Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aznom Land Rover Defender: Britský klasik po italsku

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 14. 6. 2010 • 16:14
34
6
Zobrazit náhledy (34)
Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender
Stylingu a tuningu se nevyhýbají ani terénní auta. A to nemáme na mysli načančaná SUV, která se zaleknou každé rozbahněné polní cesty. Tentokrát jde o skutečný offroad.

Land Rover Defender je klasikem v pravém slova smyslu. V aktuálním provedení se vyrábí již od roku 1983, jméno Defender (obránce) dostal před dvaceti lety a poslední větší modernizací prošel v létě 2006. Jeho nejkratší verzi 90 (číslo značí rozvor náprav v palcích) si vzala do parády italská společnost Aznom. Ta se v nedávné minulosti věnovala například optickému zkrášlení Mini, nebo Chevroletu Corvette ve spolupráci s karosárnou Castagna.

Po vizuální stránce se toho změnilo hodně. Defender dostal dvoubarevný kontrastní lak v kombinaci matné černé a bílé. Ten doplňují červené pruhy na bocích, ve stejné barvě se skví i nápis Land Rover na kapotě motoru. Jiné žebrování má maska chladiče, veškeré osvětlení dostalo bílé kryty a to přední má také nové orámování v barvě hliníku. Lesknou se rovněž postranní vstupy vzduchu k motoru a nášlapné prahy. Oba nárazníky jsou z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny. Pětipaprsková kola antracitové barvy jsou obuta do pneumatik Kumho Road Venture.

Interiéru dominuje kombinace šedé Alcantary a oranžové kůže, která oživuje také černé plasty na přístrojové desce. Volant je opět karbonový. Přední cestující zapadnou do anatomických sedadel značky Sparco. Tuning motoru dostala na starost firma Romeo Ferraris z Opery nedaleko Milána. Ne, skutečně se nejedná o překlepy. Ta posílila turbodiesel 2,4 litru z původních 90 kW (122 k) na 112 kW (152 k).

Defender od Aznomu určitě neztratil nic ze svých proslulých jízdních schopností v těžkém terénu, svým stylem se ale spíše hodí na předvádění po městských bulvárech. Perlička nakonec: část ze série firemních fotografií byla pořízena na místě historii motoristického sportu zaslíbeném. Zasvěcení fanoušci určitě poznají klasický a bohužel již přes čtyřicet let nepoužívaný ovál v Monze.

Témata
20. 6. 2010 02:23
Re: ot: monza
Nevím o tom, že by byl běžně přístupný. Mimochodem, na Nordschleife se závodí, například 24 hodin se jezdí právě tam. Trať je tedy udržovaná v provozuschopném stavu, což o oválu v Monze neplatí.
Avatar - euro89
14. 6. 2010 17:41
Re: ot: monza
Mě by spíš zajímalo, jestli je aspoň přístupný za nějaký poplatek pro normální lidi, když se na něm nezávodí. Něco jako Nürburgring Nordschleife, kde si můžu za 22EUR zajet okruh. Pokud by to šlo, určitě bych si tam zajel zajezdit:-))
Avatar - gld
14. 6. 2010 15:50
Re: ot: monza
tak podnebie je tam asi mierne, soliť tiež nemajú dôvod ;-)

ale zaujímavé, človek by povedal že tam preradia aspoň nižšie súťaže, prípadne to budú prenajímať nevybúreným zbohatlíkom zo silnými autami..takto nechať zarásť závodnú trať trávičkou..
14. 6. 2010 14:56
Re: ot: monza
Ovál na Monze už byl údajně příliš nebezpečný. Je pravda, že tratě s takovým klopením byly už anchronismem i před skoro půlstoletím. Grand Prix F1 se tam jela naposledy v roce 1961, kdy zahynul Wolfgang von Trips na Ferrari (byť to bylo hlavně vinou Jima Clarka a nikoli okruhu). Naposledy se na něm monoposty proháněly při natáčení veleslvného filmu Grand Prix Johna Frankenheimera (1966). Podotýkám, že se závody konaly na kombinaci silničního okruhu, který se používá s mnoha úpravami dodnes a oválu, nejdřív se jelo na ovál a pak na okruh. Proto je na Monze tak široká cílová rovinka..., ovál je mnohdy při záběrech za svodidly i vidět. Abych pravdu řekl, tak mě samotného překvapilo, v jak slušném je stavu. Myslel jsem si, že je na tom mnohem hůře.
Avatar - kolmar
14. 6. 2010 14:00
paradny defik
Ta kombinacia bielej a matnej ciernej je velmi zaujimava. Aj ten tenucky cerveny pasik linuci sa celym autom je :yes: Tu hrubu cervenu listu vzadu by som si ja osobne odpustil a nazov LAND ROVER by som dal nerez ako logo...ale inac :yes: .

Len ta orandzova v interieri sa musi hnusne odrazat na celnom skle...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku