BAC Mono a revoluční nejpevnější materiál světa
Briggs Automotive Company Ltd. byla založena v roce 2009 v Liverpoolu a o dva roky později představila svůj prozatím jediný model, jímž je jednomístný sportovní stroj BAC Mono.
V loňském roce se na Festivalu rychlosti v Goodwoodu tento vůz představil v modernizovaném provedení s novým motorem o objemu 2,5 litru a výkonu 227 kW (309 k) a na podzim bylo uvedeno speciální provedení BAC Mono Marine Edition.
Letošní Festival rychlosti v Goodwoodu se stal místem světové premiéry pro nová karbon-kompozitová kola a na festivalu Science in the City, který byl pořádán od 22. do 29. července letošního roku v Manchesteru, se BAC Mono představil s další novinkou, která má při využití v konstrukci vozu přispět k výraznému snížení hmotnosti.
Touto novinkou je grafen, což je extrémně tenká forma uhlíku, jejíž struktura je podobná grafitu. Tento materiál má na výšku pouhý jeden atom a je průhledný. Ze srovnání se standardními uhlíkovými vlákny využívanými nejen v automobilovém průmyslu vychází tento materiál s výrazně nižší hmotností při vyšší mechanické pevnosti.
Podle materiálů Briggs Automotive Company Ltd. může grafen, na jehož využití malá britská automobilka spolupracuje se společností Haydale Composite Solutions, přinést snížení hmotnosti o zhruba 20 %, přičemž je 200krát silnější než ocel. Díky tomu se jeho využití v konstrukci vozu může pozitivně projevit v jeho dynamických vlastnostech i spotřebě paliva.
BAC Mono je v současnosti prvním automobilem, v jehož konstrukci je využito grafenu, i když prozatím jen v oblasti zadních blatníků.