Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aventador se zadním pohonem? Ne, říkají v Sant'Agatě

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Lamborghini Aventador zabírající jen na zadek? Tuneři ho umějí v pár kusech, ale samotná automobilka ne. A rozhodně se na něj ani nechystá.

Fanoušci Lamborghini by si určitě přáli Aventador jako zadokolku. Zejména ti majetní, kterým na bankovních účtech přebývá nějaké to euro navíc a mohou si tedy býka dovolit. Menší Huracán už s pohonem zadních kol existuje, na větší a silnější model, se kterým by se daly na okruzích projíždět zatáčky bokem s rozevlátou zádí, ale můžou zapomenout.

Vidlicový dvanáctiválec Aventadoru má prostě a jednoduše moc koní (700-750, tedy 515-550 kW) a newtonmetrů nato, aby šly jen dozadu. Nejedná se o spekulaci, šéfové jsou o tom skálopevně přesvědčeni, smutnou skutečnost potvrdil i ředitel vývoje Lamborghini Maurizio Reggiani: „Aventador bude pouze s pohonem všech kol, máme příliš mnoho síly a točivého momentu, který musíme v jeho případě zvládnout, pouze se čtveřicí jste toho schopni, jinak ne. Je to hlavně kvůli kontrolním systémům, které momentálně v autě jsou. A plánujeme další deriváty, ale pohon zachováme.“

To tedy znamená, že se žádné dvoukolky v jeho případě nedočkáme, ani nějaké exkluzivní limitované série. Desetiválcový Huracán LP580-2 se 427 kW zatím musí stačit a zájemcům určitě bude chutnat. „S Huracánem jsme od počátku, tedy od prvních počítačových simulací věděli, že pohon zadní nápravy je bez problémů možný“, dodal Reggiani. V Sant'Agatě se ovšem údajně pracuje ještě na hardcore verzi, zde už se však jedná o čirou spekulaci.

Lamborghini neopustilo podobnou ideu ani v případě luxusního SUV Urus. Se znakem 4x4 přijde v roce 2018, jako „zadohrab“ určitě později, alespoň potenciálně. Šéf firmy Stephan Winkelmann je ale zatím vlažnější, typičtí majitelé totiž vyžadují autentické off-roadové schopnosti, takže novinka nebude jen nablýskaným pojízdným luxusem, který se zahrabe na mokré louce. Naštěstí.

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
13. 12. 2015 17:41
Jen tak pro zajímavost
Co jsem netušil /do dnešního dne/, vyráběla se sériově motorka, která měla poháněná obě dvě kola:)
[odkaz]
13. 12. 2015 17:25
Re: býk v ohrádce
Stačí odpojit pojistku Haldexu a je z toho zadohrab:) Co udělá Haldex, když se posere? Jede jenom na dvě. A u Aventadoru se připojuje předek, ne zadek.
btw. na zadek můžeš dostat koní třeba milión. Hrabat to bude i na šestku. Ale budou tam.
Re: býk v ohrádce
Zase kecy kladenského experta na supersporty. >:D >:D >:D
Avatar - Petrolhead_CZ
13. 12. 2015 13:19
býk v ohrádce
Aha, proč tedy Ferrari a McLaren dostanou na zadní kola bez nejmenších problémů přes 900 koní při mnohem lepší ovladatelnosti, trakci a dynamických schopnostech než má Lamborghini s mnohem menším výkonem? Takovéhle vytáčky nemá Lamborghini zapotřebí. Když udělali zadohrabové Gallardo Valentino Balboni, byl to okamžitě hit a nejvíce ceněné auto pro řidiče ze Sant' Agaty. Zatímco vedle v Maranellu létá fantastické RWD F12 TDF s 800 kobylami, tedy přímý konkurent Aventadoru SV, Lamborghini přijde s takovýmhle pitomým alibi.

Takovéhle couvání bych od téhle značky vážně nečekal. Škoda, že jsou odvážní jen u vzhledu...