Menší Huracán už s pohonem zadních kol existuje, na větší a silnější model, se kterým by se daly na okruzích projíždět zatáčky bokem s rozevlátou zádí, ale můžou zapomenout.
Vidlicový dvanáctiválec Aventadoru má prostě a jednoduše moc koní (700-750, tedy 515-550 kW) a newtonmetrů nato, aby šly jen dozadu. Nejedná se o spekulaci, šéfové jsou o tom skálopevně přesvědčeni, smutnou skutečnost potvrdil i ředitel vývoje Lamborghini Maurizio Reggiani: „Aventador bude pouze s pohonem všech kol, máme příliš mnoho síly a točivého momentu, který musíme v jeho případě zvládnout, pouze se čtveřicí jste toho schopni, jinak ne. Je to hlavně kvůli kontrolním systémům, které momentálně v autě jsou. A plánujeme další deriváty, ale pohon zachováme.“
To tedy znamená, že se žádné dvoukolky v jeho případě nedočkáme, ani nějaké exkluzivní limitované série. Desetiválcový Huracán LP580-2 se 427 kW zatím musí stačit a zájemcům určitě bude chutnat. „S Huracánem jsme od počátku, tedy od prvních počítačových simulací věděli, že pohon zadní nápravy je bez problémů možný“, dodal Reggiani. V Sant'Agatě se ovšem údajně pracuje ještě na hardcore verzi, zde už se však jedná o čirou spekulaci.
Lamborghini neopustilo podobnou ideu ani v případě luxusního SUV Urus. Se znakem 4x4 přijde v roce 2018, jako „zadohrab“ určitě později, alespoň potenciálně. Šéf firmy Stephan Winkelmann je ale zatím vlažnější, typičtí majitelé totiž vyžadují autentické off-roadové schopnosti, takže novinka nebude jen nablýskaným pojízdným luxusem, který se zahrabe na mokré louce. Naštěstí.