Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aventador se zadním pohonem? Ne, říkají v Sant'Agatě

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 13. 12. 2015 • 22:41
24
4
Zobrazit náhledy (24)
Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador
Lamborghini Aventador zabírající jen na zadek? Tuneři ho umějí v pár kusech, ale samotná automobilka ne. A rozhodně se na něj ani nechystá.

Fanoušci Lamborghini by si určitě přáli Aventador jako zadokolku. Zejména ti majetní, kterým na bankovních účtech přebývá nějaké to euro navíc a mohou si tedy býka dovolit. Menší Huracán už s pohonem zadních kol existuje, na větší a silnější model, se kterým by se daly na okruzích projíždět zatáčky bokem s rozevlátou zádí, ale můžou zapomenout.

Vidlicový dvanáctiválec Aventadoru má prostě a jednoduše moc koní (700-750, tedy 515-550 kW) a newtonmetrů nato, aby šly jen dozadu. Nejedná se o spekulaci, šéfové jsou o tom skálopevně přesvědčeni, smutnou skutečnost potvrdil i ředitel vývoje Lamborghini Maurizio Reggiani: „Aventador bude pouze s pohonem všech kol, máme příliš mnoho síly a točivého momentu, který musíme v jeho případě zvládnout, pouze se čtveřicí jste toho schopni, jinak ne. Je to hlavně kvůli kontrolním systémům, které momentálně v autě jsou. A plánujeme další deriváty, ale pohon zachováme.“

To tedy znamená, že se žádné dvoukolky v jeho případě nedočkáme, ani nějaké exkluzivní limitované série. Desetiválcový Huracán LP580-2 se 427 kW zatím musí stačit a zájemcům určitě bude chutnat. „S Huracánem jsme od počátku, tedy od prvních počítačových simulací věděli, že pohon zadní nápravy je bez problémů možný“, dodal Reggiani. V Sant'Agatě se ovšem údajně pracuje ještě na hardcore verzi, zde už se však jedná o čirou spekulaci.

Lamborghini neopustilo podobnou ideu ani v případě luxusního SUV Urus. Se znakem 4x4 přijde v roce 2018, jako „zadohrab“ určitě později, alespoň potenciálně. Šéf firmy Stephan Winkelmann je ale zatím vlažnější, typičtí majitelé totiž vyžadují autentické off-roadové schopnosti, takže novinka nebude jen nablýskaným pojízdným luxusem, který se zahrabe na mokré louce. Naštěstí.

Související články

Témata
13. 12. 2015 17:41
Jen tak pro zajímavost
Co jsem netušil /do dnešního dne/, vyráběla se sériově motorka, která měla poháněná obě dvě kola:)
[odkaz]
13. 12. 2015 17:25
Re: býk v ohrádce
Stačí odpojit pojistku Haldexu a je z toho zadohrab:) Co udělá Haldex, když se posere? Jede jenom na dvě. A u Aventadoru se připojuje předek, ne zadek.
btw. na zadek můžeš dostat koní třeba milión. Hrabat to bude i na šestku. Ale budou tam.
Re: býk v ohrádce
Zase kecy kladenského experta na supersporty. >:D >:D >:D
Avatar - Petrolhead_CZ
13. 12. 2015 13:19
býk v ohrádce
Aha, proč tedy Ferrari a McLaren dostanou na zadní kola bez nejmenších problémů přes 900 koní při mnohem lepší ovladatelnosti, trakci a dynamických schopnostech než má Lamborghini s mnohem menším výkonem? Takovéhle vytáčky nemá Lamborghini zapotřebí. Když udělali zadohrabové Gallardo Valentino Balboni, byl to okamžitě hit a nejvíce ceněné auto pro řidiče ze Sant' Agaty. Zatímco vedle v Maranellu létá fantastické RWD F12 TDF s 800 kobylami, tedy přímý konkurent Aventadoru SV, Lamborghini přijde s takovýmhle pitomým alibi.

Takovéhle couvání bych od téhle značky vážně nečekal. Škoda, že jsou odvážní jen u vzhledu...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud