Bentley Bentayga má po faceliftu. Dvanáctiválec v běžné nabídce končí
Velké luxusní SUV z dílny Bentley dosud nabízelo výběr mezi osmiválcem, dvanáctiválcem a plug-in hybridem. Dvanáctiválec však dočasně končí, vrátí se až ve vrcholné verzi Speed.
Bentley Bentayga je tu s námi už od roku 2015 a jelikož i ve světě obřích luxusních SUV jsou potřeba inovace, dočkalo se pro letošní rok modernizace. A ta je poměrně zásadní, jelikož se dotkla jak vzhledu, tak nabídky motorů.
„Naslouchali jsme našim zákazníkům a vylepšili jsme oblasti, které jsou pro ně nejdůležitější, a tak je nová Bentayga zcela moderním a krásným rozšířením schopností a úspěchů původního vozu,“ říká o faceliftu sám generální ředitel Bentley Adrian Hallmark.
Velkou kontroverzí byl v době premiéry vzhled, a tak i ten prošel zásadní úpravou. Bentayga se přizpůsobila současnému designérskému jazyku značky, a tak použila obdobné motivy jako aktuální Continental nebo Flying Spur. Těmi se opticky přiblížila obdobně řešenou přídí s větší maskou chladiče a podobně tvarovanými, výše umístěnými světlomety s technikou Matrix LED. Novinkou jsou vpředu též stěrače s integrovanými ostřikovači čelního skla, těch je v každém rameni hned 22.
Zcela se pak proměnila záď. Víko kufru nyní prochází přes celou šíři zadních partií, přičemž tvar koncových světel je opět odkazem na Continental. Poznávací značka se navíc přesunula do zadního nárazníku, pro čistější vzhled zádě.
Uvnitř se objevil nový volant, hlavně ale přepracovaný středový panel. V něm se proměnily výdechy ventilace, je tu i nový displej multimediálního systému, s úhlopříčkou 10,9 palce. Bentley vyzdvihuje vysoké rozlišení displeje, stejně jako začlenění funkce Apple CarPlay v bezdrátovém provedení. Standardem je i bezdrátové nabíjení chytrých telefonů. Digitální displej se objevuje rovněž před řidičem, použitý je z Continentalu či Flying Spuru.
Zcela nové jsou také sedačky, které údajně zvětšují prostor pro zadní cestující, a to dokonce až o 100 mm, v závislosti na konfiguraci. vedle výchozího pětimístného provedení je totiž k dispozici i „rodinná“ sedmimístná verze, nebo naopak luxusní čtyřmístná. Pasažéři vzadu navíc mohou využívat funkcí většího tabletu, pro ovládání vybraných prvků vozidla.
Co se týče nabídky motorů, má Bentayga pro fanoušky velkých agregátů špatnou zprávu. Šestilitrový dvanáctiválec do W totiž v běžné nabídce končí. K dispozici zůstává jen dosavadní alternativa k němu, v podobě dvěma turbodmychadly typu twin-scroll přeplňovaného vidlicového osmiválce o objemu čtyř litrů, který nadále bude mít 550 koní (404 kW) a 770 N.m. Později opět dorazí i Bentayga Hybrid, přičemž podle očekávání by si tento plug-in hybrid měl uchovat srdce v podobě třílitrového vidlicového šestiválce.
Facelift Bentaygy ale neznamená definitivní konec dvanáctiválce. Šestilitrový motor do W se totiž časem vrátí. Jen už bude vyhrazen výhradně sportovně orientované verzi Speed, jejíž facelift dorazí později.
Provedené designové změny doplňují i úpravy techniky. Rozchod zadních kol se rozšířil o 20 mm, což má nejen pozitivní vliv na jízdní vlastnosti, díky lepší stabilitě, ale také na vzhled, jelikož zadní podběhy jsou díky tomu lépe vyplněné.
Bentley Bentayga se začalo vyrábět v listopadu 2015. Od té doby vzniklo od 20.000 kusů, což z něj dělá nejžádanější auto své kategorie.